Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-06-2003, 08:26
droppie
droppie is offline
hai hai,
ik heb een vraagje..of eerder een probleempje waarvan ik hoop dat iemand van jullie weet wat het is.
Vorige week maandag is tot 2 keer toe een condoom gescheurd tijdens het vrijen. En ik heb 'het' vorige week dinsdag voor het laatst met mijn vriend gedaan, maar diezelfde avond ben ik de pil vergeten te slikken. Ik heb gelijk de bijsluiter van de pil gelezen en daarin stond dat als je in de 2de week van je strip zat (en dat zat ik), zou het geen kwaad kunnen dat je hem vergeten was en de kans op zwangerschap was er eigenlijk niet. Dus ik helemaal opgelucht, maar dat duurde niet lang. Ik verlies namelijk al sinds die dinsdag elke dag een heel klein beetje bloed. Niet rood bloed, maar van dat bruinige bloed wat je aan het einde van de menstruatie meestal hebt. Ik heb voor de zekerheid al een zwangerschapstest aangeschaft, maar ik word zaterdag pas ongesteld en dan mag ik dus pas testen. Maar ik ben nu zo onzeker als de pest. Weet iemand misschien waardoor dat bloedverlies komt? en wat ik nu het beste kan doen?! Ik hoopte er zelf op dat, dat bloedverlies ergens anders door kwam, omdat hij ook best wel diep erin is gegaan zeg maar. Dus dat hij misschien tè diep is gegaan en dat ik daardoor bloed. Maar dat weet ik dus allemaal niet zeker. Kunnen jullie mij asje asje asjeblieft helpen?!!!!!!! thnx voor het lezen van die megalange verhaal...en voor het (hopelijk) geven van advies...
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 09:15
Qimm
Qimm is offline
Het zou een doorbraakbloeding kunnen zijn, das ook bruinig bloed. Maar aangezien je in de 2e week de pil bent vergeten, 1x, is het niet erg waarschijnlijk dat je toch zwanger bent. maar aangezien je de test al gekocht hebt, kan je um net zo goed oen dan weet je het iig zeker
Oud 23-06-2003, 09:51
poesiefox
poesiefox is offline
Als hij een adertje in de baarmoedermond geraakt heeft, is het bloed eerst helderrood. Je bent zeker nog niet zolang aan de pil?Vandaar die doorbraakbloedingen. En dan ook nog condooms? Voortaan is alleen de pil ook wel genoeg hoor.
Oud 23-06-2003, 09:59
droppie
droppie is offline
veiligheid voor alles hè....pil en condoom..altijd!!!!!
maar ik ben wel al lang aan de pil. Al meer dan 2 jaar! waarom denk je dat ik zo onzeker ben?! maar als ik het goed begrijp is de kans dus wel zeer klein dat ik zwanger ben?! en het bloed is nooit helderrood geweest. Al vanaf vorige week is het alleen bruinig....dikke bruine derrie....heel slijmerig..
weet iemand anders nog wat het zou kunnen zijn dan als ik niet zwanger ben?! of stel dat ik wel zwanger ben....wat zijn eigenlijk de eerste symptonen van zwangerschap en na hoeveel tijd merk je dat?

Laatst gewijzigd op 23-06-2003 om 10:59.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 11:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 23-06-2003 @ 10:51:
Als hij een adertje in de baarmoedermond geraakt heeft, is het bloed eerst helderrood. Je bent zeker nog niet zolang aan de pil?Vandaar die doorbraakbloedingen. En dan ook nog condooms? Voortaan is alleen de pil ook wel genoeg hoor.

dan kan ze toch soa's ed. krijgen? Of doelde je alleen op het niet-zwanger worden?
Oud 23-06-2003, 18:57
Snufje
Snufje is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 23-06-2003 @ 10:51:
Voortaan is alleen de pil ook wel genoeg hoor.
Daar ben ik het niet mee eens..! Ook al ben je aan de pil, het kan best fout gaan..! Extra bescherming (ook tegen soa's), kan NOOIT kwaad..!
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 19:56
Ireentje
Ireentje is offline
Jah oke, maar opzich is de pil alleen ook wel genoeg.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2003, 20:24
SuperSanne
SuperSanne is offline
SOA's daarbuiten gelaten, kan er met de pil ook een hoop misgaan. Vergeten is namelijk niet het enige waardoor de zaken in de soep kunnen lopen. Als je een keer hebt overgegeven, of heel erg aan de diarree bent geweest, is 'ie ook niet meer betrouwbaar. Aan iedereen: als je 'm vergeet, check de bijsluiter!!! niet iedereen kan het vergeten van de pil op zo'n ideaal tijdstip "plannen" als zootjuh. Dat bloedverlies kan door van alles komen. doorbraakbloeding, wondje opgelopen tijdens het vrijen... daar kan alleen je huisarts eigenlijk iets over zeggen, maar ik zou je geen zorgen maken. Waar ik je wel druk om zou maken zijn SOA's! Er zijn namelijk verschillende SOA's (zoals bijvoorbeeld chlamydia) die HELEMAAL geen symptomen hebben!!! je kan er vrolijk je hele leven mee rondlopen, en niets van merken, totdat jij en vriendlief over een paar jaar besluiten om kindertjes te nemen, want van chlamydia word je op den duur onvruchtbaar (in een begin stadium is het nog te behandelen, maar dan is het wel muchos importantos dat je er snel bij bent). Dit gebrek aan verschijnselen kan dus betekenen dat je vriendje DENKT dat hij kerngezond is, maar ondertussen.......
Neem het zekere voor het onzekere, en laat je testen. Misschien wil je vriendje zich ook wel laten testen en als jullie allebei 100 %soa vrij zijn kunnen jullie (als je elkaar vertrouwt en jij de pil voortaan braaf inneemt) misschien wel overwegen om het condoom in de vuilnisbak te mikken...
P.S. als je alleen jezelf laat testen op soa's, en je hebt iets, waarschuw dan je vriendje!!! Anders besmet hij je weer en dan blijf je aan de gang....
P.S. P.S. als jij en je vriendje op de condoom vrije toer gaan, en je slikt de pil puur om zwangerschap te voorkomen (dus niet voor overbeharing, puistjes, zware menstruatie enz.) zou je de prikpil kunnen overwegen. 1 keer per maand een prikje en je hoeft je 30 dagen lang geen zorgen te maken dat je iets vergeet. Easy!

Laatst gewijzigd op 23-06-2003 om 20:27.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 09:38
droppie
droppie is offline
ik heb me al laten testen op soa's en heb er geen één. *zucht opgelucht* en ik heb ook al aan m'n vriend gevraagd of hij dat wou doen, dat gaat hij ook zekers doen zegtie. Maar als je allebei nog maagd bent/was, dan kun je toch geen soa hebben toch? of ben ik nou weer zeer onwetend... behalve aids dan, want dat kun je in je hebben toch? verder weet ik er eigenlijk niet zoveel vanaf....maar moet ik me nu dus wel of niet zorgen maken over soa's? en als een wondje dat bloeden veroorzaakt dan geneest dat zeker vanzelf wel weer...
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 09:55
Qamra
Qamra is offline
Je kan ook een soa oplopen dmv hand- en mondcontact.. Als jij een koortslip hebt en je pijpt je vriend, dan is hij voorlopig nog niet jarig

De kans is klein, maar is er wel.. Dus als je maagd bent wil niets zeggen over soa-vrij...
Oud 24-06-2003, 10:43
droppie
droppie is offline
maar bijv. dat chlamydia...is dat iets waar je, je zorgen om moet maken ook al ben je nog maagd?! want daar schrok ik wel een beetje van toen ik dat las....lijkt me niet leuk om onvruchtbaar te worden nl. Maar kun je dat dus hebben als je nog maagd bent dan?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2003, 12:58
SuperSanne
SuperSanne is offline
Citaat:
zootjuh schreef op 24-06-2003 @ 11:43:
maar bijv. dat chlamydia...is dat iets waar je, je zorgen om moet maken ook al ben je nog maagd?! want daar schrok ik wel een beetje van toen ik dat las....lijkt me niet leuk om onvruchtbaar te worden nl. Maar kun je dat dus hebben als je nog maagd bent dan?
je kan SOA's oplopen als je maagd bent (door pijpen, beffen e.d.) en als sperma (via de vingers bijv) in de buurt van (het kan zwemmen) je vagina komt. Chlamydia kun je alleen krijgen door het laatst genoemde, en geslachtsgemeenschap. Om een lang verhaal kort te maken: als je nog niet gevreeën hebt, en er is geen sperma in de buurt van je vagina gekomen, en je hebt tijdens het eventuele pijpen en beffen een condoom en een beflapje gebruikt, kun je geen SOA's hebben, behalve HIF want dat kun je ook op andere manieren oplopen. Maagden kunnen dus ook SOA's bij zich dragen.
Oud 24-06-2003, 18:14
droppie
droppie is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 24-06-2003 @ 13:58:
je kan SOA's oplopen als je maagd bent (door pijpen, beffen e.d.) en als sperma (via de vingers bijv) in de buurt van (het kan zwemmen) je vagina komt. Chlamydia kun je alleen krijgen door het laatst genoemde, en geslachtsgemeenschap. Om een lang verhaal kort te maken: als je nog niet gevreeën hebt, en er is geen sperma in de buurt van je vagina gekomen, en je hebt tijdens het eventuele pijpen en beffen een condoom en een beflapje gebruikt, kun je geen SOA's hebben, behalve HIF want dat kun je ook op andere manieren oplopen. Maagden kunnen dus ook SOA's bij zich dragen.
hmmz....das nou weer net ff vervelend ..maar bedankt voor de info!¡! Dan ga ik toch maar weer even heeeeel vriendelijk vragen of m'n vriend zich nou is wil laten testen...dat zou wel handig zijn...maarja..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 10:35
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
hoe is het nu met je slijmerige bruine bloed verlies??

Heb je al kunnen testen oid en wat ga je doen als het wel raak is geweest???
Oud 26-06-2003, 08:19
droppie
droppie is offline
Citaat:
Ace*Dusty schreef op 25-06-2003 @ 11:35:
hoe is het nu met je slijmerige bruine bloed verlies??

Heb je al kunnen testen oid en wat ga je doen als het wel raak is geweest???
dat bloeden was eergister ineens opgehouden, dus ik heeeel blij, maar gister was het ineens heeel veel dus dat was echt wel klote. En hoe bedoel je dat als het wel raak is geweest?
of ik een soa heb ofzo of dat ik zwanger ben, zoiets? ik heb iig nog nix getest voor zwangerschap, want dat mag pas zaterdag dus...dat is nog steeds even afwachten.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 08:39
zonnebloemke
zonnebloemke is offline
eh..om eerlijk te zijn heb ik dat ook wel eens.. ..maar ben nog steeds niet zwanger..en heb ook geen soa..maar dan is dat vaak 1 dagje..hooguit 2..*schaam* :-)
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 08:45
BlackMystery
BlackMystery is offline
Citaat:
zootjuh schreef op 23-06-2003 @ 09:26:
hai hai,
ik heb een vraagje..of eerder een probleempje waarvan ik hoop dat iemand van jullie weet wat het is.
Vorige week maandag is tot 2 keer toe een condoom gescheurd tijdens het vrijen. En ik heb 'het' vorige week dinsdag voor het laatst met mijn vriend gedaan, maar diezelfde avond ben ik de pil vergeten te slikken. Ik heb gelijk de bijsluiter van de pil gelezen en daarin stond dat als je in de 2de week van je strip zat (en dat zat ik), zou het geen kwaad kunnen dat je hem vergeten was en de kans op zwangerschap was er eigenlijk niet. Dus ik helemaal opgelucht, maar dat duurde niet lang. Ik verlies namelijk al sinds die dinsdag elke dag een heel klein beetje bloed. Niet rood bloed, maar van dat bruinige bloed wat je aan het einde van de menstruatie meestal hebt. Ik heb voor de zekerheid al een zwangerschapstest aangeschaft, maar ik word zaterdag pas ongesteld en dan mag ik dus pas testen. Maar ik ben nu zo onzeker als de pest. Weet iemand misschien waardoor dat bloedverlies komt? en wat ik nu het beste kan doen?! Ik hoopte er zelf op dat, dat bloedverlies ergens anders door kwam, omdat hij ook best wel diep erin is gegaan zeg maar. Dus dat hij misschien tè diep is gegaan en dat ik daardoor bloed. Maar dat weet ik dus allemaal niet zeker. Kunnen jullie mij asje asje asjeblieft helpen?!!!!!!! thnx voor het lezen van die megalange verhaal...en voor het (hopelijk) geven van advies...
dom en gezopen
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 09:05
droppie
droppie is offline
Citaat:
BlackMystery schreef op 26-06-2003 @ 09:45:
dom en gezopen
waar slaat dat nou weer op?!!!! hou je opmerkingen alsjeblieft voor je ja.....
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 10:13
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Citaat:
zootjuh schreef op 26-06-2003 @ 09:19:
dat bloeden was eergister ineens opgehouden, dus ik heeeel blij, maar gister was het ineens heeel veel dus dat was echt wel klote. En hoe bedoel je dat als het wel raak is geweest?
of ik een soa heb ofzo of dat ik zwanger ben, zoiets? ik heb iig nog nix getest voor zwangerschap, want dat mag pas zaterdag dus...dat is nog steeds even afwachten.
wat je gaat doen als toch blijkt dat je zwanger bent...
Oud 26-06-2003, 10:49
droppie
droppie is offline
Citaat:
Ace*Dusty schreef op 26-06-2003 @ 11:13:
wat je gaat doen als toch blijkt dat je zwanger bent...
tsja.......wist ik dat maar hè.....
ik word van school geschorst als ze weten dat ik zwanger ben.
dus om m'n leven een beetje redelijk te houden denk ik dat er nix anders op zit dan een abortus...maar ook dat lijkt me vreselijk!¡!
dus ik weet het echt niet....
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 10:53
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
er zijn ook tests die je eerder dan de dag dat je ongesteld moet wordne kunt doen....

Misschien is dat een idee...

Bianca
Oud 26-06-2003, 11:16
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
SuperSanne schreef op 23-06-2003 @ 21:24:

P.S. P.S. als jij en je vriendje op de condoom vrije toer gaan, en je slikt de pil puur om zwangerschap te voorkomen (dus niet voor overbeharing, puistjes, zware menstruatie enz.) zou je de prikpil kunnen overwegen. 1 keer per maand een prikje en je hoeft je 30 dagen lang geen zorgen te maken dat je iets vergeet. Easy!
AU!! de prikpil, zou ik dus nooit doen, je kunt beter een geheugensteuntje gebruiken denk ik dan..
Oud 26-06-2003, 11:19
da leentjuh
da leentjuh is offline
Citaat:
zootjuh schreef op 26-06-2003 @ 11:49:
tsja.......wist ik dat maar hè.....
ik word van school geschorst als ze weten dat ik zwanger ben.
dus om m'n leven een beetje redelijk te houden denk ik dat er nix anders op zit dan een abortus...maar ook dat lijkt me vreselijk!¡!
dus ik weet het echt niet....

OP WAT VOOR SCHOOL ZIT JIJ?? Zijn die mensen daar wel helemaal bij hun ei? Tss, je schorsen als je zwanger bent, willen ze daar mensen tot een abortus dwingen ofzo.. Als je zwanger bent zou ik als ik jou was naar een andere school gaan en het kind houden, maar je moet zelf beslissen..
Oud 26-06-2003, 18:16
droppie
droppie is offline
maar ik heb 't onwijs naar m'n zin op school....en een andere test doen, maakt nu niet zo onwijs veel meer uit, omdat het toch al bijna zaterdag is...ben wel benieuwd eigenlijk..alleen dan blijft er nog steeds één heel vervelend probleem, hoe moet ik dat aan m'n ouders vertellen als ik zwanger ben?!!!!! daar weet ik me dus echt geen raad mee....
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 17:38
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
ga morgen eerst maar testen dadelijk maak je je druk om niks...

Als je dan och zwanger blijkt heb je nog ongeveer 10 weken (geloof ik) voor een abortus en 36 weken om alles op orde te krijgen mocht je het houden...

Laat je niet zomaar op de kast jagen met enge verhalen en overleg eerst goed met je vriend..

ELKE KEUS DIE JULLIE MAKEN IS DE GOEDE KEUS!!!!!
Oud 27-06-2003, 21:11
SuperSanne
SuperSanne is offline
Je hoefd niet meteen een abortus trouwens, dat is alleen na zus en zoveel weken (weet niet hoeveel, maar dat weet je huisarts wel). De volgorde van vroeg naar laat is: morning-after pil (pillén, het zijn er geloof ik twee of drie die je maximaal 72 uur na je onveilioge avontuurtje moet innemen, hoe eerder je erbij bent, hoe kleiner de kans op zwangerschap word. je word er niet vrolijk van, want al die hormonen zijn niet bepaald vriendelijk voor je lijk. Zet maar alvast een emmer naast je bed als je deze moet slikken) -> overtijd behandeling (met een soort naald word het klompje cellen weggezogen. kan flink pijn doen. Het is een soort mini-abortus) -> abortus (het vruchtje word weggezogen. Het is erg vervelend, en kan ook nu flink pijn doen, maar het is dít, of een bevalling)
Nou maar hopen dat je niet zwanger bent (en zorgen dat het niet weer gebeurt, leg de pil desnoods op je hoofdkussen, maar vergeet 'm niet!)
Oud 28-06-2003, 10:45
droppie
droppie is offline
tsja.....ik ga zometeen maar even een testje doen dan denk....
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 11:17
ekki
ekki is offline
Citaat:
zootjuh schreef op 28-06-2003 @ 11:45:
tsja.....ik ga zometeen maar even een testje doen dan denk....
succes!
Oud 28-06-2003, 11:36
droppie
droppie is offline
Citaat:
ekki schreef op 28-06-2003 @ 12:17:
succes!
thnx...
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:17
droppie
droppie is offline
okay.....heel erg bedankt allemaal!!! en ik heb me gelukkig zorgen om niks gemaakt......BEN NIET ZWANGER
*blij*
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:18
Verwijderd
Gelukkig maar dan. En let in het vervolg goed op de pil, enz.

(En een school die je schorst omdat je zwanger bent..wat is dat voor een school???)
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 12:30
droppie
droppie is offline
das een hele gezellige school (die van oudheid zowat uit mekaar valt, maar das nou juist wel weer grappig) met ontzettende kloteregeltjes....
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 14:39
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
nou gelukkig ben je niet zwanger!!
maar van die school vind ik ook erg stom...
en hoe weet je dat ze dat doen?? staat dat in het schoolregelement ofzo?? kzie t al voor me, je gaat je aanmelden op die school en krijgt een schoolregelement in je handen geduwd met: regel 14: men raakt niet zwanger anders word men van school geschorst!

ook wazig zon school...

xxx

Anka
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 15:45
Verwijderd
Citaat:
MissBi@tch schreef op 28-06-2003 @ 15:39:
en hoe weet je dat ze dat doen?? staat dat in het schoolregelement ofzo?? kzie t al voor me, je gaat je aanmelden op die school en krijgt een schoolregelement in je handen geduwd met: regel 14: men raakt niet zwanger anders word men van school geschorst!

ook wazig zon school...

xxx

Anka
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 11:06
droppie
droppie is offline
Citaat:
MissBi@tch schreef op 28-06-2003 @ 15:39:

ook wazig zon school...

xxx

Anka
ja, tis idd wat vreemd, maar vorig jaar is er al iemand geschorst omdat ze zwanger was en ik ken nog iemand die ook zwanger was en ook bij ons op school zat. Die was dus ook ineens geschorst...en het lijkt me wel heeeeeel toevallig dan als ze allebei om een andere reden geschorst zijn, terwijl ze allebei zwanger waren. toch?!
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 12:07
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
Ik zou in het vervolg wel goed bijhouden wanneer je ongesteld moet worden helemaal nu het niet meer 'klopt' qua dagen.

En goed kijken of de ongesteldheid die nu komt hetzelfde is als anders...

Bianca
Oud 29-06-2003, 22:06
droppie
droppie is offline
hm hm...ja dat doe ik idd maar wel ja......
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten