![]() |
|
SOA's daarbuiten gelaten, kan er met de pil ook een hoop misgaan. Vergeten is namelijk niet het enige waardoor de zaken in de soep kunnen lopen. Als je een keer hebt overgegeven, of heel erg aan de diarree bent geweest, is 'ie ook niet meer betrouwbaar. Aan iedereen: als je 'm vergeet, check de bijsluiter!!! niet iedereen kan het vergeten van de pil op zo'n ideaal tijdstip "plannen" als zootjuh. Dat bloedverlies kan door van alles komen. doorbraakbloeding, wondje opgelopen tijdens het vrijen... daar kan alleen je huisarts eigenlijk iets over zeggen, maar ik zou je geen zorgen maken. Waar ik je wel druk om zou maken zijn SOA's! Er zijn namelijk verschillende SOA's (zoals bijvoorbeeld chlamydia) die HELEMAAL geen symptomen hebben!!! je kan er vrolijk je hele leven mee rondlopen, en niets van merken, totdat jij en vriendlief over een paar jaar besluiten om kindertjes te nemen, want van chlamydia word je op den duur onvruchtbaar (in een begin stadium is het nog te behandelen, maar dan is het wel muchos importantos dat je er snel bij bent). Dit gebrek aan verschijnselen kan dus betekenen dat je vriendje DENKT dat hij kerngezond is, maar ondertussen.......
Neem het zekere voor het onzekere, en laat je testen. Misschien wil je vriendje zich ook wel laten testen en als jullie allebei 100 %soa vrij zijn kunnen jullie (als je elkaar vertrouwt en jij de pil voortaan braaf inneemt) misschien wel overwegen om het condoom in de vuilnisbak te mikken... P.S. als je alleen jezelf laat testen op soa's, en je hebt iets, waarschuw dan je vriendje!!! Anders besmet hij je weer en dan blijf je aan de gang.... P.S. P.S. als jij en je vriendje op de condoom vrije toer gaan, en je slikt de pil puur om zwangerschap te voorkomen (dus niet voor overbeharing, puistjes, zware menstruatie enz.) zou je de prikpil kunnen overwegen. 1 keer per maand een prikje en je hoeft je 30 dagen lang geen zorgen te maken dat je iets vergeet. Easy!
Laatst gewijzigd op 23-06-2003 om 20:27. |
![]() |
|
ik heb me al laten testen op soa's en heb er geen één. *zucht opgelucht* en ik heb ook al aan m'n vriend gevraagd of hij dat wou doen, dat gaat hij ook zekers doen zegtie. Maar als je allebei nog maagd bent/was, dan kun je toch geen soa hebben toch? of ben ik nou weer zeer onwetend...
![]() |
![]() |
|
Je kan ook een soa oplopen dmv hand- en mondcontact.. Als jij een koortslip hebt en je pijpt je vriend, dan is hij voorlopig nog niet jarig
![]() De kans is klein, maar is er wel.. Dus als je maagd bent wil niets zeggen over soa-vrij...
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() of ik een soa heb ofzo of dat ik zwanger ben, zoiets? ik heb iig nog nix getest voor zwangerschap, want dat mag pas zaterdag dus...dat is nog steeds even afwachten. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
ik word van school geschorst als ze weten dat ik zwanger ben. dus om m'n leven een beetje redelijk te houden denk ik dat er nix anders op zit dan een abortus...maar ook dat lijkt me vreselijk!¡! dus ik weet het echt niet.... ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
OP WAT VOOR SCHOOL ZIT JIJ?? Zijn die mensen daar wel helemaal bij hun ei? Tss, je schorsen als je zwanger bent, willen ze daar mensen tot een abortus dwingen ofzo.. Als je zwanger bent zou ik als ik jou was naar een andere school gaan en het kind houden, maar je moet zelf beslissen..
|
maar ik heb 't onwijs naar m'n zin op school....en een andere test doen, maakt nu niet zo onwijs veel meer uit, omdat het toch al bijna zaterdag is...ben wel benieuwd eigenlijk..alleen dan blijft er nog steeds één heel vervelend probleem, hoe moet ik dat aan m'n ouders vertellen als ik zwanger ben?!!!!!
![]() |
![]() |
|
ga morgen eerst maar testen dadelijk maak je je druk om niks...
Als je dan och zwanger blijkt heb je nog ongeveer 10 weken (geloof ik) voor een abortus en 36 weken om alles op orde te krijgen mocht je het houden... Laat je niet zomaar op de kast jagen met enge verhalen en overleg eerst goed met je vriend.. ELKE KEUS DIE JULLIE MAKEN IS DE GOEDE KEUS!!!!!
|
Je hoefd niet meteen een abortus trouwens, dat is alleen na zus en zoveel weken (weet niet hoeveel, maar dat weet je huisarts wel). De volgorde van vroeg naar laat is: morning-after pil (pillén, het zijn er geloof ik twee of drie die je maximaal 72 uur na je onveilioge avontuurtje moet innemen, hoe eerder je erbij bent, hoe kleiner de kans op zwangerschap word. je word er niet vrolijk van, want al die hormonen zijn niet bepaald vriendelijk voor je lijk. Zet maar alvast een emmer naast je bed als je deze moet slikken) -> overtijd behandeling (met een soort naald word het klompje cellen weggezogen. kan flink pijn doen. Het is een soort mini-abortus) -> abortus (het vruchtje word weggezogen. Het is erg vervelend, en kan ook nu flink pijn doen, maar het is dít, of een bevalling)
Nou maar hopen dat je niet zwanger bent (en zorgen dat het niet weer gebeurt, leg de pil desnoods op je hoofdkussen, maar vergeet 'm niet!)
||
Citaat:
|
nou gelukkig ben je niet zwanger!!
maar van die school vind ik ook erg stom... en hoe weet je dat ze dat doen?? staat dat in het schoolregelement ofzo?? kzie t al voor me, je gaat je aanmelden op die school en krijgt een schoolregelement in je handen geduwd met: regel 14: men raakt niet zwanger anders word men van school geschorst! ![]() xxx Anka |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Nog steeds geen sex? John_doe | 42 | 05-04-2005 00:52 | |
Films, TV & Radio |
ER Forum-versie Keyser Saus | 500 | 29-12-2003 11:30 | |
Lichaam & Gezondheid |
Het grote piltopic #5!! Snufje | 265 | 26-10-2003 13:40 | |
Seksualiteit |
abortus (pillen) elineline | 17 | 09-01-2003 22:26 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Zwangerschapstest op het Syndroom van Down "ja of nee?" Niccie | 96 | 16-10-2002 09:28 |