Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-01-2003, 22:33
elineline
elineline is offline
kheb heel dom onveilig gevreeen.
nu als ik naar de wc ga, bloed ik steeds klein beetje, en ik heb ook een beetje pijn in m'n onderbuik.

een zwangerschapstest kan pas na 3 weken na je 'officiele' ongesteldheids datum..

en ik wilde graag wat weten over de abortuspillen. wanneer dat kan enzo.

help me alsjeblieft!! want ik ben echt ten einde raad!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 22:37
Verwijderd
op die leeftijd zou je dat al moeten weten, mevrouw
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 22:38
elineline
elineline is offline
hahaha teringman..
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 22:55
elineline
elineline is offline
HELP ME ALSJEBLIEEEEEEFTTTTTTTTT

ik sterf hier duizend doden
Met citaat reageren
Oud 01-01-2003, 22:55
Verwijderd
1 dode en 2 als je ongeluk hebt..
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 00:41
Verwijderd
Citaat:
elineline schreef:
kheb heel dom onveilig gevreeen.
nu als ik naar de wc ga, bloed ik steeds klein beetje, en ik heb ook een beetje pijn in m'n onderbuik.

een zwangerschapstest kan pas na 3 weken na je 'officiele' ongesteldheids datum..
dat kan op de 1e dag na t uitblijven al hoor lieve schat.

en abortuspillen stoten de vrucht af, maar kan maar tot 3 weken nadat je menstruatie (of zelfs korter) gebruikt worden, meer weet ik er niet van, ga op google zoeken misschien dat je daar meer vind
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 01:58
Sir Smoke-A-Lot
Sir Smoke-A-Lot is offline
misschien is het een geslachtsziekte
Met citaat reageren
Oud 02-01-2003, 12:18
Justice
Justice is offline
Misschien is het dit, misschien is het dat...

Ik zou ermee naar de huisarts gaan, dat is de enige manier waarop je zekerheid krijgt. Die beste man/vrouw heeft ook nog eens geheimhoudigsplicht.

Maar aangezien de rekening toch uiteindelijk naar je ouders toe gaat dan zou ik het er ook met hen over hebben. Blijf er iig niet mee lopen, want als het iets is wat "verholpen" had kunnen worden in een vroeg stadium dan sla je jezelf voor je kop.
Oud 02-01-2003, 12:43
Dark Angel
Dark Angel is offline
Abortuspillen? Wat zijn dat?

Een morning-after pil kan tot 72 uur na de onveilige sex gebruikt worden. Dat heeft niets met abortus te maken.
In een echte abortus-ingreep word de baarmoeder schoongemaakt met een soort stofzuigertje.

't is me niet helemaal duidelijk wat jij nu bedoelt.

Een zwangerschaps test werkt trouwens vanaf de eerste dag dat je over tijd bent. Hoelang is de sex geleden?

Trouwens, was het je eerste keer? Als dat zo is kan dat bloeden en die pijn ook gewoon een neslepertje zijn. Een SOA is ook niet onmogelijk. 't klinkt in ieder geval niet als iets typisch voor een zwangerschap...
Oud 02-01-2003, 12:46
elledc
elledc is offline
De morning after pil is de enige oplossing als je denkt dat je zwanger bent. Is het dat wat je bedoelt met de abortus pil?
Ik heb vorige week pech gehad met de condoom en heb dus die pil ingenomen. Deze zorgt ervoor dat de bevruchte eicel wordt afgebroken. (Het zijn twee pillen in te nemen binnen de 72 uur na de geslachtsgemeenschap)
Het is niet slim geweest onveilig te vrijen, ik zou naar je huisarts gaan in jouw geval.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 05:28
elineline
elineline is offline
nee ik bedoel niet de morning afterpil, maar ik hoorde over abortuspillen, dat je die in kunt nemen als het nog in een vroege stadium is. een soort kuur.
ja het was mijn eerste keer en toen bloedde het ook een beetje.
ik heb trouwens geen huisarts..dus dat is ook een beetje een probleem.
ik moet ongeveer over drie weken ongesteld worden. ik wil dan liever tot dan wachten en een test doen dan naar de dokter gaan. of is dat heeel dom???
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 07:51
Kali
Kali is offline
heel dom, en doe een TELEFOONBOEK open, daar staan alle huisartsen in !!
Met citaat reageren
Oud 03-01-2003, 09:06
very drunk driver
very drunk driver is offline
voor de zekerheid ga nu naar de dokter anders moet je zostraks een abortus plegen (je weet wel zo'n operatie)
Oud 03-01-2003, 09:57
elledc
elledc is offline
Citaat:
elineline schreef:
nee ik bedoel niet de morning afterpil, maar ik hoorde over abortuspillen, dat je die in kunt nemen als het nog in een vroege stadium is. een soort kuur.
ja het was mijn eerste keer en toen bloedde het ook een beetje.
ik heb trouwens geen huisarts..dus dat is ook een beetje een probleem.
ik moet ongeveer over drie weken ongesteld worden. ik wil dan liever tot dan wachten en een test doen dan naar de dokter gaan. of is dat heeel dom???
Je bent van niks zeker, het bloed kan zijn doordat je ontmaagd was, maar ik zou het toch wel raar vinden dat het bloedt telkens als je naar de wc moet. Wacht er niet mee naar de dokter te gaan. Trouwens je bent niet zeker dat je zwanger bent, en als je wil beginnen aan abortuspillen dan heb je sowieso advies nodig van een arts of het ziekenhuis.
Ik vraag me eigenlijk af waarom je geen morning after pil hebt genomen, als je weet dat je onveilig hebt gevreeen, dan moet je er toch niet mee wachten??? Abortuspillen zijn stukken duurder en de kuur is langer + heb je veel bloedverlies en misselijkheid + moet in ziekenhuis blijven enkele tijd. (damn dat moet verschrikkelijk zijn
Er bestaat zoiets als google waar je deze dingen kan opzoeken, hier twee adressen:

http://www.mr70.nl/abortuspil.html
http://oud.refdag.nl/vp/010322vp03.html

Laatst gewijzigd op 03-01-2003 om 10:12.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 16:39
elledc
elledc is offline
Heb je nu meer zekerheid?

Ik ken namelijk iemand die met hetzelfde probleem zit
Met citaat reageren
Oud 05-01-2003, 18:33
Unexplained
Unexplained is offline
Je bent zwanger en minder dan 16 dagen overtijd. Dan kan je een overtijdbehandeling laten doen. Dit is hetzelfde als een abortus. Alleen heb je geen verwijzing van de huisarts nodig. Voor een overtijdbehandeling moet je naar een abortuskliniek. Of je daar dan de abortuspil kunt krijgen, is afhankelijk van de kliniek. Het afbreken van de zwangerschap met de abortuspil gaat in twee keer. Eerst krijg je de abortuspil. Twee dagen later moet je andere medicijnen innemen. Pas daarna krijg je een bloeding en ben je niet meer zwanger.

Voor een overtijdbehandeling heb je dus geen verwijzing van je huisarts nodig. Je kan zelf bellen met een abortuskliniek. Kijk op www.stisan.nl voor een adres van een abortuskliniek bij jou in de buurt.

http://www.scholieren.com/extra/inde...vraagjes&id=29
Oud 05-01-2003, 18:49
elledc
elledc is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Je bent zwanger en minder dan 16 dagen overtijd. Dan kan je een overtijdbehandeling laten doen. Dit is hetzelfde als een abortus. Alleen heb je geen verwijzing van de huisarts nodig. Voor een overtijdbehandeling moet je naar een abortuskliniek. Of je daar dan de abortuspil kunt krijgen, is afhankelijk van de kliniek. Het afbreken van de zwangerschap met de abortuspil gaat in twee keer. Eerst krijg je de abortuspil. Twee dagen later moet je andere medicijnen innemen. Pas daarna krijg je een bloeding en ben je niet meer zwanger.

Voor een overtijdbehandeling heb je dus geen verwijzing van je huisarts nodig. Je kan zelf bellen met een abortuskliniek. Kijk op www.stisan.nl voor een adres van een abortuskliniek bij jou in de buurt.

http://www.scholieren.com/extra/inde...vraagjes&id=29
(Dat is een goed advies, maar het is haast onwaarschijnlijk dat ze zwanger is, aangezien ze bloedt en tijdens zwangerschap bloed je niet of zeer weinig.)
Met citaat reageren
Oud 09-01-2003, 22:26
Joehoedith
Joehoedith is offline
de abortuspil is net als de morningafter pil maar kan langer na de onveilige sex geslikt worden hij moet geslikt worden binnen 16 dagen en daarna volgt er een abortus (overtijds behandeling is ook tot 16 dagen)
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten