Ik ben gedoopt enzo, maar we gaan al een jaar of 8 niet meer naar de kerk omdat we bij een vervelende gemeente zaten. Veel mensen zaten stom tegen ons te doen, waaronder dus ook gemeenteraadsleden (of zoiets

).
Uiteindelijk zijn we gewoon weggegaan en hebben we nooit meer bij een kerk gezeten. Mijn zusje en ik gaan wel naar christelijke scholen en zo, maar verder merk ik er weinig van. Ik heb ook een beetje een hekel aan kerken als gemeenschap, omdat ze je alles voorkauwen en omdat iedereen hypocriet zit te zingen in de trant van 'oh Jezus we zijn zo blij met U' maar als je dan hun hoofd erbij ziet (superchagrijnig) dan ga je toch al gauw wat anders denken.
Als je niet wil zingen , dan zing je lekker niet en als je niet naar de kerk wil dan ga je niet. Je moet zoeist alleen doen als je ook echt wilt en als je overtuigd bent, anders kun je het ook geen geloof meer noemen, eerder dwang.
Ik vind het okee als je wordt geboren met een geloof, als basis zeg maar. Maar uiteindelijk kan niemand voor je bepalen naast jijzelf, wat en of je wilt geloven en ik vind niet dat het aan welke kerk dan ook is omdat te regelen.
Zo....