Oud 07-12-2001, 07:24
SnoepieMan
SnoepieMan is offline
Bij wie is er al toen je een baby was je geloof vast gestelt zoals cristelijk met het dopen, dan je ouders beslist hebben wat voor geloof je hebt.
En zo ja.. ben je er ook mee eens?

Ik ben cristelijk opgevoed en gedoopt maar ik heb nooit in god gelooft of in kerkelijke bezigheden maar toch ben ik cristelijk.
Oud 07-12-2001, 08:32
JediJoel
JediJoel is offline
Ik ben én Christelijk én Christen. Ik ben Christelijk opgevoed, en dat vind ik best wel tof van mn ouders.
Tja, anders heb je de kans om nooit gelovig te worden, en nu heb je al een basis. Waar ik het niet mee eens ben is dat ik verplicht mee naar de kerk moet. Nu wil ik wel, maar drie jaar geleden vond ik er niets aan. Maar ik vind het goed dat je al een basis hebt, dan weet je er tenminste al wat vanaf.
dusss
Oud 07-12-2001, 09:09
^Marije^
^Marije^ is offline
Ik ben gedoopt enzo, maar we gaan al een jaar of 8 niet meer naar de kerk omdat we bij een vervelende gemeente zaten. Veel mensen zaten stom tegen ons te doen, waaronder dus ook gemeenteraadsleden (of zoiets ).
Uiteindelijk zijn we gewoon weggegaan en hebben we nooit meer bij een kerk gezeten. Mijn zusje en ik gaan wel naar christelijke scholen en zo, maar verder merk ik er weinig van. Ik heb ook een beetje een hekel aan kerken als gemeenschap, omdat ze je alles voorkauwen en omdat iedereen hypocriet zit te zingen in de trant van 'oh Jezus we zijn zo blij met U' maar als je dan hun hoofd erbij ziet (superchagrijnig) dan ga je toch al gauw wat anders denken.
Als je niet wil zingen , dan zing je lekker niet en als je niet naar de kerk wil dan ga je niet. Je moet zoeist alleen doen als je ook echt wilt en als je overtuigd bent, anders kun je het ook geen geloof meer noemen, eerder dwang.
Ik vind het okee als je wordt geboren met een geloof, als basis zeg maar. Maar uiteindelijk kan niemand voor je bepalen naast jijzelf, wat en of je wilt geloven en ik vind niet dat het aan welke kerk dan ook is omdat te regelen.

Zo....
Oud 07-12-2001, 09:20
legatus
legatus is offline
samenloop van omstandigheden.

Christelijk opgevoed, probeer me erlos van te breken maar zal nooit geheel het GOD-denken van me af kunnen zetten omdat het geprogrammeerd is.
Oud 11-12-2001, 11:59
linkin park roeleert
linkin park roeleert is offline
eh..je kan wel gedoopt zijn, maar dan hoef je niet per definitie Christelijk te zijn(bij de kinderdoop in ieder geval, volwassendoop is weer een ander verhaal, dan kies je zélf bewust van, ik wil voor de rest van mijn leven bij God horen), maar goed, als je als kind gedoopt word, betekend dat dat je ouders God beloven, dat ze jou Christelijk op zullen voeden, en dat ze je zoveel mogelijk over hem zullen vertellen..dat is dus nog niet je eigen keus..*klaar*
Oud 14-12-2001, 16:11
$tarlight
$tarlight is offline
ik ben gedoopt toen ik net een jaar oud was. Ik ben verder niet christelijk opgevoed en heb nooit op een christelijke school gezeten. Ik ben alleen maar gedoopt volgens mij omdat dat zo hoorde in de familie
Oud 16-12-2001, 11:48
Muis!
Muis! is offline
ik ben gedoopt, maar verder niet heel christelijk opgevoed (nooit naar de kerk gegaan enz). M'n vader is Joods, m'n moeder is Luthers, maar geen van beiden geloven echt. Waarom ik dan gedoopt ben weet ik niet.
We vieren kerst en chanouka, pasen en pesach. M'n opa roept de hele dag: Allah is groot! En ik ben een paganist.

snap je het nog? ikke niet...
Oud 16-12-2001, 12:49
Saraï_h
Saraï_h is offline
mn vader is gedoopt, maar interesseerde zich in het boedisme, nu is hij officieel een boedist (naar INdia geweest en van alles gedaan enzo)
en mijn moeder is meer bezig met de natuur, genezing etc, interesseert zich in van alles.

En ik zoek het allemaal zelf wel uit

ik ben tevreden zo
Oud 20-12-2001, 22:29
The Chameleon
The Chameleon is offline
Ik ben dubieus trotse bezitter van 4 doopnamen, maar ik ben atheist. Mijn moeder wilde dat ik gedoopt werd, maar mijn ouders hebben me volledig vrij gelaten in de keuze van mijn geloof. Mijn vader is nl. ook atheist, maar mijn moeder is vrij gelovig opgevoed. er is dus een verschil tussen gedoopt worden en geboren worden met een geloof.
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten