Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Geloof is blind vertrouwen op iets waar geen tasbaar bewijs voor is. Respect is een onzin woord dat tegenwoordig veel te veel gebruikt wordt. Ben blij dat Gespleten Geest even de definitie geeft. doe ik ook altijd bij het woord 'respect' ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als je zelf geen voorbeelden kent, hoe kun je dat dan van mensen die niets met geloof hebben wel verwachten? zijn ze er dan uberhsupt wel?
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik vind dit topic zelf juist wel wat hebben. Op dit forum zitten idd een hoop atheïsten met bekeringsdrang, terwijl ik hier maar zelden een gelovige met bekeringsdrang tegenkom. Alleen zou dit topic misschien meer naar iedereen gericht moeten zijn en niet alleen naar atheïsten. Het geldt nl gewoon voor iedereen dat er meerdere levensovertuigingen mogelijk zijn en dat de mens sowieso vrij onwetend is. Dan kun je wel als onwetend mens tegen een ander onwetend mens zeggen "jij bent kortzichtig/dom vanwege jouw zielige levensovertuiging", maar dat is natuurlijk totaal niet boeiend en zorgt er alleen maar voor dat je zelf minder intelligent overkomt. (Hier is "je" natuurlijk algemeen bedoeld). |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik tolereer "het Geloof" en ach, de posts van makelville, Machiavelli, Gatara, etc. zijn nog best goed ook. Iets waar ik nog wel respect voor heb. Op overtuigingen van "bepaalde" religieuze forummers hier spuug ik op. Respect moet je verdienen, dat heb je niet standaard. Trouwens, waar is de "bekeringsdrang" in het dom/kortzichtig/naief vinden van geloof? Van mij mogen ze met alle plezier gelovig blijven hoor. Alleen heb ik er een stronthekel aan. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien is het gewoon grappig om te zien hoe ontzettend snel sommige mensen happen en ingaan op sarcastisch bedoelde opmerkingen.
||
[QUOTE]Alicia Silverstone schreef op 21-12-2004 @ 12:39 :
[B]Dat zei hij toch niet? Het ging over respect voor elkaar zie als->dan constructie, ik stelde een voorwaarde voordat de conclusie op zou gaan. Citaat:
Wanneer iemand beweerd dat het goed is om de bijbel te lezen omdat ik anders naar de hel ga neem is dat in feite precies het omgekeerde van waar de TS tegen tekeer gaat. (hoewel ik dan tenminste nog de moeite doe die bewering te onderbouwen) Als ik jouw mening met die van de TS combineer dan ontstaat een beeld waarin geloof wel anderen mag beledigen en respectloos behandelen, maar omgekeerd mag dat vanwege geloof niet gelden? Dat is een niet bepaald een nastreefbare situatie, en dus ben ik hier tegen. Dat atheisten een 'bekeerdrang' hebben kan mischien wel kloppen, maar dan niet volgens de vanDale definitie van het woord. Als je namelijk kritisch tegenover occulte en mythologische zaken staat komen vage ideeen en wilde aanname's die essentieel zijn voor het handhaven van een religie automatisch met jouw wereldbeeld en instelling in aanvaring. Dat je vervolgens dat onwaar bewijst is weinig meer dan het afwijzen van ideeen die of onwaar of onbewijsbaar zijn, dat is geen bekeren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Het geldt dus gewoon voor iedereen. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Am I right?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Materialisme kan helemaal niet vergeleken worden met Religie, daar het geen stroming, geloof of overtuiging is. |
![]() |
||
Citaat:
Hoe verdienen?
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Die positieve kanten van een religie begrijp ik wel ja. Het is alsof je in een sprookje gelooft en je daardoor gelukkiger voelt dan dat je denkt te zijn zonder dat sprookje.. ![]() Enne meeste mensen waarvan ik hou zijn gelovig en heb genoeg respect voor ze. Maar dat betekent niet dat ik niet met ze in discussie mag gaan en mn mening mag uiten.
Laatst gewijzigd op 27-12-2004 om 01:44. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Mensen zijn altijd zo kwetsbaar voor dit soort dingen. Ze denken dat gelovigen alle anders/niet gelovigen de hel toewensen of wat dan ook. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als iemand mij een eeuwigheid vol pijn en lijden toewens, word dat afgeschoven "op zijn geloof". Zeer krom. |
![]() |
||
Citaat:
waarom anders? ![]()
||
Citaat:
het is iets anders natuurlijk als ze zeggen, -ranc, houd je bek, je gaat toch wel naar de hel- of -ik hoop dat je lekker zal branden daarzo-. ik ben persoonlijk een grote voorstander van mensen die niet iedereen naar de hemel wensen als hij of zij er toch niet komen zal. en wie bepaald dat? dat bepaald jouw geloof. en als het in de bijbel staat dat ranC naar de hel gaat, en jij vind van niet, zeg dan gewoon dat de bijbel niet klopt. |
![]() |
|||
![]() |
Wat een geneuzel weer over het woordje respect.
Mensen die anderen even terechtwijzen over wat het woordje nou écht betekent. res·pect (het ~) 1 eerbied uit hoogachting of angst Héél erg beperkt hè. Kijk eens even verder dan je google-van-dale-internet-woordenboek-neus lang is, zou ik zeggen. ![]() In de échte van Dale staat met betrekking tot deze variant van respect. 1. Het door zijn gedrag doen blijken van eerbied, hetzij in een gezagsverhouding, hetzij als (uiting van) een gevoel van hoogachting of waardering op grond van prestatie of zedelijke kwaliteit. Iemand respect betonen, bewijzen; niet veel respect hebben, tonen voor -- ; respect voor iemand koesteren; iemand met respect bejegenen; -- daar heb ik respect voor. A. daar heb ik eerbied, bewondering voor; B. Daar heb ik ontzag voor, ben ik bang van; -- uit respect voor hem, uit eerbied voor hem; -- (het zij) met alle respect gezegd, vergoelijkende formule bij wat een weinig kras gezegd wordt; (ook) alle respect, maar ..., als inleiding tot een tegenwerping. 2. Het geëerbiedigd-worden, aanzien, waardigheid: om de achting en het respect van de regenten te bewaren; -- (Zuidn.) zich op zijn respect houden, zelfrespect hebben; zich netjes gedragen; 3. Eerbetoon; beleefde bejegening; mijn respect aan..., eerbiedige groet aan de genoemde over te brengen; 4 Het respecteren in de zin van ontzien, sparen; 5. Ontzag: een heilig respect hebben voor... ;respect inboezemen. Citaat:
Citaat:
Wat ik hier echter wel vaak zie is dat mensen toch disrespect tonen, en uit verdediging gaan roepen dat respect verdient moet worden. Waar verdienen deze mensen dan hun gekregen disrespect aan? Omdat ze (niet-) geloven? Omdat ze er ideeën op nahouden die jij belachelijk vindt? Is dat al genoeg om disrespect te tonen voor zoiemand? Zoja, dan vind ik dat behoorlijk zielig... Overigens vind ik dat je respect niet hoeft te verdienen. Je netjes gedragen, anderen een beetje ontzien/sparen en eerbiedig met je medemens omgaan zijn dingen die ik (en met mij toch de meeste mensen) toch wel proberen na te leven.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|