Ik quote mijn dromenboek even, als je het niet erg vind, ik haal er gewoon uit wat me belangrijk lijkt:
Verschijnt zwart in uw droom, dan moet u dit serieus nemen. Zwarte objecten kunnen een gevoel van depressiviteit in uw leven weerspiegelen: bent u depressief over het leven in het algemeen, of over een bepaald aspect van uw leven, of over iemand die speciaal voor u is? Als zwart terugkomt, moet u zorgvuldig kijken in welke vorm dat gebeurt en naar uw stemming in de droom. Hopelijk ziet u spoedig een positievere kleur en in dat geval zult u met uw problemen een belangrijke stap verder zijn.
De belangrijkste factor in een droom over deuren is of ze open- of dichtgingen. Als u dat weet, kunt u de droom gemakkelijk op uw leven toepassen. Het is belangrijk om na te gaan of u iets uit uw leven bant of dat uw dromen u waarschuwen uw mond te houden.
Hm, meer kan ik er ook niet van maken, sorry. Maar het komt op mij over alsof je blij bent dat je daar naar binnen gaat, maar het is wel zwart, en zwart staat voor donker/depressief/dood..hm, beetje luguber.
[Dit bericht is aangepast door Jewel (21-01-2002).]