Oud 05-03-2002, 19:58
kafka
kafka is offline
Ja, ik weet het, de topic-naam is dwaas, maar ik zal het uitleggen.

Ik vind het leven kut. Ik heb geen zelfmoordneigingen, geen meerdere persoonlijkheden, geen kut-jeugd etc etc. Ik vind het leven waar ik nu in leef nadelig voor mijn gevoel binnenin.

Maaaaaaar, hierop reageer ik ironisch. Ik kan sentimenteel over het leven filosoferen,maar ik ben het leven ironisch, beetje sarcastisch, bijna cynisch gaan benaderen. En juist die cynische houding helpt me erbovenop.

Wie kent dit?
Oud 05-03-2002, 20:55
rozijntje
rozijntje is offline
ja dat doe ik ook.
maar ik vind dat het vaak nog deprimerender werkt. soms is het wel leuk, humor bouwt een soort schild waardoor je niet meer echt geraakt wordt door dingen, maar het maakt ook zo ontzettend eenzaam soms...
Oud 05-03-2002, 22:26
dystopia
dystopia is offline
Cynische houding helpt in dit geval niet ben ik bang. Denk dat het meer een kwestie is van iets aan je leven veranderen zodat het beter wordt ipv. cynisch ertegen over staan.

Tja, alsmaar cynisch denken kan leuk zijn, heel erg leuk, zwaar humoristisch, maar in bepaalde gevallen ook gevaarlijk omdat het onrealistisch kan zijn. Bijv. van 'mwah, komt wel weer goe'. Ff realistisch, daar hebbie geen fluit aan.

Weinig concreets dat ik nu zeg, maar ik denk dat je wel snapt waar ik naartoe wil (nu naar me nest :"> )
Oud 06-03-2002, 15:47
kafka
kafka is offline
Citaat:
dystopia schreef:
Cynische houding helpt in dit geval niet ben ik bang. Denk dat het meer een kwestie is van iets aan je leven veranderen zodat het beter wordt ipv. cynisch ertegen over staan.

Tja, alsmaar cynisch denken kan leuk zijn, heel erg leuk, zwaar humoristisch, maar in bepaalde gevallen ook gevaarlijk omdat het onrealistisch kan zijn. Bijv. van 'mwah, komt wel weer goe'. Ff realistisch, daar hebbie geen fluit aan.

Weinig concreets dat ik nu zeg, maar ik denk dat je wel snapt waar ik naartoe wil (nu naar me nest :"> )

Ik snap wat je bedoelt jah, maar dat cynisme helpt me er vaak weer bovenop. Echt realistisch ga ik dus niet mijn mijn gevoelens op, maar ik heb het gevoel dat het werkt.

Oud 06-03-2002, 16:06
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
kafka schreef:
Ik snap wat je bedoelt jah, maar dat cynisme helpt me er vaak weer bovenop. Echt realistisch ga ik dus niet mijn mijn gevoelens op, maar ik heb het gevoel dat het werkt.
Tja ben bang dat dat helaas tijdelijk is en dat er op een gegeven moment een laatste druppel komt waardoor de emmer overloopt of zelfs omvalt.. over jou heen uiteraard..

Maar om het in een discussie enzo te gebruiken, da's juist leuk
Oud 06-03-2002, 21:01
Ninnoc
Ninnoc is offline
*herkenning*

ben ironisch grenzend aan het sarcasme tegen iedereen. Dat vormt soms wel een probleem omdat niemand het door heeft als ik me kut voel want ze denken dat ik gewoon de clown uithang terwijl ik eigenlijk gewoon ff wil dat iemand me een knuffel geeft
Oud 06-03-2002, 23:44
miep
miep is offline
Citaat:
kafka schreef:
Ja, ik weet het, de topic-naam is dwaas, maar ik zal het uitleggen.

Ik vind het leven kut. Ik heb geen zelfmoordneigingen, geen meerdere persoonlijkheden, geen kut-jeugd etc etc. Ik vind het leven waar ik nu in leef nadelig voor mijn gevoel binnenin.

Maaaaaaar, hierop reageer ik ironisch. Ik kan sentimenteel over het leven filosoferen,maar ik ben het leven ironisch, beetje sarcastisch, bijna cynisch gaan benaderen. En juist die cynische houding helpt me erbovenop.

Wie kent dit?

ik kan het woord ironisch niet echt in deze zin plaatsen?
en wat betekent cynisch precies???

dankje wel!
enne, ik kan niet echt op je vraag antwoorden kafka als die woorden niet begrijp die je gebruikt

miep

Oud 07-03-2002, 09:09
Winner
Winner is offline
Ja, dat herken ik wel. Tis alleen irri dat er weinig mensen zijn met wie je lekker de hele dag door samen cynisch mee kunt zijn. Ten minste, meeste mensen in mijn omgeving zijn te blij daarvoor.
Oud 07-03-2002, 10:44
Verwijderd
Citaat:
Ninnoc schreef:
*herkenning*

ben ironisch grenzend aan het sarcasme tegen iedereen. Dat vormt soms wel een probleem omdat niemand het door heeft als ik me kut voel want ze denken dat ik gewoon de clown uithang terwijl ik eigenlijk gewoon ff wil dat iemand me een knuffel geeft
*herkenning*

Met citaat reageren
Oud 07-03-2002, 12:13
Roos
Roos is offline
Citaat:
Winner schreef:
Ja, dat herken ik wel. Tis alleen irri dat er weinig mensen zijn met wie je lekker de hele dag door samen cynisch mee kunt zijn. Ten minste, meeste mensen in mijn omgeving zijn te blij daarvoor.
Ik denk niet echt dat dat hier bedoeld wordt..
Oud 07-03-2002, 19:49
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
miep schreef:
wat betekent cynisch precies???
Het woord "cynisch" hangt samen met het begrip cynisme, een bepaalde stroming uit de klassieke Griekse filosofie. Kenmerken van cynisme zijn: schaamteloze oprechtheid, ongeloof in het goede, wantrouwen tegen de motieven en daden van de (mede)mens en afwijzing van spontaan idealisme door middel van het uiten van sarcastische spot.
Oud 07-03-2002, 23:19
soulless
soulless is offline
Citaat:
mathfreak schreef:
Het woord "cynisch" hangt samen met het begrip cynisme, een bepaalde stroming uit de klassieke Griekse filosofie. Kenmerken van cynisme zijn: schaamteloze oprechtheid, ongeloof in het goede, wantrouwen tegen de motieven en daden van de (mede)mens en afwijzing van spontaan idealisme door middel van het uiten van sarcastische spot.
Dat ben ik.

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten