Oud 20-02-2003, 13:55
NeNe-lOvEs
NeNe-lOvEs is offline
ok, misschien een stomme vraag, maar is het stom om voor een meisje iets met een 1,5 jaar jongere jonge te hebbe?
ik heb 3,5 jaar een oudere vriend gehad (vanaf mn 15e dus) en ben nu lekker de vrijgezel aant uithange, maar elke keer blijke die jonges toch weer een stuk jonger te zijn...
waar kan da nou aan ligge?
Oud 20-02-2003, 13:58
de ijsprinses
de ijsprinses is offline
als jij die jongen leuk vindt, en hij jou, maakt het toch niks uit dat ie 1,5 jaar jonger is?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 13:59
Verwijderd
anderhalf jaar is idd geen probleem
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 14:09
NeNe-lOvEs
NeNe-lOvEs is offline
ja goed, ik vin het nu zelf ook wel ok da hij jonger is, maar hoe komt t dan dat ze dan elke keer jonger zijn? maar waar denken jullie nou aan waar da aan kan ligge? is da iets wa gewoon bij mij hoort of misschien tog een andere rede? please jullie mening hierover...
Oud 20-02-2003, 14:11
Iotje
Iotje is offline
Maakt tog helmaal gen fuck uit!!! Als jij m leuk vindt!!!
Oud 20-02-2003, 14:43
Optima
Optima is offline
nee maar het is algemeen bekend dat jongns qua geestelijke ontwikkeling een paar jaar achter liggen. Dit hoeft in sociaal opzicht niet te zijn, maar qua verantwoordelijkheid kunnen jongens er pas veel later mee omgaan ( terwijl Ze er juist eerder door ouders vrijgelaten worden en meisjes niet terwijl meisjes juist verantwoordeliker zijn)

er zijn btw uitzonderingen op de regel
Oud 20-02-2003, 14:54
elledc
elledc is offline
Misschien omdat je liever minder 'rijpe' jongens hebt, een jongen van 16 zal een meer spontane en speelse manier hebben van doen dan een jongen van 20, en is ook makkelijker beinvloedbaar natuurlijk.
Ikzelf ben 20 en mijn vriend 18, mijn vorige vriend was 27, er is een immens groot verschil. Ik heb ook liever jongens jonger dan ik. Dan heb ik ook soms de touwtjes in handen en heb ik niet steeds de indruk dat ik achterloop.
Ik weet niet, ik kan het niet goed uitleggen, maar ik hou zo van dat jonge frisse spontane van mijn vriend
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 15:36
Kinshi
Kinshi is offline
Die anderhalf jaar maakt echt niet zoveel uit hoor... ken ook mensen die al lang samenzijn en ook leeftijdsverschil kennen.
Oud 20-02-2003, 17:03
Verwijderd
Jongens zijn meestal ouder als de meiden, waarom zou dat niet andersom kunnen?? Als jij je er lekker bij voelt, zie ik het probleem niet!
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 17:14
G.T.C.
G.T.C. is offline
jij 18 hij 16......dat valt waarschijnlijk niemand zelfs op!!!!!!
Oud 20-02-2003, 19:21
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
Citaat:
de ijsprinses schreef:
als jij die jongen leuk vindt, en hij jou, maakt het toch niks uit dat ie 1,5 jaar jonger is?
Oud 20-02-2003, 19:26
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
tsja, geen idee waar het aan ligt?

en inderdaad, als jullie geen problemen met elkaar hebben, dan is er toch ook geen probleem?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 19:37
Hopla
Hopla is offline
als het jouw niks uit maakt....

ik zelf zou nooit met iemand gaan die jonger is dan ik, daar ben ik super ouderwets in.......

mijn nichtje heeft ook een vriend die 2 jaar jonger is dan zij. als hun dat niet erg vinden heb ik er geen last van.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2003, 20:06
G.T.C.
G.T.C. is offline
Citaat:
Hopla schreef:
als het jouw niks uit maakt....

ik zelf zou nooit met iemand gaan die jonger is dan ik, daar ben ik super ouderwets in.......

mijn nichtje heeft ook een vriend die 2 jaar jonger is dan zij. als hun dat niet erg vinden heb ik er geen last van.
Maar jij bent ook 13, en ik denk inderdaad niet dat een jongetje van 11 nou zo leuk is om als vriend te hebben voor jou.
Oud 20-02-2003, 21:33
lieve
lieve is offline
Bij mij is hij ook altijd ouder dan mij! Meestal maar een jaartje ofzo, maar ik heb zelfs al eens 8 jaar verschil gehad! gelukkig duurde dat niet lang, maar toch! Ik val ook steeds op jongens die steeds een jaartje ouder zijn! Die jongens van mijn leeftijd ... ik mag er niet aan denken met 1 van die van m'n klas iets te beginnen!
Oud 20-02-2003, 21:44
igfy
igfy is offline
hmmm steeds jonger he?

eerst was ik verliefd op iemand die 4 jaar ouder was...(werd helaas niet echt iets)
toen heb ik heel lang verkering gehad met iemand de een jaar ouder was
nu heb ik iets met iemand die een paar maand jonger is...

daar zit misschien wel een beetje een lijn in... maar ik zou er niet aan moeten denken om iets met iemand te hebben die een jaar of twee jonger dan mij is... zo oud is mijn broertje!!
Oud 20-02-2003, 21:45
never mind
never mind is offline
jongens zijn tot hun 22ste ofzo geestelijk 2 jaar jonger....
Dus geestelijk ben jij ouder of jullie zitten in elk geval wel op de zelfte golflengte

en btw.... Wat betekend zo`n klein verschilletje in zo`n dom leeftijdsgetalletje nou...?
Oud 21-02-2003, 01:36
Verwijderd
Je kunt het niet zo absoluut zeggen als 'jongens zijn tot hun 22e twee jaar jonger'. Dat is veel te kort door de bocht. Het is ook niet zo dat ze in alles voorlopen. Alleen een aantal hormonale veranderingen in het lichaam zetten bij meisjes eerder in dan bij jongens.

Omdat meisjes eerder lichamelijk tot rijping komen, worden ze wel gedwongen om de confrontatie met die dingen aan te gaan. Ze komen eerder in aanraking met liefde/seks. Daardoor zijn ze gewoon eerder 'streetwise' dan jongens. Het is niet zo dat hun hersenen gewoon twee jaar vooruitlopen in groei ofzo, het is een sociaal-psychologisch patroon.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 07:43
Verwijderd
*sluit zich aan bij nare man*

Bij jongens ligt de focus gewoon op andere zaken.
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 08:33
elledc
elledc is offline
Citaat:
Hippe Woepsie schreef:
Jongens zijn meestal ouder als de meiden, waarom zou dat niet andersom kunnen?? Als jij je er lekker bij voelt, zie ik het probleem niet!
Ze vraagt zich meer af hoe het komt dat ze valt op jongens jonger dan zij dan 'of het goed is dat ze valt op jongere jongens'.

En wat sommigen hier zeggen is vrij kortzichtig hoor. "ik wil niet met een jongen die jonger is, nee ik durf er niet aan denken..."
Het wordt zo gezien dat meisjes voor zijn op jongens.
Maar ik ervaar het anders. Mijn vriend is 18 en heeft al een bijzonder uitgesproken karakter als een jongen van bijvoorbeeld 20. Ik ben 20 en heb de indruk dat ik iets gemist heb tijdens de voorbije jaren en dat de tijd te snel gaat daarom voel ik me goed met hem omdat ik me ook op die manier nog jong voel en nog niet meteen hoef te denken aan werken enzo. Ook omdat hij een zekere frisheid uitstraalt die een man van 25 niet meer heeft.
Kortom, het verschilt van persoon tot persoon, ook qua gevoel en karakter is leeftijd zo relatief!
Met citaat reageren
Oud 21-02-2003, 19:32
NeNe-lOvEs
NeNe-lOvEs is offline
Citaat:
ze vraagt zich meer af hoe het komt dat ze valt op jongens jonger dan zij dan 'of het goed is dat ze valt op jongere jongens'.
ja dat vraag ik me dus idd af want op zich heb ik me er al lang bij neergelegd dat hij jonger is want ik vin m gewoon egt heeeeel errug leuk... maar hoe komt t dan dat ze steeds jonger zijn?

Citaat:
Misschien omdat je liever minder 'rijpe' jongens hebt, een jongen van 16 zal een meer spontane en speelse manier hebben van doen dan een jongen van 20, en is ook makkelijker beinvloedbaar natuurlijk.
en ik denk da ik t hier eigelijk wel mee eens ben..
Oud 21-02-2003, 20:41
Dminor
Dminor is offline
De media gekoppeld aan de etiketteringstheorie.
Oud 21-02-2003, 23:30
Super Vegeta
Super Vegeta is offline
Zou het niet weten. Bij mij gaat er ook steeds 2jaar vanaf. Begon met een meid van 18 toen 16, 14 en nu
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten