Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
Bij mij is hij ook altijd ouder dan mij! Meestal maar een jaartje ofzo, maar ik heb zelfs al eens 8 jaar verschil gehad! gelukkig duurde dat niet lang, maar toch! Ik val ook steeds op jongens die steeds een jaartje ouder zijn! Die jongens van mijn leeftijd ... ik mag er niet aan denken met 1 van die van m'n klas iets te beginnen!
|
hmmm steeds jonger he?
eerst was ik verliefd op iemand die 4 jaar ouder was...(werd helaas niet echt iets) toen heb ik heel lang verkering gehad met iemand de een jaar ouder was nu heb ik iets met iemand die een paar maand jonger is... daar zit misschien wel een beetje een lijn in... maar ik zou er niet aan moeten denken om iets met iemand te hebben die een jaar of twee jonger dan mij is... zo oud is mijn broertje!!
|
Verwijderd
|
Je kunt het niet zo absoluut zeggen als 'jongens zijn tot hun 22e twee jaar jonger'. Dat is veel te kort door de bocht. Het is ook niet zo dat ze in alles voorlopen. Alleen een aantal hormonale veranderingen in het lichaam zetten bij meisjes eerder in dan bij jongens.
Omdat meisjes eerder lichamelijk tot rijping komen, worden ze wel gedwongen om de confrontatie met die dingen aan te gaan. Ze komen eerder in aanraking met liefde/seks. Daardoor zijn ze gewoon eerder 'streetwise' dan jongens. Het is niet zo dat hun hersenen gewoon twee jaar vooruitlopen in groei ofzo, het is een sociaal-psychologisch patroon. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En wat sommigen hier zeggen is vrij kortzichtig hoor. "ik wil niet met een jongen die jonger is, nee ik durf er niet aan denken..." Het wordt zo gezien dat meisjes voor zijn op jongens. Maar ik ervaar het anders. Mijn vriend is 18 en heeft al een bijzonder uitgesproken karakter als een jongen van bijvoorbeeld 20. Ik ben 20 en heb de indruk dat ik iets gemist heb tijdens de voorbije jaren en dat de tijd te snel gaat daarom voel ik me goed met hem omdat ik me ook op die manier nog jong voel en nog niet meteen hoef te denken aan werken enzo. Ook omdat hij een zekere frisheid uitstraalt die een man van 25 niet meer heeft. Kortom, het verschilt van persoon tot persoon, ook qua gevoel en karakter is leeftijd zo relatief! |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Citaat:
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Halt tegen islamofobie: debat over islam en anoniem solliciteren Gatara | 18 | 26-04-2007 13:41 | |
Seksualiteit |
Willen jullie deze Seksenquete invulle? Suga~Suga | 258 | 17-10-2005 20:22 | |
Drugs & Alcohol |
Mag je alcohol drinken op feesten? KiKi Blue Eyes | 154 | 22-10-2004 16:13 | |
Hoofddoekjes, II Joostje | 152 | 07-10-2004 17:57 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Geschiedenis katern nederland en hun gezagsdragers 1950-1990 WanderingSpirit | 3 | 19-05-2004 11:21 | |
Krijg de kanker: Nederland! Fellaci | 30 | 28-01-2002 14:22 |