Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat veel mensen die hier posten, hun gedichten posten die ze stiekem zelf al goed vinden en waarvan ze toch willen weten wat de rest ervan vindt. Experimentele dingen zijn gewoon veel enger om te posten, omdat je dan een veel grotere kans hebt om afgekraakt te worden. Wil je nog weten wat mijn favoriete gedicht is en dan de stijl er zelf bijzoeken? ![]()
|
Trouwens...als ik een gedicht wil/ga schrijven, bedenk ik niet eerst van 'goh, in welke stijl zal ik vandaag eens gaan schrijven', maar ik schrijf gewoon iets op en kijk of het leuk klinkt. Wat boeit mij de stijl nou?
Laten we het eens hebben over jouw favoriete stijl ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Hatsekidee, omhoog ermee.
Willem Elsschot Het huwelijk Toen hij bespeurde hoe de nevel van de tijd in d'ogen van zijn vrouw de vonken uit kwam doven, haar wangen had verweerd, haar voorhoofd had doorkloven toen wendde hij zich af en vrat zich op van spijt. Hij vloekte en ging te keer en trok zich bij de baard en mat haar met de blik, maar kon niet meer begeren, hij zag de grootse zonde in duivelsplicht verkeren en hoe zij tot hem opkeek als een stervend paard. Maar sterven deed zij niet, al zoog zijn helse mond het merg uit haar gebeente, dat haar toch bleef dragen. Zij dorst niet spreken meer, niet vragen of niet klagen, en rilde waar zij stond, maar leefde en bleef gezond. Hij dacht: ik sla haar dood en steek het huis in brand. Ik moet de schimmel van mijn stramme voeten wassen en rennen door het vuur en door het water plassen tot bij een ander lief in enig ander land. Maar doodslaan deed hij niet, want tussen droom en daad staan wetten in de weg en praktische bezwaren, en ook weemoedigheid, die niemand kan verklaren, en die des avonds komt, wanneer men slapen gaat. Zo gingen jaren heen. De kindren werden groot en zagen dat de man die zij hun vader heetten, bewegingsloos en zwijgend bij het vuur gezeten, een godvergeten en vervaarlijke aanblik bood. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kleine vraagjes over geloven topic T_ID | 501 | 29-06-2006 23:21 | |
Verhalen & Gedichten |
Eretopic V - Piet Paaltjens door Tsasil xineof | 25 | 17-08-2005 10:22 | |
Verhalen & Gedichten |
ERETOPIC II: P.C. Hooft Halogeen | 129 | 31-03-2005 17:35 | |
De Kantine |
Wat staat er onder jouw ctrl-v? Deel#1314 Machiavelli | 500 | 04-02-2005 11:09 | |
Beleidszaken |
scholieren is de best ignatius | 235 | 10-10-2004 21:31 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
nederlands boekverslag ard16slot | 2 | 22-05-2003 18:51 |