Oud 16-03-2003, 19:23
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Ik ben van plan een nieuw pedaal aan te schaffen.
Heb nu een Zoom505 Multi pedaal.Waar het mij voornamelijk omgaat is de distortion(gebruik ik het meest).
Zoiets als Boy Sets Fire,Sparta,Thursday,Refused moet de distortion klinken. Op mijn pedaal kan ik hem zelf veranderen maar krijg niet echt een goede klank en het overschakelen van clean naar distortion klinkt ook niet echt ok.

Kan ik beter een apart distortion pedaal erbij kopen?

Heeft iemand ervaring met Multipedalen zoals de
Korg AX 1500 G of de Boss ME 33.

Graag je ervaringen posten over je eigen pedaal of pedalen waarvan je hebt gehoord dat ze erg goed werken voor een redelijke prijs(dat laatste is ook erg belangrijk)
Oud 16-03-2003, 19:32
Ischenbaert
Ischenbaert is offline
Ik ken de Jackhammer van Marshall. Maar die zuigt en volgens mij heb jij het over iets anders.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 20:08
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Ik heb een Korg AX 1000 (de voorloper van de 1500) en die bevalt me nog altijd uitstekend. Heeft me toendertijd 750 piek gekost (geen pleuro's dus) en is echt waar voor je geld. Dat ding is vooral voor vintage sounds (dus niet van die hipperdeflitsblingsynthesizergeluiden) erg geschikt en distortion-wise kun je er alle kanten mee op. Van rock tot grunge to metal etc. Het is geen ultragevarieerd pedaal en de combineermogelijkheden qua effecten zijn vrij beperkt, maar ik ben er na 2 jaar nog steeds niet op uitgekeken. Het ding doet wat ie doen moet, en d'r zit een lekkere natuurlijke sound in.
Oud 16-03-2003, 20:33
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 16-03-2003 @ 21:08:
Ik heb een Korg AX 1000 (de voorloper van de 1500) en die bevalt me nog altijd uitstekend. Heeft me toendertijd 750 piek gekost (geen pleuro's dus) en is echt waar voor je geld. Dat ding is vooral voor vintage sounds (dus niet van die hipperdeflitsblingsynthesizergeluiden) erg geschikt en distortion-wise kun je er alle kanten mee op. Van rock tot grunge to metal etc. Het is geen ultragevarieerd pedaal en de combineermogelijkheden qua effecten zijn vrij beperkt, maar ik ben er na 2 jaar nog steeds niet op uitgekeken. Het ding doet wat ie doen moet, en d'r zit een lekkere natuurlijke sound in.
Cool. De 1500 is 300 Euro dus qua prijs komt het in de buurt.
Oud 16-03-2003, 20:38
Escapism
Escapism is offline
persoonlijk hou ik meer van de afzonderlijke bosspedaaltjes
Oud 16-03-2003, 20:40
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Citaat:
Escapism schreef op 16-03-2003 @ 21:38:
persoonlijk hou ik meer van de afzonderlijke bosspedaaltjes
Ik heb van iemand gehoord dat de Boss distortion niet natuurlijk klinkt. Heb jij hier iets van gemerkt?
Oud 16-03-2003, 20:48
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 16-03-2003 @ 21:40:
Ik heb van iemand gehoord dat de Boss distortion niet natuurlijk klinkt. Heb jij hier iets van gemerkt?
ligt eraan welke je hebt denk ik... je hebt zoveel versgillende

distortion/ overdrive
megadistortion
turbodistortion
metalzone
enz. enz.

aan die laatste heb ik persoonlijk een hekel maargoed...
Oud 16-03-2003, 21:28
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Escapism schreef op 16-03-2003 @ 21:48:
ligt eraan welke je hebt denk ik... je hebt zoveel versgillende

distortion/ overdrive
megadistortion
turbodistortion
metalzone
enz. enz.

aan die laatste heb ik persoonlijk een hekel maargoed...
Die Metalzone werkt voor mij prima. Kan er alle soorten distortion uit persen.

En ik zou toch echt een apart distortion pedaaltje aanraden, je kan er kwa distortion gewoon veel meer mee dan met een effecten pedaal.
Oud 16-03-2003, 21:35
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 16-03-2003 @ 22:28:

En ik zou toch echt een apart distortion pedaaltje aanraden, je kan er kwa distortion gewoon veel meer mee dan met een effecten pedaal.
daar ben ik het in het geval de AX1000/1500 niet mee eens. Ik heb een stuk of 8 verschillende distortions die allemaal net zo manipuleerbaar (drive, level, equalising, presence) zijn als een gemiddeld bosspedaal. Tel daar bij op dat je nog een stuk of 10 speakersimulators hebt en je hebt qua distortion een ongekend kwalitatief erg hoogstaand aantal mogelijkheden. Ik heb dat pedaal ook speciaal voor de distortion gekocht, en het klinkt in mijn ogen/oren een stuk minder "digitaal" dan bijvoorbeeld een metalzone.

Laatst gewijzigd op 16-03-2003 om 21:38.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2003, 21:40
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 16-03-2003 @ 22:35:
daar ben ik het in het geval de AX1000/1500 niet mee eens. Ik heb een stuk of 8 verschillende distortions die allemaal net zo manipuleerbaar (drive, level, equalising, presence) zijn als een gemiddeld bospedaal. Tel daar bij op dat je nog een stuk of 10 speakersimulators hebt en je hebt qua distortion een ongekend kwalitatief erg hoogstaand aantal mogelijkheden. Ik heb dat pedaal ook speciaal voor de distortion gekocht, en het klinkt in mijn ogen/oren een stuk minder "digitaal" dan bijvoorbeeld een metalzone.
Mm, ja die AX dingen heb ik dus eigelijk nog niet gehoord

Maargoed, als je het speciaal voor de distortion doet, is een Boss pedaaltje toch een stuk goedkoper. En kwa de digitaalheid van de Metalzone ben ik het toch echt niet met je eens, ik vind hem hardstikke 'natuurlijk' klinken. En een ander pedaaltje past bij een ander gehoor natuurlijk.
Oud 16-03-2003, 21:47
Escapism
Escapism is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 16-03-2003 @ 22:28:

het vervelende aan de metalzone vind ik eigenlijk dat zo ongeveer elk (nu-)metal bandje dat pedaaltje heeft en verder zonder enige fantasie tzelfde geluidje uitprobeert te halen...

ik bedoel als je dan wat speelt dan klinkt t ook glijk metal, tis zo makkelijk...

mahja je kan er natuurlijk ook wel een wat ander geluid mee krijgen
Oud 16-03-2003, 21:47
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 16-03-2003 @ 22:40:
Mm, ja die AX dingen heb ik dus eigelijk nog niet gehoord

Maargoed, als je het speciaal voor de distortion doet, is een Boss pedaaltje toch een stuk goedkoper. En kwa de digitaalheid van de Metalzone ben ik het toch echt niet met je eens, ik vind hem hardstikke 'natuurlijk' klinken. En een ander pedaaltje past bij een ander gehoor natuurlijk.
hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor een versterker je gebruikt. Ik heb hem op een grote peavey-bak gehoord en dat geluid beviel me iig niet. Maar een AX voor 300 euro en dan 8 goede distortion plus een zooi goede effecten is net zo goed geen geld.
Ik heb iig een hoop getest voor dat ik dat ding kocht, en heb er na 2 jaar nog echt geen spijt van Ik kan er zowel death-metal mee scheuren als mee emo-en. Ik heb dan ook een 150 watt H&K bak om lawaai te maken, maar de distortion komt toch echt van het pedaal
Oud 16-03-2003, 21:56
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Escapism schreef op 16-03-2003 @ 22:47:
het vervelende aan de metalzone vind ik eigenlijk dat zo ongeveer elk (nu-)metal bandje dat pedaaltje heeft en verder zonder enige fantasie tzelfde geluidje uitprobeert te halen...

ik bedoel als je dan wat speelt dan klinkt t ook glijk metal, tis zo makkelijk...

mahja je kan er natuurlijk ook wel een wat ander geluid mee krijgen
Ja, tis een makkelijk ding. Maar dat vind ik er juist zo fijn van
En je kan er kwa distortion alles mee, van black geruis tot een 'verfijnd' hardrock geluid. Je zit echt niet met hetzelfde geluid opgescheept als alle andere bands die dat ding gebruiken...
Oud 16-03-2003, 22:02
Tsasil
Tsasil is offline
Citaat:
Ce-El-Wan schreef op 16-03-2003 @ 22:47:
hangt er natuurlijk ook vanaf wat voor een versterker je gebruikt. Ik heb hem op een grote peavey-bak gehoord en dat geluid beviel me iig niet. Maar een AX voor 300 euro en dan 8 goede distortion plus een zooi goede effecten is net zo goed geen geld.
Ik heb iig een hoop getest voor dat ik dat ding kocht, en heb er na 2 jaar nog echt geen spijt van Ik kan er zowel death-metal mee scheuren als mee emo-en. Ik heb dan ook een 150 watt H&K bak om lawaai te maken, maar de distortion komt toch echt van het pedaal
Toen ik ging sjoppen voor distortion (ben sowieso geen fan van effecten, dus die hoef ik niet), was mijn budget nogal laag, dus pedalen boven de 250 pleuro heb ik niet beluisterd. Op de versterker die in de winkel stond (Geen idee meer wat voor een ding dat was, maar ik kan me wel herinneren dat ik daar ook nog een tijdje over heb staan geilen) klonk de metalzone erg goed. Thuis bij mij is geen maatstaaf, ik speel zonder versterker direct over een hele brakke Laney P&A
Oud 16-03-2003, 23:17
DeadNation
DeadNation is offline
Een metalzone is echt te kut voor woorden....Wat is dat trouwens met al die effecten? hehe ik moet er niets van hebben...
Oud 17-03-2003, 00:12
Ce-El-Wan
Ce-El-Wan is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 17-03-2003 @ 00:17:
Een metalzone is echt te kut voor woorden....Wat is dat trouwens met al die effecten? hehe ik moet er niets van hebben...
nee, maar jij maakt hardcore. Dat is volume op 10, 3 accoorden raggen en gaan met die banaan. Ik wil af en toe nog wel eens wat rust in de muziek en dan is een cleane sound met een chorusje en een delaytje toch best fijn
Oud 17-03-2003, 06:12
IEMOW-KOR
IEMOW-KOR is offline
Mijn eerste keus valt waarschijnlijk toch op de AX1000/1500 . Maar ik hoop dat ik hem in de winkel kan proberen.

In het midden zitten dus de gewone pedaaltjes en rechts het volumepedaal? Of hoe moet ik dat zien.

Laatst gewijzigd op 17-03-2003 om 06:15.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 09:56
machina82
machina82 is offline
dat klopt willem, volume rechts
ex-gitarist van mijn band had dat ding ook, maar bij hem kwam er nie tzon vet geluid uit, kan liggen aan zijn instellingen.

Maar boss metalzone klinkt te veel hoog geen lekkere klank, en knopjes zijn veel te gevoelig.
Oud 17-03-2003, 10:03
Verwijderd
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 17-03-2003 @ 07:12:
Mijn eerste keus valt waarschijnlijk toch op de AX1000/1500 . Maar ik hoop dat ik hem in de winkel kan proberen.

In het midden zitten dus de gewone pedaaltjes en rechts het volumepedaal? Of hoe moet ik dat zien.

Bij feedback heb je hokken kun je alles testen.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 10:15
Stevill
Stevill is offline
Boss me 50 daar ligt mijn oog denk ik.
Oud 17-03-2003, 11:52
konflict
konflict is offline
Citaat:
IEMOW-KOR schreef op 17-03-2003 @ 07:12:

Ziet er inderdaad goed uit

Ik wil ook wel 'n pedaal gaan kopen, maar omdat ik ook chorus/delay/flange/phaser wil hebben naast de gebruikelijke distortion of overdrive denk ik ook maar 'n multipedaal te gaan aanschaffen omdat 't kopen van al die losse pedaaltjes financieel niet haalbaar is...

Maar hoe duur is zo'n ding (2ehands dan, nieuwprijs kan ik sowieso niet betalen denk ik)
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 13:07
Inf3sted Funk
Inf3sted Funk is offline
Ik heb zelf een hekel aan multipedalen...

Afzonderlijk is zo veel beter en makkelijker, maarjah ook gigantisch duur.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten