Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Chorus: Gooit een vertraging(delay) en een verandering van toonhoogte op je signaal. Geeft sort of het effect dat je niet alleen staat te spelen. Je geluid word breder. Flanger: Modulatiepedaal. Soort van oscillatie met variabele delay, snelheid van de oscillatie (de golfvorm van je signaal) en uitslag van die golfvorm. Kan heel erg op een chorus of phaser lijken, maar kan ook veel extremer zijn. Als je een ouder rockalbum luistert en t klinkt alsof er een straaljager overkomt dan hoor je een flanger. Phase shifting: Ook wel phasen. Je inputsignaal gaat enerzijds door een allpass filter die de exacte output geeft van wat de input is en anderszijds door een filter die bepaalde frequenties weghaalt. Deze 2 signalen worden bij output gemixed. Lijkt ook weer enigzins op phasen en flangen. Alleen dan anders. Reverb: Galm. Voegt een ruimtelijk effect toe. Maakt je sound bijv. groter alsof je in een kerk staat te spelen. Tremolo: Voegt wat meer expressie aan je spel toe doordat het variatie in de amplitude(de grootte of sterkte van een trilling) van je signaal toevoegd. Ik kan het niet beter uitleggen. Je moet t gewoon horen. Ga eens naar www.music123.com (is een webwinkel) en beluister daar wat samples. Waarom zou je een pedaal kopen? Omdat je iets wilt toevoegen aan je geluid. Je hebt al een overdrive kanaal op je amp? Misschien ben je daar niet tevreden over, dan kun je dus een overdrive pedaal kopen. Wat ik echter zou aanraden is om eerst beter basismateriaal te kopen(gitaar en versterker) en je dan pas in eventuele effecten te gaan verdiepen.
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Love it.
||
Citaat:
![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
|
Verwijderd
|
![]() http://www.zzounds.com/item--ZOM506II Deze had ik bij me, prima ding ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]() k Ben blij met m'n Rocktron nu ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Aangezien ik er niet over klaag, en ik heb nog meer pedalen. En deze is echt wel ok. |
![]() |
||
Citaat:
Besteed eens wat meer aandacht aan je geluid (in de hele keten; gitaar, effecten, versterker), je zal verbaasd zijn hoeveel beter het kan. En wat dat uitleggen betreft; da's erg moeilijk. Ga eens naar www.bossus.com, daar kan je makkelijk samples horen van allerlei effecten. ( > 'interactive' > 'virtual pedalboard' ) En wat de distortion betreft; veel mensen willen een specifiek distortion/overdrive-geluid, dat ze niet uit hun versterker kunnen halen. Ik weet niet welke versterker je hebt, maar uit een 15-watt-versterkertje zal waarschijnlijk geen fatsoenlijke distortion komen. Wat tips wat betreft pedalen, gelet op de prijs/kwaliteit-verhouding; Delay; Ibanez DE7 Line6 EchoPark Chorus; Boss CE2 Reverb; Electric Harmonix Holy Grail Line6 Verbzilla Distortion/overdrive: Visual Sound Jekyll&Hyde Zoom Driver 5000 (zo ongeveer het enige fatsoenlijke Zoom-effect) Line6 Ubermetal Andere soorten effecten heb ik me nooit echt mee bezig gehouden, daar hebben anderen vast ook wel goeie tips voor. Welke gitaar heb je trouwens? Vaak (vooral bij de goedkopere gitaren) is het heel erg aan te raden om er betere puck-up's in te gooien. Hoe goed je versterker en effecten ook zijn, als je modderige en ongedefinieerde pu's hebt heb je alsnog een baggergeluid.
||
Citaat:
||
Citaat:
ohja als je nog schema's voor pedalen hebt moet je 't me laten weten ik heb zojuist het boek 'elektronica; echt niet moeilijk' besteld.
|
Misschien een beetje een rare vraag maar ik vind het wat overdreven om er een nieuw topic over te maken.
Ik heb momenteel deze versterker klik Ik ben echt alles behalve tevreden over deze versterker, de herrie die eruit komt klinkt als een vage fluittoon, bovendien zitten er veel te weinig opties op. Ik ben dus nu op zoek naar een andere versterker. Liefst zo veelzijdig kwa geluid. Nu zat ik te denken aan deze versterker:Klik Ik heb overigens nu nog een Yamaha beginnersgitaar dit is het volgende wat waarschijnlijk vervangen gaat worden: klik Ik speel nog niet lang gitaar, ongeveer 3/4 jaar dus ik ben nog een behoorlijk n00b. Denken jullie dat ik een goede aankoop zou doen door die fender versterker aan te schaffen? En dat het geluid veel zal verbeteren ten opzichte van nu. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En ik heb geen flauw idee wat voor versterker mn vader heeft. Hij lijkt hier wel op: ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb overigens deze: ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Ik ben anders ook heel blij met mijn Digitechje. ![]() Bullshit dat die dingen slecht geluid of ruis geven, dit is de shit! Ze zijn easy to use en de effecten zijn (voor de luie mensen) direct van het internet te plukken. Wat wil een muzikant nog meer (behalve bier en groepies). Greetz |
![]() |
||
Citaat:
![]() <3 Bovenin zit tegenwoordig een Hush
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
Multi-effecten en gitaarversterker Verwijderd | 1 | 25-06-2012 13:08 | |
Muziek |
bass gitaar op effectpedaal napoleonzuurtje | 7 | 30-06-2010 00:21 | |
Muziek |
Wat voor effect wordt hier gebruikt ? Afwezig | 6 | 19-04-2006 16:59 | |
Muziek |
explanation needed Zeebsman | 3 | 25-01-2003 14:50 | |
Muziek |
Gitaar Line-Up, wat gebruiken jullie allemaal? Custom | 64 | 09-10-2002 08:16 | |
ARTistiek |
Collumn rickert | 20 | 17-07-2002 13:38 |