Oud 17-03-2003, 16:01
watervrouw
watervrouw is offline
Kennissen van ons die dochter heeft dus anorexia gehad. En nou is die moeder er trots op dat ze zoveel is afgevallen. Hallo waar ben je dan mee bezig. Ik snap dat echt niet. Waar heb je dan je verstand zitten zeg.

Ze was altijd ook wel best dik. Maar om van maatje 42 naar maatje 34/36 te gaan en dan een meoder te hebben die daar trots op is. Ik val in herhaling maar ja.

Ja sorry ik moest dit even kwijt.
Maar dat is toch niet normaal of wel??
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-03-2003, 16:04
Quiana
Quiana is offline
Misschien is ze trots op de wilskracht
van haar dochter oid?

Tja, zou idd iets anders van een moeder
verwachten, eerder bezorgheid ed..
Oud 17-03-2003, 16:06
watervrouw
watervrouw is offline
De wilskracht van der dochter om zoveel af te vallen!!! haar vinger in haar keel te steken enzo!!!!! En ze deed het alleen maar om achter de jongens aan te kunnen zittten en korte truitjes aan te hebben.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 16:10
marlies
marlies is offline
Ik vind het wel apart, want als moeder moet je blij zijn als je dochter zich goed voelt en niet of ze heen doen is of niet.
Die moeder is vast bang dat haar dochter niet geaccepteerd wordt als ze er iets dikker uitziet (maat 42 trouwens.. nou dan bijna "normaal" eruit ziet)
Oud 17-03-2003, 16:16
KissMyJackass
KissMyJackass is offline
Ja, dat is wel vaag...
Misschien zit die moeder zelf ook wel niet zo lekker in dr vel ofzo, dat ze ook altijd dunner heeft willen zijn, en daarom trots op haar dochter is, dat zij wel kan afvallen?? Nouja, kweenie
Oud 17-03-2003, 16:17
Balance
Balance is offline
misschien zegt ze het alleen maar omdat ze niet durft te zeggen dat het niet goed gaat met d'r dochter ofzo?
d'r zijn mensen die dat niet kunnen, die willen altijd maar positief zijn over hun kind en verzinnen overal dus ook iets positiefs.
Oud 17-03-2003, 16:19
watervrouw
watervrouw is offline
Ze waren dus gisteren bij ons en ik werd der gewoon kriegel van ik snap dat echt neit maarja ze moet het ook zelf weten.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 21:15
blacky
blacky is offline
Idd maar vage shit. Als iemand zoveel af valt is dat toch niet gezond, maar ja kan aan mij liggen.
Oud 17-03-2003, 21:21
Verwijderd
het is niet normaal nee..
maar ja, ik bedoel, jij zou ook trots zijn als jij 20 kilo was afgevallen en opeens weer 'mooi' was
ja tuurlijk is het anders omdat ze anorexia heeft gehad, maar toch..
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 22:37
Sithan
Sithan is offline
Citaat:
linda85 schreef op 17-03-2003 @ 17:17:
misschien zegt ze het alleen maar omdat ze niet durft te zeggen dat het niet goed gaat met d'r dochter ofzo?
d'r zijn mensen die dat niet kunnen, die willen altijd maar positief zijn over hun kind en verzinnen overal dus ook iets positiefs.
Dat lijkt me het meest voor de hand liggend.
Het ontkennen van een probleem, daar zijn heel vele mensen zeer 'deskundig' in.
Oud 18-03-2003, 06:48
Yamyam
Yamyam is offline
Rare moeder.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 09:06
stout!
stout! is offline
Citaat:
watervrouw schreef op 17-03-2003 @ 17:06:
En ze deed het alleen maar om achter de jongens aan te kunnen zittten en korte truitjes aan te hebben.
Als ze zoals je zegt echt anorexia heeft (gehad), zit er denk ik wel meer achter hoor.
Oud 18-03-2003, 13:15
Ellesje
Ellesje is offline
uh ja mijn moeder vond het ook goed van me toen ik amper at.
omdat ik af wilde vallen. soms werd ze boos omdat ik " me niet aan wilde passen ".

mjuh was iets van 15 kg afgevallen en zij vond het wel ...
beetje fout vond ik het ook wel.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 14:01
Verwijderd
Ik kan daar zo slecht tegen he... moeders die tegen hun dochters zeuren dat ze te dik zijn, of te veel eten. Meisjes zijn daar zoiezo gevoelig voor en al helemaal van hun moeder, terwijl het meestal totaal niet nodig/waar is.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 20:58
ekki
ekki is offline
ik vind dit meer psychologisch...

L&G --> P
Oud 18-03-2003, 21:15
the tourist
the tourist is offline
Hm, inderdaad raar ja. Misschien wil die moeder zelf graag ook zoveel afvallen, alleen lukt het haar niet. Daarom is ze trots op haar dochter dat zij dat wel kan....
Met citaat reageren
Oud 18-03-2003, 21:15
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Citaat:
Ramlothiel schreef op 18-03-2003 @ 15:01:
Ik kan daar zo slecht tegen he... moeders die tegen hun dochters zeuren dat ze te dik zijn, of te veel eten. Meisjes zijn daar zoiezo gevoelig voor en al helemaal van hun moeder, terwijl het meestal totaal niet nodig/waar is.
Kan het niet zo zijn dat niet de moeder, maar de dochter er heel erg mee zat? Misschien vond zij het altijd zooo erg dat ze iets steviger was, dat haar moeder alleen het positieve ziet, want haar dochter is niet meer ongelukkig met haar gewicht. Dus in dat opzicht is het toch ontzettend goed dat ze is afgevallen? Het ene probleem is er mee opgelost.

En het andere probleem, anorexia. Je kan je inderdaad afvragen of ze het wel wil zien en toegeven. Het kan zijn dat ze het niet zo ernstig vind bij haar dochter, ze wil de ernst ervan niet toegeven. Haar dochter is immers gelukkig.
Of dat ze anorexia iets voor anderen vind, altijd zijn anderen het die zulke dingen hebben. Maar toch niet je eigen dochter?

Misschien zoiets?
Oud 20-03-2003, 11:34
Verwijderd
Als ze het alleen deed om korte truitjes aan te kunnen en achter jongens aan te zitten, dan is het toch geen anorexia? Anorexia krijg je toch vanuit een volkomen negatief zelfbeeld en door extreem veel onzekerheid?
Als ze het deed om er gewoon wat leuker uit te zien, dan is 't geen anorexia, dan is 't alleen maar extreem lijnen... (en echt waar, nog geen 0,2 % van alle meisjes tussen 12 en 20 heeft anorexia, dus ik denk dat mensen echt soms iets te gauw zeggen dat het anorexia is)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten