Advertentie | |
|
![]() |
|
Wacht eerst een week en als je het dan nog steeds wil, ga dan ergens heen zoals het gemeentehuis of de rechtswinkel die zullen je verder verwijzen. Misschien zijn er wel ander manieren om je vader te dwingen omdat hij niet aan de wet voldoet.
|
Hmm dat komt goed uit dat ik dit lees want ik zit eigenlijk ook een beetje met dat probleem.
Ik woon al 2 jaar bij mijn vader, ben net 2 maanden 18, en meneer wil me op straat flikkeren. Ik heb al met een advocaat gepraat en hij heeft mij verteld dat de zaken, zoals ze er nu voor staan, wel te winnen zijn. Het gaat onder andere over verplichte allimentatie die hij weigert te betalen. En met de studiebeurs zou ik van mijn vader en mijn moeder ook geld krijgen. Nou wil mijn moeder wel betalen maar me vader wil niet meewerken. Dit komt door problemen eigenlijk binnen het gezinnetje wat ooit zo happy was. Sinds dat mijn ouders gescheiden zijn (nu 4 jaar geleden) weigert mijn vader financieel mee te werken en nou ben ik het zat. Nu ben ik meerderjarig en nu kan ik er wat aan doen en ik ga er ook wat aan doen. Maandag heb ik een gesprek met de advocaat en dan gaan we kijken wat voor acties we kunnen ondernemen. Je kan bij de gemeente een verklaring van onvermogen (of iets derlgelijks ![]() Maar ik lees dat hier mensen zijn die rechten studeren..kunnen zij mij niet een beetje helpen met moed inspreken want ik zie heta llemaal zo somber in ![]() Echt dik raar dat je een rechtzaak tegen je pa begint maar jah...wat moet dat moet ![]()
||
Citaat:
|
Je kunt met een bewijs van Onvermogen een sociale advocaat in de arm nemen. Kost je ongeveer 60 euro eigen bijdrage voor 1 rechtzaak. Tenzij je 'm verliest want dan moet je opdraaien voor de proceskosten en da's niet koel. 'k ken veel rechtzaken waarbij mensen met een BvO verloren, niet hoefden op te draaien voor de proceskosten maar in feite moet je het betalen.
||
Citaat:
stuur even een berichtje als je haar telefoonnummer wilt hebben ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Maar me pa mag wel gewoon zeggen tegen me van jah morgen sta je op straat..
Het belangrijkste is nu dat ik onderdak vindt ergens (opzich geen probleem, mensen zat) en dat ik het financieel allemaal een beetje geregeld heb. Maar ik vind het gewoon zo jammer dat het via deze weg moet ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Eerste gesprek is gratis. Dan betaal je voor de eerste drie uur arbeid iets van 15 Euro (voor drie uur). Pas daarna gaat de 'echte' klok lopen, waarbij je als student een eigen bijdrage van 64 Euro hebt. De rest wordt vergoed door de staat. De eerder betaalde 15 Euro krijg je dan terug geloof ik. Voor 64 Euro kun je het dus oplossen.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Scooteraankoop loopt uit in drama. bob_vitesse | 36 | 09-12-2006 17:27 | |
Vrije tijd |
Opmerkelijke sportberichten USPalermo | 500 | 01-01-2005 23:01 | |