Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Om te beginnen met je vlees vervangen.
![]() ![]() ![]() [edit]En idd noten.[/edit] |
![]() |
|
B12 is alleen belangrijk als je VEGANIST bent.
Dus niet als je vegetarier bent. B12 zit in zuivel, en meer van dat soort dierlijke producten. En aangezien vegetariers gewoon zuivel nuttigen zullen ze geen tekort krijgen. Je moet wel zorgen dat je voldoende binnenkrijgt van alles. Ik zou daar geen pillen voor gaan slikken, maar gewoon gezond eten. Vleesvervangers kan je doen. Maar dat wordt saai. Koop een vegetarisch kookboek, daar staan veel lekkerdere dingen in. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Vraagstelling uit tweede topic metgelijksoortig onderwerp: Topics samengevoegd op 19-8-2003 Wie hier eet vleesvervangers? Zoals die vegatarische hamburgers e.d.? Vinden jullie dat nou čcht lekker? Ik heb ooit eens zoiets gegeten, en 't was NIET lekker. Niet omdat er geen echt vlees in zat (zo professioneel ben ik dan ook wel, om objectief te proeven), maar ik merkte dat 't wanhopig probeerde te smaken naar echt vlees. En ik heb 't angstige vermoeden dat dāār de fout zit; met tahoe (of hoe heet die witte meuk) moet je geen vlees proberen te imiteren. Maak er iets totaal nieuws van, maar ga niet proberen om een vers balletje rundergehakt qua smaak te imiteren/evenaren, dat lukt nimmer. Ik ben er dan ook vrij zeker van dat wanneer deze industrie zich richt op iets _nieuws_ qua smaak, iets _origineels_ dat 't dan veel meer verkocht gaat worden. Mensen blijven het namelijk vergelijken met echt vlees wanneer je het als dusdanig presenteert. Maar wanneer er een "fris" alternatief is voor vlees, ook financieel haalbaar, denk ik dat het een positieve uitwerking heeft voor mensen die op 't randje zitten. Wat jullie? Laatst gewijzigd op 19-08-2003 om 19:17. |
![]() |
|
![]() |
Ik vind ook dat ze het iets anders aan moeten prijzen.
Als ik een vegaburger at, dan had ik nog niet echt een goed gevoel. (vanwege de referentie burger) Qua smaak maakt het niet eens uit. Van tivall zijn ze goed qua smaak, maar er zijn zoveel verschillende vleesvervangers op de markt dat ik onmogelijk allemaal heb geprobeerd. Ik vind falafel best lekker. Het is ook populair zowel onder de veggies en vegans als onder mensen die het niet zijn. En bijna overal wel te krijgen.
|
ja ,dat zou misschien wel okay zijn...dat de anti vegetariers niet meer zeggen dat ze het nep vlees enzo vinden,maar gewoon dat het een totaal nieuw product is,voor iedereen,maar toevallig wel vegetarisch, en op je bordje bij het avondeten is het toevallig ipv vlees. Toch?of snap ik het verkeerd,. vin het wel oke iniedergeval...
|
Verwijderd
|
mn moeder is heel lang vegetarisch geweest dsu ik kan denk ik wel zeggen dat ik die dingen vaak genoeg heb moeten eten om er een redelijk beeld van te hebben.. Los is het goor (met name de groenteburgers enzo) maar verwerkt in eten is het heerlijk
bijv macaroni lus ik eigenlijk alleen met nepvlees, en shoarma is ook goed te doen met nep vlees.. En eigenlijk alles wel, zolang het maar niet als 1 stuk geserveerd word |
![]() |
|
Er zitten idd dingen bij die echt niet te vreten zijn....zoals knakworsten en karbonade's
![]() Verder is het mij ook opgevallen dat de Albert Heijn spullen véel beter zijn dan dingen die je bij de Super/boni/coop koopt. Ik vind de hamburgers echt lekkerrr..... ik denk dat mensen die nog vlees gewend zijn dat niet lekker vinden in vergelijking met "echte", maar ik heb na zo'n 8 jaar geen vlees echt geen idee meer hoe dat smaakt. |
![]() |
|
Ik had een keer een soort van maisburger-achtig iets, wat nog het meest smaakte naar oude-kranten-in0karton-saus, maar er zijn ook vegetarische gehaktballetjes die (zeker met een beetje pindasaus) echt heel erg lekker zijn, als het even kon zou ik die elke dag eten (hoewel dat op den duur natuurlijk zou gaan vervelen)
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Nepvlees is (bijna) nooit lekker als het gewoon een burger is, maar ergens doorheen voegt het meestal wel wat toe.
Ik ga t liefst voor quorn. (Met veeeeel peper, jammie) En de Albert Hein rules. Hoewel ze bij de Digros onwijze lekkere satéquorn hebben. En natuurlijk heb je altijd nog het ei.
|
ik vind inderdaad dat je gelijk hebt over dat nepvlees niet naar vlees moet smaken.
maar ik moet zeggen dat sommige dingen echt lekker zijn en ook echt naar vlees smaken (al weet ik eigenlijk amper nog hoe dat smaakt) zoals de nepkippenlever (ofzoow) van de AH. en bij de coop hebben ze ook vaak hele lekkere dingen, vooral die vingers (hahaha) en champignonburgers zijn ook erg lekker (een beetje frikandellig) maar ik vond de cordonbleu echt heel vies want dat is een perfect voorbeeld van een wanhopige poging om iets op vlees te laten lijken. het is heel brokkelig en ruikt naar hondenvoer, er zit zelfs een echt rood stukje in (wat echt ranzig is, zo droog). maar ik vind dat veel vegetarische producten erg lekker zijn. ik vind het ook raar dat mensen vaak denken dat tahoe i.p.v. vlees vies is door bijv. spaghetti want als er mensen bij ons komen eten, proeven ze niet eens dat er geen vlees inzit.
||
![]() |
Citaat:
Tahoe/quorn word nu misschien aangeprezen als vleesvervangers, maar is dat niet origineel. Sojadingen worden ook als nepvlees beschouwd, maar word ook genoeg gebruikt in de oosterse keuken. En geloof ook andere dingen die je als vleesvervanger ziet. Dus ik snap niet waarom je het dan automatisch niet eet.
||
Citaat:
|
Verwijderd
|
Mensen; zie hier waar het fout gaat. Iedereen heeft 't hier zo'n beetje over "nepvlees". Doe daar wat aan dan! Ga het epicentreren als iets ānders, maar geen "nepvlees"! Haal het zo ver mogelijk weg bij "vlees"; want dat is het niet en kan het qua smaak ook nooit evenaren. Op die manier komen de grensgevallen mooi bedrogen uit als hun vegaburgertje helemaal niet smaakt als een "echte" hamburger.
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
dan zou je dus geen rijst, veel appels, ananassen, en gewoon heel veel dingen niet kunnen eten als je alleen nederlandse dingen wilt eten.
heej, dan krijg je weer een nieuwe groep mensen die aleen binnenlandse producten eten, de hollandtariërs!! ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
Nou, k ben al bijna 4jaar vegetarier en het belangrijkste zijn gwoon die vleesvervangers vdr veel groene groenten, noten enzow. Maar kwas deze vak op zo'n eco-camping en daar vond ik wat over 'het vegetarisch plek' ofzow. Daar staat het prcies in.
Op deze site vind je wat je prcies nodig hebt: http://www.vegplek.net/grf/gez_info.html en de homepage is dan gwoon nat www.vegplek.net maar bij die bovenste kom je direct bij de info. asje bye, liefs Sara
|
Ik eet liever Quorn dan vlees, niet dat ik vegetarier ben, maar ik vind het lekkerder. Of je moet een hele goede kwaliteit vlees vinden, maar dat is duur.
Ik heb een onbewust mediterraan dieet ofzoiets..
|
Ik vind die maisburgers juist wel lekker
![]() Quorn is ook erg fijn je kunt het overal doorheen kwakken waar je normaal gesproken gehakt oid in zou doen. M'n moeder gebruikt het vaak zodat ze niet voor haarzelf vlees hoeft klaar te maken en voor mij vegadingen. ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
anale sex is geil.
Ehm.... Ik heb wel eens gehoord van een complottheorie.. Er zijn diverse landen waar de bewoners nogal eens honger lijden. De landen die wat overhebben sturen daar wel eens wat heen, ook melkpoeder. Die mensen die daar wonen, zijn niet zo gewend aan die lactose, en krijgen diarree, en schijten hun laatste beetje vloeistof uit. Een anderssoortige oplossing van het probleem dus.
||
![]() |
Citaat:
Hier nog meer info: http://utopia.knoware.nl/~wwitsel/ma...len/melk1.html Vele industrien vergeten nog weleens wat te vertellen als ze reclame maken. Bij melk zeggen ze dat het goed voor de botten is. Maar vertellen ze in welke combinatie de benodigheden voor de botten goed worden opgenomen? nee.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Vegetarier - Eiwitten Verwijderd | 20 | 14-06-2004 10:20 | |
Eten & Drinken |
Veganisme/Vegetarisme-Topic Raakaap | 14 | 26-03-2004 18:31 | |
Lifestyle |
Nieuw Vegetarisme/Veganisme Topic Verwijderd | 374 | 15-02-2004 17:50 | |
Eten & Drinken |
Project: Stoppen met vlees, melkproducten en suiker joopie12 | 132 | 14-01-2004 13:59 | |
Eten & Drinken |
(goedkope) Vleesvervangers Lorelei.tmp | 12 | 17-04-2003 19:38 | |
Lichaam & Gezondheid |
Vegetarisch eten....... Lady Ann White | 62 | 14-10-2001 19:16 |