![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vooral als je in de groei bent zijn eiwitten en andere voedingsstoffen en mineralen ontzettend belangrijk. Daarnaast zijn er ook nog eens bepaalde aminozuren die je helemaal niet uit planten kunt halen omdat deze alleen in vlees voorkomen. De mens is onmivoor. Dit betekent niet dat je alles kunt eten, maar dat je alles *moet* eten (niet perse vlees, maar wel echte vleesvervangers die niet alleen op vlees lijken). |
![]() |
|
Verwijderd
|
In noten en zuivel zitten ook veel eiwitten. Maar uhm...Volgens 'de statistieken' eet de gemiddelde Nederlander per dag 85 gram eiwit. 25 gram daarvan komt uit vlees en vis, nog eens 25 gram uit zuivelprodukten, en de overblijvende 35 gram zijn plantaardig. Een mens heeft per dag maar 35 of zelfs 25 gram nodig. Je kunt dus, wat dat eiwit betreft, best zonder vlees en zelfs zonder zuivelprodukten...
Het advies van 2 eieren eten per dag vind ik echt belachelijk. Vooral als je wel kaas en noten eet. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Bedankt allemaal
![]() We eten niet elke dag een vleesvervanger, mijn zusje wel elke dag yoghurt, eten veel bruin brood en eten ook gevarieerd. Dus mij leek het ook logisch dat ze genoeg eiwitten binnenkrijgt, in iedergeval niet zo weinig dat ze dat met 2 eieren aan moet vullen. |
![]() |
|
![]() |
Hey, met vegetarier zijn is echt NIETS maar dan ook helemaal NIETS mis hoor
OK eerst ff iets tussendoor: in een chocoladepaasei zit meer cholesterol dan in een gewoon ei. Verder ligt het hele cholesterolprobleem iets genuanceerder dan voorgesteld maar dat komt een andere keer wel Ik ben al mn hele leven vegetarier. Verder ben ik hardloper (gem. 8 trainingen in de week). Mijn dieet ziet er ongeveer als volgt uit: (gewoon een dag uit de week genomen). 's ochtends: 200 gr. muesli (geweekt), 40 gr. rozijnen (geweekt) 500 gr. yoghurt, 1 appel 's middags: 5 dubbele bruine boterhammen (2x kaas met komkommer, 1x kaas met tomaat 1x abikozenjam, 1x pindakaas) +appel 's avonds: 300 gr zilvervliesrijst, kleine omelet van twee eieren, 300 gr sperzieboontjes. toetje van 200 gr. magere kwark met rozijnen Verder moet je als vegetarier wel iets meer van koken houden dan de gewone magnetronfanaat maar voorderest valt het best mee. mzl |
![]() |
|
eiwitten...ik geloof dat die in pitachenoten heel veel zaten... het lijkt me zelf niet echt gezond om zoveel ei per dag te eten, volgens mij word je daar op denduur ook doodziek van (ik ben gek op lasagna, maar als ik het echt elke dag moest eten...)
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
cholesterol zit volgens mij in het eigeel, dus dan kan je dat weggooien als je er zo'n zorgen over maakt. Maar jonge mensen hoefen dat niet te doen (als ze niet te dik zijn tenminste).
Twee eieren per dag vind ik trouwens niet veel. In 1 ei zit volgens mij 7 gram eiwit dus dat kan je wel hebben. |
![]() |
||
Citaat:
P.S. maakt het voor het eiwitgehalte veel uit hoe je die eieren eet? d.w.z. gekookt, gebakken, in een taart...
||
Verwijderd
|
Citaat:
Heb je het niet toevallig van Herman Finkers? Hoewel 't dan alsnog fout is. In een sinasappel zitten net zo veel vitamines als in dertig zakken patat. ![]() Geloof niet wat de cabaratiers zeggen, ze liegen het boeltje bij elkaar. ![]() |
![]() |
|
In appels en patat zit allebei vitamine c
kijk http://www.voedsel.net/vitmin/vitc.htm voor de appels van de patat weet ik niet hoeveel er in zit |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Het komt ook op mij een beetje vreemd over, maar bedenk dat het ook een beetje afhangt van je voedingspatroon. Iemand die veel (soja)melk nuttigt hoeft minder aan te vullen met eieren enzo, bijvoorbeeld. Luister maar gewoon naar de homeopaat, die lui weten het meestal wel, omdat ze relatief veel veganisten en vegetariërs onder hun klanten hebben.
En anders zou je de cd-rom van het Voedingscentrum kunnen bestellen voor enkele tientallen euro's. Daar staat een programma op waarmee je kunt berekenen of je wel gevarieerd eet. Voedingscentrum moet eigenlijk niets hebben van veganisme, maar voor vegetariërs geeft het prima adviezen. Dat heb ik in ieder geval gelezen op een veganistensite, een vrij betrouwbare bron. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Voeding, Gewicht & Gezondheidtopic #26 Balance | 500 | 08-09-2012 18:00 | |
Eten & Drinken |
Parttime vegetarisme/Flexitarisme vs. vegetarisme & veganisme Verwijderd | 60 | 26-11-2007 16:59 | |
Eten & Drinken |
moeheid door vegetarisch eten paradiso | 42 | 20-09-2004 16:45 | |
Lichaam & Gezondheid |
vegetariër: dingen bijslikken? Verwijderd | 55 | 13-01-2004 20:04 | |
Lifestyle |
Zeer smakelijk vegetarisch/veganisch voedsel Evito | 110 | 02-02-2003 19:53 | |
Flora & Fauna |
*~*Ben jij een Vegetarier en Waarom?*~* *~*DutchGirl*~* | 297 | 02-06-2002 21:51 |