Oud 21-03-2002, 10:02
Verwijderd
aaaargh zitten jullie ook allemaal op van die kutscholen waar je asociaal veel woordjes moet leren????? het is toch niet gezond en binnen een paar dagen ben je alles weer kwijt.

ik heb morgen pw engels en hoef slechts 600 woordjes te leren valt mee he

dus ik vraag aan mijn lerares of het iets minder mag. krijg ik zo'n antwoord je wist het allang. je hebt tijd genoeg gehad om te leren.

ben ik dan gek??? ik vind het sowieso teveel maarja kennelijk ligt dat dan aan mij
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-03-2002, 10:26
mausi
mausi is offline
"Dat is voor je examen later!!!"

"Beter plannen!!!"

Dat hoor ik de hele dag door. Ik heb er zo'n gloeiende hekel aan!!! En als het nou inderdaad ietsje minder was, okay, maar DIT?
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 12:01
Verwijderd
lang leve het PTA (planning toetsing en afsluiting) daarin staat dat we alleen van 1 boekje woordjes hoeven te leren!!!

ik hoef nu maar 300 woordjes te leren

[Dit bericht is aangepast door ikke-eva (21-03-2002).]
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 12:45
beuk
beuk is offline
Dat je het binnen een paar dagen weer kwijt bent ligt helemaal aan jezelf. Als je wat structureler zou leren zou je het gros van de woorden wel onthouden, iets waar je zeker bij Engels later veel profijt van zult hebben. En als je het nut van Engels niet inziet zou ik toch even bij mezelf te rade gaan...
Oud 21-03-2002, 13:24
Verwijderd
Bij sommige talen gaat het er niet zozeer om dat je ze voor altijd onthoudt, maar dat je leert leren....
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 13:29
Verwijderd
Citaat:
beuk schreef:
Dat je het binnen een paar dagen weer kwijt bent ligt helemaal aan jezelf. Als je wat structureler zou leren zou je het gros van de woorden wel onthouden, iets waar je zeker bij Engels later veel profijt van zult hebben. En als je het nut van Engels niet inziet zou ik toch even bij mezelf te rade gaan...

ik heb korte-termijn geheugen met talen dat is ook zo als ik weken van tevoren begin met leren

Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 17:07
de communiceerbeer
de communiceerbeer is offline
ik vind het vooral irritant als er allemaal van die vage woorden bij zitten die je toch nooit in je leven zal gebruiken, en zeker niet in engels

ik moest vandaag oa het woord 'civic virtue' leren, wat burgerdeugd betekent( )
dat slaat dus gewoon helemaal nergens op..
Oud 21-03-2002, 17:13
Verwijderd
ik word ook helemaal ziek van die engels-woordjes: gemiddeld elke 3,5 week 600 woorden leren is echt te veel gevraagd van mijn minimaal ingestelde geest frans en duits vind ik daarentegen wel meevallen.
Met citaat reageren
Oud 21-03-2002, 19:39
crazy_ ella
crazy_ ella is offline
handig als je die woordjes weet,het verijkt je woordenschat en dat is handig in je studie.
bv bij mij,ik mag in de 3e in engenland stage lopen en dan is het prettig als ik mij kan uiten en nog beter als ik patienten kan zeggen wat ik moet doen.
Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 18:42
minerva
minerva is offline
ik moet voor Duits vooral veel nutteloze woordjes leren, zoals lenkerlos(zonder fietsstuur) en fellhosen (broek van bont) en het is ook nog eens superveel
Oud 22-03-2002, 19:03
Verwijderd
Citaat:
minerva schreef:
ik moet voor Duits vooral veel nutteloze woordjes leren, zoals lenkerlos(zonder fietsstuur) en fellhosen (broek van bont) en het is ook nog eens superveel
dat heb ik dus ook

hier nog een mooi voorbeeld abtupfen - afbetten jahoor gebruik ik altijd en nog een maar ik weet niet meer wat het in het duits was in het nederlands was het zich afsloven

nee natuurlijk

Met citaat reageren
Oud 22-03-2002, 19:25
Oen
Oen is offline
Uhm Frans is onzinnig en Duits ook en nog moet ik er daarvoor woorden leren.
Maar je hebt gelijk, en plannen kan niet want je zit altijd al bomvol in het werk,
Hoe minder je doet, hoe meer je achterloopt, hoe meer vrije tijd je hebt om je werk in te halen.
Met citaat reageren
Oud 23-03-2002, 09:25
BleuQueen
BleuQueen is offline
ik moet ook af en toe best veel woordjes leren.....
Oud 24-03-2002, 18:41
kweety
kweety is offline
gewoon niet doen, Ik maak altijd het hw van de talen wel maar ik leer het nooit en de leraren hebben toch nog hoop dat ik het wel kan
Oud 24-03-2002, 19:17
Verwijderd
Een groot vocabulaire begint bij het leren van woordjes. Ook al ben je die 600 vergeten na een paar weken, het helpt wel als je later een tekst onder ogen krijgt, die tekst te lezen. Dan heb je ze namelijk al eens gezien.

Maar goed, het is dus wel duidelijk waarom de taalbeheersing van de Nederlandse jeugd zo achteruit holt
Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 21:10
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Een groot vocabulaire begint bij het leren van woordjes. Ook al ben je die 600 vergeten na een paar weken, het helpt wel als je later een tekst onder ogen krijgt, die tekst te lezen. Dan heb je ze namelijk al eens gezien.

Maar goed, het is dus wel duidelijk waarom de taalbeheersing van de Nederlandse jeugd zo achteruit holt

ik heb opzich geen problemen met woordjes leren maar dan liever woordjes waar je wat aan hebt. bovendien heb ik gekozen voor een exact vakkenpakket. ik weet wel dat het verplicht is maar toch en als ik tussendoor ook nog zou moeten leren zou ik alleen nog maar met school bezig zijn . dit is echt niet overdreven, want als ik alle tijdsplanningen van 1 week bij elkaar optel kom ik op meer dan 40 uur das niet gezond

Met citaat reageren
Oud 24-03-2002, 22:09
AJMouse
AJMouse is offline
engels kan ik zonder leren wel, daar zorgt de tv, de pc en de bioscoop voor. Frans en Duits daarentegen--> BLEEEEH ik zal dus ff nooit werk gaan doen waar ik duits of frans voor moet gebruiken *kotst!!*
Oud 25-03-2002, 12:42
Verwijderd
Citaat:
ikke-eva schreef:
ik heb opzich geen problemen met woordjes leren maar dan liever woordjes waar je wat aan hebt. bovendien heb ik gekozen voor een exact vakkenpakket.
Ook voor mensen met een exact vakkenpakket is het bijzonder belangrijk dat ze het Engels, Duits en Frans beheersen, omdat het grootste deel van de schei- en natuurkundige vakliteratuur in die talen is geschreven.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2002, 20:42
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef:
Ook voor mensen met een exact vakkenpakket is het bijzonder belangrijk dat ze het Engels, Duits en Frans beheersen, omdat het grootste deel van de schei- en natuurkundige vakliteratuur in die talen is geschreven.

ik weet het wou eigenlijk alleen maar ff lekker zeuren
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 16:18
smeijne
smeijne is offline
Ik hoef lekker geen woorden meer te leren in 5 Havo
Oud 26-03-2002, 16:25
nina*
nina* is offline
latijn pw...kom ik dag van te voren achter
moet je iets van 300 woordjes leren..
Oud 26-03-2002, 18:02
Sommetje
Sommetje is offline
Ik ken het probleem en ik word er helemaal gek van, maar ... was er een tijdje geleden geen topic over dit onderwerp geweest??????????
Oud 26-03-2002, 19:30
Sexy Boy
Sexy Boy is offline
Kutschool!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Met citaat reageren
Oud 26-03-2002, 22:10
Missy Muffett
Missy Muffett is offline
haha tja das toch lullig voor jullie, heb ik gelukkig nooit gehoeven zoveel woordjes leren (waarom jullie wel?:confused
kheb alleen mondelingen, luistertoetsen, en schrijfvaardigheid voor talen, das ook nie echt geweldig maar beter als dat van jullie
Met citaat reageren
Oud 28-03-2002, 17:40
sjoemie
sjoemie is offline
woordjes leren is stom!!! mijn zus zegt trouwens dat je er echt heel veel aan hebt.
Oud 29-03-2002, 08:39
Verwijderd
Citaat:
nathalie schreef:
haha tja das toch lullig voor jullie, heb ik gelukkig nooit gehoeven zoveel woordjes leren (waarom jullie wel?:confused
kheb alleen mondelingen, luistertoetsen, en schrijfvaardigheid voor talen, das ook nie echt geweldig maar beter als dat van jullie
das nou de 2e fase

zoals jij je talen hebt gehad dat is frans of duits2 en ik heb alleen duits/frans 1

Met citaat reageren
Oud 29-03-2002, 11:41
Zaza123
Zaza123 is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:
ik heb korte-termijn geheugen met talen dat is ook zo als ik weken van tevoren begin met leren

Klinkt misschien stom maar misschien kan je af en toe thuis ofzo (enigzins ) in het Engels gaan praten. Naar BBC kijken kan ook helpen.

Good luck!

Oud 29-03-2002, 20:15
Verwijderd
Citaat:
minerva schreef:
Ja, dat heb ik ook. Dan moeten we 280 woordjes weten, en dan vraagt ze er op de toets 10 ...
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 00:00
AgainstTheGrain
AgainstTheGrain is offline
Vroeger.......jatte we de toetsen altijd van te voren, omstebeurt...werkte altijd
Met citaat reageren
Oud 31-03-2002, 18:13
ZzZzJaNtAlZzZzkiE
ZzZzJaNtAlZzZzkiE is offline
bestaan geen onzinnige woordjes, elk woordje kan in een zin gezet worden, daar is het een woordje voor
Oud 02-04-2002, 15:08
Verwijderd
Ik heb Grieks. En moest daar ontzettend veel woordjes voor leren. Die ik allang allemaal kwijt ben.

Ik vind het niet bijzonder nuttig, maar het leert wel gemakkelijk - gymnasium geestje, het enige wat ik goed kan is stampen

Bij Engels leer ik het mezelf al aan, als ik een woord niet weet zoek ik het op en prent ik het me ook echt in mijn hoofd. Ik ken dan ook de meeste Engelse woorden al, die wij moeten leren
Met citaat reageren
Oud 04-04-2002, 17:11
Kat
Kat is offline
Yes!! frans 1, alleen maar spreken en luisteren...
Oud 06-04-2002, 15:58
Verwijderd
Citaat:
Kat schreef:
Yes!! frans 1, alleen maar spreken en luisteren...
wij hebben alleen lezen en dan letterlijk alleen lezen en dan ook nog idioom (woordjes leren)
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 22:53
kittyme
kittyme is offline
Die woordjesoverhoringen zijn helemaal niet zo nutteloos als ze lijken! Bij tekstverklaren, of het nou Engels, Duits of Frans is, heb je die dingen gewoon nodig. Het scheelt superveel opzoektijd (in woordenboeken) als je die woordjes gewoon al kent! En dus heb je meer tijd om je examentje af te krijgen en na te kijken, en dus meer kans op een hoger punt.

En natuurlijk: sommige woordjes zul je nóóit gebruiken. Maar als je ze in een luistertoets opeens voorgeschoteld krijgt, ben je maar wát blij dat je ze ooit hebt moeten leren voor een overhoring...
Bij spreekvaardigheid keijg je ook vaak een hoger punt (is mijn ervaring tenminste) als je niet blijft hangen in simpele woorden, maar er ook af en toe een minder gebruikelijk woord tussendoor gooit... Met schrijfvaardigheid precies hetzelfde.

Zó nutteloos zijn die overhoringen dus ook weer niet...
Met citaat reageren
Oud 06-04-2002, 22:55
kittyme
kittyme is offline
Citaat:
ikke-eva schreef:

wij hebben alleen lezen en dan letterlijk alleen lezen en dan ook nog idioom (woordjes leren)
Frans-1 is op havo en vwo niet precies hetzelfde... Op het vwo inderdaad alleen lezen+idioom, op de havo is dat anders.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten