Oud 18-05-2003, 20:38
ikleef
ikleef is offline
Ik wil in de komende maanden een keer goedkoop een paar dagen naar Londen toe. Heeft iemand nog tips om het zo goedkoop mogelijk te maken? Wat is de goedkoopste vlucht, waar kun je het goedkoopst overnachten? Wat is de goedkoopste manier van vervoer? (metro?) Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-05-2003, 20:39
Dminor
Dminor is offline
Geen idee.

Ben jij undercover?
Oud 18-05-2003, 20:40
Thomas
Thomas is offline
Bezoek eens een reisbureau.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 20:41
Verwijderd
ik weet niet hoe de goedkoopste overtocht is, ik denk dat je gewoon op allerlei sites moet kijken naar aanbiedingen van vluchten naar Londen.
Goedkoopste overnachting is denk ik toch wel bed&breakfast
Goedkoopste vervoer is natuurlijk lopend, maar de metro is ook heel erg goedkoop, een dagkaart (je kan dan de hele dag met de metro) kost iets van 5 euro dacht ik.
Dat is echt heel erg makkelijk, je kan gewoon overal naartoe met de metro, voor maar 5 euro per dag
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 20:41
Hammet
Hammet is offline
Kijk es op de websites van EasyJet of Ryan Air ofzo. Bij die maatschappijen vlieg je al vanaf €10 ofzo..
Oud 18-05-2003, 20:44
WolterB
WolterB is offline
ruim van te voren boeken en je bent meestal goedkoop uit, hoe korter dag het is, hoe duurder de vluchten zijn

Als jemet het vliegtuig gaat is EasyJet over het algmeen het goedkoopst

Overnachtingen in Hostels zijn het minst duur, ga maar een beetje zoeken naar hostels op internet, dan kan je ook zien wat je ongeveer kunt verwachten

de makkelijkste manier van reizen in londen voor touruisten is met de london visitor travelcard.
als je niet te ver van het centrum zit, kan je het beste 1 van 2 zones nemen, deze was (dacht ik) ca ?26,50 voor 5 dagen
Oud 18-05-2003, 20:50
Dr. Oetker
Dr. Oetker is offline
Citaat:
Dminor schreef op 18-05-2003 @ 21:39:
Geen idee.

Ben jij undercover?

let bij goedkope vliegreizen erop welk vliegveld je aankomt, sommigen liggen ver van het centrum af waardoor de prijs veel hoger ligt door treinkosten
Oud 18-05-2003, 20:51
Taeke
Taeke is offline
Ik zou niet naar London gaan omdat het daar zo goedkoop is...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 20:52
Verwijderd
Citaat:
EdHunter schreef op 18-05-2003 @ 21:51:
Ik zou niet naar London gaan omdat het daar zo goedkoop is...
nee, je gaat naar Londen omdat het daar gaav is, maar daarom kan je nog wel proberen de reis enalles nog zo goedkoop mógelijk te houcen...
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 20:53
Dminor
Dminor is offline
Citaat:
Dr. Oetker schreef op 18-05-2003 @ 21:50:
Dus..?
Oud 18-05-2003, 21:24
Verwijderd
Je kan het beste met Easyjet op London Gatwick vliegen als je het goedkoop wilt houden (kost ongeveer 50 euro all-inn als je vroeg boekt)
Ikzelf ben met British Midlands gevlogen op London Heathrow en dat kostte 130 euro all-inn. Je hebt dan meer comfort vind ik dan met een low-budget maatschappij. Maar dat moet je natuurlijk allemaal zelf weten..

Overnachten kan je het best in een hostel. Je kan dan het beste zoeken in de wijk Bayswater/Paddington. Daar zitten best veel hostels.

Maar ja, ik denk dat het voor jou handiger is om een speciaal arrangement te nemen. Je kan op http://www.nstravel.nl/kortwegsteden kijken..Die hebben soms best leuke aanbiedingen..

En voor het vervoer is idd een travelers card het handigst. Het zijn best grote afstanden in London dus je gebruikt het ov veel..Als je tenminste de stad gaat bekijken..
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 21:37
ikleef
ikleef is offline
Bedankt voor jullie tips. Qua vervoer in Londen lijkt me een Travel Card inderdaad het handigst. Een zogenaamde 'Family card' kost maar 3,60 pond pppd (Voor de complete 6 zones!). Dat is niet duur. Qua vlucht is RyanAir het goedkoopst denk ik. Ik heb in de periode waarin wij willen reizen een vlucht van ruim 30 euro pp allin retour kunnen vinden. Het duurste blijft de overnachting. Voor een hostel ben je al gauw 20 pond pppn kwijt, als je tenminste een 2-persoons kamer wilt. En verder is het heel vervelend dat je zowel voor de overnachting als voor de vlucht een credit card nodig hebt
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 21:42
Verwijderd
www.basiqair.com is best wel goedkoop
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 21:44
Verwijderd
Let bij het vliegen met prijsvechters wel even op dat je naar het goede vliegveld vliegt...een hoop advertenties prijzen hun vluchten aan als "LONDON" terwijl ze op London Luton of London Stanstead vliegen, en dat ligt nog zo'n 100km verderop
Met citaat reageren
Oud 18-05-2003, 22:07
Balance
Balance is offline
*is eergister teruggekomen uit londen *

als je puur voor de bezienswaardigheden gaat en misschien wat winkels in het centrum is zone 1 echt voldoende! Ik heb zo'n beetje alle bezienswaardigheden gezien en ben zone 1 maar één keer uitgeweest (verkeerde metro gepakt ).
Is dus zonde om voor alles te gaan betalen. Maar goed, de metro is dus wel verreweg het handigst in Londen, op elke hoek is zo'n beetje wel een station en ze komen om de 2 minuten langs.

Verder is het als je met de boot wilt het goedkoopst via Calais, maar vliegen is zelfs nog goedkoper dan dat. Dan moet je wel optijd boeken, want als het vliegtuig erg vol zit wordt 't een stuk duurder.
Oud 18-05-2003, 22:27
Verwijderd
Volgens mij is de goedkoopste manier met stenaline (ferry/pont)

Bij de zogenaamde prijsvechters heb je namelijk een hoop kosten die ze niet vermelden (verzekering, veiligheidstoeslag, luchthavenbelasting, btw soms) dat is duurder als de tickets. Bovendien zijn de prijzen die je ziet staan alleen voor bepaalde dagen/tijden en bepaalde stoelen (gewoon een lokkertje)

Dan moet je nog rekening houden met de luchthavens. Ryanair vliegt bijvoorbeeld volgens mij alleen vanaf Eindhoven+ dan moet je nog rekening houden waar je terrecht komt.

De website is http://www.londonexpress.nl
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 07:14
Veenbes
Veenbes is offline
Vanaf tien euro (enkel...) kun je vanaf Niederrhein met Ryanair naar Londen vliegen, weet niet hoe duur de terugreis is... hangt van je woonplaats af of dat goedkoop is, het ligt net over de grens in Midden-Limburg, geloof ik.
Oud 19-05-2003, 10:10
martijn1985
martijn1985 is offline
easyJet is vrij goedkoop. Ze vliegen vanaf amsterdam op Luton of Gatwick (beide vliegvelden zijn vanuit london imho goed te doen)

een goedkope overnachting vind je hier. Deze Hostels (een bij Camden, een bij Hyde Park) zijn vrij schoon en goed onderhouden.
Oud 19-05-2003, 10:27
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Veenbes schreef op 19-05-2003 @ 08:14:
Vanaf tien euro (enkel...) kun je vanaf Niederrhein met Ryanair naar Londen vliegen, weet niet hoe duur de terugreis is...
Lekker duur wordt t dan
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 17:47
ikleef
ikleef is offline
RyanAir vliegt vanaf een aantal Nederlandse (en Duitse vliegvelden). Ik ben INCLUSIEF belastingen ca. 30 euro kwijt voor een retourtje. Dus dat is helemaal niet zo duur als sommige mensen hierboven zeggen. RyanAir vliegt op London Stansted, vanaf dat vliegveld ben je voor 2 pond 30 bij Piccadilly Circus (heb ik even als centraal punt genomen). Dus op zich vallen de kosten van OV en tickets wel mee. Ik zit alleen met de overnachtingen Die kosten op z'n minst 20 euro per dag per persoon En ik heb geen credit card om de tickets te bestellen en het hostel te boeken
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 17:55
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
ikleef schreef op 19-05-2003 @ 18:47:
RyanAir vliegt vanaf een aantal Nederlandse (en Duitse vliegvelden). Ik ben INCLUSIEF belastingen ca. 30 euro kwijt voor een retourtje.
Das knap, alleen de belastingen enzo zijn al rond de 25 euro
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 21:25
ikleef
ikleef is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 19-05-2003 @ 18:55:
Das knap, alleen de belastingen enzo zijn al rond de 25 euro
Nee hoor. Ga maar naar de site van Ryan Air, kies als vertrekluchthaven NRN, als aankomstluchthaven STN. Kies voor een retourvlucht. Heenvlucht op 5 juli, terugvlucht op 8 juli. 2 volwassenen. Kies als heenvlucht de vlucht van 8:45, als terugvlucht de vlucht van 19:25. Eindprijs voor 2 personen incl. belastingen: 61,48. Best goedkoop dus
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 23:14
Verwijderd
Over wat voor belasting hebben we het? Gewoon btw zit er denk ik wel bij. Maar zitten dingen als luchthavenbelasting/ veiligheidtoeslag er al bij?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 23:43
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Alex schreef op 20-05-2003 @ 00:14:
Over wat voor belasting hebben we het? Gewoon btw zit er denk ik wel bij. Maar zitten dingen als luchthavenbelasting/ veiligheidtoeslag er al bij?
nee luchthavenbelasting is rond de 20 voor een retourtje ofzo, daar hebben we t over

veiligheidstoeslag is niet nodig joh voor die easyjet en ryanair
Met citaat reageren
Oud 19-05-2003, 23:44
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
ikleef schreef op 19-05-2003 @ 22:25:
Nee hoor. Ga maar naar de site van Ryan Air, kies als vertrekluchthaven NRN, als aankomstluchthaven STN. Kies voor een retourvlucht. Heenvlucht op 5 juli, terugvlucht op 8 juli. 2 volwassenen. Kies als heenvlucht de vlucht van 8:45, als terugvlucht de vlucht van 19:25. Eindprijs voor 2 personen incl. belastingen: 61,48. Best goedkoop dus
Das dus NIIIIEEEETTT € 30
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-05-2003, 09:07
ikleef
ikleef is offline
30 euro PER PERSOON Want die 60,nogwat is voor twee personen...
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 09:11
ikleef
ikleef is offline
Het kan zelfs voor € 24,24 pp (als je van 7 tot 9 juli gaat bijv). Wow, RyanAir kicks ass
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 09:15
damaetas
damaetas is offline
Citaat:
ikleef schreef op 18-05-2003 @ 21:38:
Ik wil in de komende maanden een keer goedkoop een paar dagen naar Londen toe. Heeft iemand nog tips om het zo goedkoop mogelijk te maken? Wat is de goedkoopste vlucht, waar kun je het goedkoopst overnachten? Wat is de goedkoopste manier van vervoer? (metro?) Alvast bedankt!
ryanair : 10 € ofzo (maar dan moet je nog wel van het vliegveld naar londen zelf want dat ligt nbtje uit de stad.)

www.ryanair.com
Oud 20-05-2003, 11:38
Breg
Breg is offline
ik ga in oktober naar Londen met Easy Jet, vanaf Schiphol naar Londen (weet niet precies welk vliegveld, Gatwick of Stansted) en terug natuurlijk, treinretour van vliegveld naar het centrum en weer terug en 1 hotelovernachting, voor minder dan 100 euro.

Als vervoer kun je het beste een kaart kopen waarmee je de hele dag onbeperkt kan reizen.
Oud 20-05-2003, 11:56
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Alex schreef op 18-05-2003 @ 23:27:
Volgens mij is de goedkoopste manier met stenaline (ferry/pont)

Bij de zogenaamde prijsvechters heb je namelijk een hoop kosten die ze niet vermelden (verzekering, veiligheidstoeslag, luchthavenbelasting, btw soms) dat is duurder als de tickets. Bovendien zijn de prijzen die je ziet staan alleen voor bepaalde dagen/tijden en bepaalde stoelen (gewoon een lokkertje)

Dan moet je nog rekening houden met de luchthavens. Ryanair vliegt bijvoorbeeld volgens mij alleen vanaf Eindhoven+ dan moet je nog rekening houden waar je terrecht komt.

De website is http://www.londonexpress.nl
Kijk uit: de tarieven op die site zijn ENKELE REIS!

Ik dacht al, wat goedkoop...
Heb dus even dat nummer gebeld, en blijkt, ja hoor, het is enkele reis...

Je bent daar dus als jongere normaal 104 euro per retour kwijt, als je geluk hebt maar 90 of 70 euro.

Zoef, weg voordeel.
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 13:27
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 20-05-2003 @ 12:56:
Kijk uit: de tarieven op die site zijn ENKELE REIS!

Ik dacht al, wat goedkoop...
Heb dus even dat nummer gebeld, en blijkt, ja hoor, het is enkele reis...

Je bent daar dus als jongere normaal 104 euro per retour kwijt, als je geluk hebt maar 90 of 70 euro.

Zoef, weg voordeel.
Ja dat zie je toch ook staan als je het gaat uitrekenen? Als jongere ben je als je met de trein (tweede klas) reist 70 euro kwijt en als je eerste klas rijd 90 euro. Maar daar zit wel je treinreis naar hoek van holland al bij+ de trein naar Londen centrum. Ok het is duurder... maar wel een stuk comfortabler als zo'n budgetvlucht (+ mooie overtocht)
Met citaat reageren
Oud 20-05-2003, 13:50
Blubje
Blubje is offline
vervoer:
wat je het beste kunt doen is zorgen dat je het vervoer zo regelt ergens dat je alles in 1 hebt. je kunt dus wel heel goedkoop vliegen, maar dat betekent wel dat je vanuit je woonplaats naar schiphol, eindhoven of rotterdamn moet en vanuit het vliegveld in engeland moet je dan vervolgens nog naar je hotel zien te komen. ik ga volgend weekend naar londen en wij gaan met Eurolines. dat is met de bus en die gaat op de boot en de bus brengt je in engeland zelf ook nog naar het centrum van londen..ik weet niet precies wat het kost, het is wel iets duurder dan je eigenlijk wilt maar je weet wel dat je iig in het centrum aankomt...ik geloof dat wij met zn 6en 400 euro betalen? ik geloof dat het iets van 80 euro p.p is, of zelfs minder, valt dus best mee...site eurolines (klik op reserveren en volg instructies) stel je gaat op 16 juli heen en op 19 julie terug zijn er 6 verschillende tickets, varierend in prijs van 45 tot 74 euro niet duur dus

overnachting:
het overnachten is het duurst idd. je kunt kiezen voor een heel goedkoop hotelletje ergens net buiten het centrum waar het ontbijt bij zit. dan heb je niet echt een geweldig hotel, maar zit je ook niet zo heel erg duur. verder heb je natuurlijk nog hostels en bed&breakfast.
wat je eventueel ook kunt doen; net buiten londen heb je een scoutingterrein zitten waar je met je tentje kunt overnachten. Gillwellpark. niet al te duur en je zit net buiten het centrum. maar goed dan moet je wel willen/kunnen kamperen natuurlijk

vervoer in Londen zelf:
de metro. zeker weten. kost maximaal 5 pond(ik weet de precieze prijs niet meer vandaar) voor een dagticket, 1 of 2 zones en dan kun je heel londen doorstruinen zonder moeilijk te moeten doen met die bussen enzo, want dat is niet echt handig, en aangzien alles best ver uit elkaar ligt is lopen ook niet echt een optie. bovendien is het metrosysteem in londen heel erg makkelijk en je kunt echt overal komen

naja dat was t wel als je nog meer wilt weten laat maar weten
*is al vaak in Londen geweest *

Laatst gewijzigd op 20-05-2003 om 13:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten