Oud 04-11-2002, 12:28
Verwijderd
Hoi allemaal!

Mijn vriendin en ik zijn zwanger, en we zijn er allebei hartstikke blij mee! Het was geen ongelukje; slechts onverwachts maar wel welkom! We hebben het kleine hummeltje straks genoeg te bieden, want ik ben zelf 22 jaar en mijn vriendin is 25 jaar, en we hebben allebei een goede baan.

Maar nu even terug naar de topicvraag: hoeveel voornamen vind jij gepast voor een kind?

Mijn vriendin en ik zijn dus al namen aan het bedenken, en we vinden het wel deftig om ons kind meer dan 3 voornamen mee te geven. Ik heb zelf 4 voornamen en mijn vriendin heeft er 3.

Persoonlijk vinden we 6 voornamen wel genoeg, wat vinden jullie daarvan? Vinden jullie dat bekakt, te veel of wel uniek (omdat het eens iets anders is dan de gebruikelijke 2 tot 3 voornamen)?

Laat ons je mening snel weten!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2002, 12:37
kastdeur
kastdeur is offline
6?!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 12:37
heldin
heldin is offline
ik vind 6 een beetje té..
1 is goed, en anders 2 of 3, maar 6???? je kunt ook alles overdrijven.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 12:51
stout!
stout! is offline
Ik ben voor 3 a 4, als je een kind veel namen wil geven. Het ligt natuurlijk ook aan het soort namen. Waar denk je aan?

Willem-Roderick-Jan-Herman-Victor-Adriaan (bijvoorbeeld)

ik weet niet... t klinkt niet lekker...

En t is natuurlijk wel asociaal voor je kindje later om 7 namen te hebben met formulieren invullen enzo. Ik vind 3 best mooi.
Oud 04-11-2002, 13:04
Doelloos
Doelloos is offline
Waarom niet gewoon 1 naam?
Oud 04-11-2002, 13:07
miro
miro is offline
1 naam is meer dan genoeg.

Heb ik ook maar ja ik ben ook niet gedoopt ofzo.

Waarom vind je t nodig om je kind meerdere namen te geven? T lijkt mij eigenlijk alleen maar onhandig.

Proficiat trouwens
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 13:12
Esmée
Esmée is offline
Ik heb er zelf 3 en vind persoonlijk 2 of 3 genoeg. 6 vind ik wel een beetje heel erg veel.
Veel geluk ermee!
Oud 04-11-2002, 13:18
heldin
heldin is offline
een leuke bijkomstigheid is wel dat je dan heel crea initialen kunt hebben. jaja, bijvoorbeeld Pauline Adriana Theodora Sophia Esmeralda Rochelle

Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 13:25
melkpakje
melkpakje is offline
ik vind 1 of 2 genoeg hoor!
Oud 04-11-2002, 14:20
Somebody Special
Somebody Special is offline
Heb er zelf 3 en vind dat meer dan genoeg. Bovendien, ik gebruik ze niet eens.
Oud 04-11-2002, 14:25
Qamra
Qamra is offline
Ik heb er 1... Dat vind ik persoonlijk genoeg.. Maar 2 is ook wel mooi..

Maar 6 is véél te veel!
Oud 04-11-2002, 14:26
Miracle
Miracle is offline
Mja ik vind 6 wel een beetje overdreven ja. maar ligt er ook aan wat voor namen ut precies zijn. Dus als het kindje bijv. naar haar oma, tante en opa wordt vernoemt ofzow, mja waar dat kind echt iets aan heeft (dus de personen moeten nog wel leven) dan vind ik 4 nog wel okay, maar niet: we vonden al die namen zo leuk, dat vink gewoon weird
Oud 04-11-2002, 14:27
stout!
stout! is offline
Citaat:
mijsje schreef:
Pauline Adriana Theodora Sophia Esmeralda Rochelle

of: Marie Ingrid Janine Nicoline Octavia Ulla Dahlia Emma Rianne Sophia Wilhelmina Ilse Lotte Dora Esmee Nina Engelien Elisabeth Nora Beatrice Ilja Julia Zoë Otteline Noa Denise Esmeralda Renate Eva Nienke Adine Alberta Martine Esther Nala Nadine Ursula Zerafine Inez Tanja Ineke Karoline Maartje Edith Tineke Delphine Elke Gwendolyn Elsbeth Bibi Alexandra Katleen Kirsten Elouise Nicolet Philipine Estelle Rebecca Ernestine Noëlle.

ik noem maar wat...
Oud 04-11-2002, 14:28
Qamra
Qamra is offline
Citaat:
stout! schreef:

of: Marie Ingrid Janine Nicoline Octavia Ulla Dahlia Emma Rianne Sophia Wilhelmina Ilse Lotte Dora Esmee Nina Engelien Elisabeth Nora Beatrice Ilja Julia Zoë Otteline Noa Denise Esmeralda Renate Eva Nienke Adine Alberta Martine Esther Nala Nadine Ursula Zerafine Inez Tanja Ineke Karoline Maartje Edith Tineke Delphine Elke Gwendolyn Elsbeth Bibi Alexandra Katleen Kirsten Elouise Nicolet Philipine Estelle Rebecca Ernestine Noëlle.

ik noem maar wat...
En we noemen haar Mijn-ouders-wilden-de-re-naamen-nu-zit-ik-met-de-gebakken-peren

Tijd dat je leert spellen hoor (kan zijn dat ik het verkeerd over getikt heb hoor )
Oud 04-11-2002, 14:28
Verwijderd
Ik neem aan dat ja doopnamen bedoelt? Iig is 2 of 3 ruim voldoende, ik heb zelf 2 roepnamen, en dat vinden heel veel mensen al vrij lang. Als het doopnamen zijn kun je natuurlijk zoveel bedenken als je wilt
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 14:31
stout!
stout! is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
En we noemen haar truus
*zucht* heb ik daar nou zo m'n best voor gedaan...
Check de initialen
Oud 04-11-2002, 14:42
Verwijderd
6 namen
dat lijkt me een beetje overdreven.
Zelf heb ik gewoon 1 roepnaam en 1 doopnaam, dat vind ik meer dan genoeg..
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 16:00
Methuselah
Methuselah is offline
ik heb er vier, en da's meer dan genoeg

zes vind ik persoonlijk beetje te veel...
Oud 04-11-2002, 16:03
a little vague
a little vague is offline
6 namen is een beetje te veel lijkt me. Zit hij straks met al z'n vriendjes/vriendinnetjes in de klas en is hij de enige die z'n naam nog niet kan zeggen...
Ik zou eerder een naam nemen, die jullie allebei heel mooi vinden, en die als roepnaam gebruiken. Dan kiezen jullie nog een van die 5 andere namen, en heb je dus twee namen, en een achternaam. En dat is al lang genoeg lijkt me zo...
Oud 04-11-2002, 16:15
stout!
stout! is offline
Citaat:
Murray schreef:
we vinden het wel deftig om ons kind meer dan 3 voornamen mee te geven.
Maar het gaat natuurlijk niet alleen om wat jullie deftig vinden, je moet ook een beetje aan het kind denken. Zal die het later echt leuk vinden? Ik denk dat ik m'n naam iig flink zou afkorten en dat kan toch niet jullie bedoeling zijn. Ik bedoel je hoeft je kind geen Jip te noemen of An maar een beetje realistisch blijven mag best.

Gefeliciteerd trouwens!
Oud 04-11-2002, 16:20
Verwijderd
Ze zullen dat kind echt niet ook bij die zes namen gaan noemen, denk ik iig. Dan krijg je iets als 'Boudewijn Benjamin Augustijn Alexander Diederik Jonathan, EEEEEETEN!!!' Terwijl je zo'n kind wel zes namen kunt geven, maar het dan bij Ben oid als roepnaam kunt houden...

Ik heb twee voornamen (en GEEN doopnaam ), ik had er best drie of vier ofzo willen hebben, maar zes vind ook ik een beetje veel.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 16:20
Verwijderd
Ik vind 6 belachelijk. Dat doe je zo'n kind toch niet aan? Het moet daarmee naar school, hoor! 2, ok. 3, nog net. Maar 6?!
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Ik vind 6 belachelijk. Dat doe je zo'n kind toch niet aan? Het moet daarmee naar school, hoor! 2, ok. 3, nog net. Maar 6?!
Wat is nou het probleem op school? Ik heb twee voornamen, maar er is niemand die me 'Leonie Kristine' noemt, ik ben altijd gewoon Leonie genoemd. Mijn vader heeft drie voornamen, hij wordt altijd Coen genoemd. Of je er nou één hebt of zes, zolang ze maar niet allemaal je roepnaam zijn.

Vaak weten kinderen niet eens van elkaar dat iemand anders meerder namen heeft. Alleen als je altijd onder stukjes in de schoolkrant al je namen zet...
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 16:22
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Ze zullen dat kind echt niet ook bij die zes namen gaan noemen, denk ik iig. Dan krijg je iets als 'Boudewijn Benjamin Augustijn Alexander Diederik Jonathan, EEEEEETEN!!!'
Heeft iedereen zoiets van, huh, nog maar in de 20 en nou al 6 kinderen met z'n 2en?
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Wat is nou het probleem op school? Ik heb twee voornamen, maar er is niemand die me 'Leonie Kristine' noemt, ik ben altijd gewoon Leonie genoemd. Mijn vader heeft drie voornamen, hij wordt altijd Coen genoemd. Of je er nou één hebt of zes, zolang ze maar niet allemaal je roepnaam zijn.
Ok. Ga terug naar de basisschool. Denk aan alle dingen die gebruikt kunnen worden voor pesten. Zo'n bekakte naam hoort daar zeker weten bij.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-11-2002, 16:24
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef:
Ok. Ga terug naar de basisschool. Denk aan alle dingen die gebruikt kunnen worden voor pesten. Zo'n bekakte naam hoort daar zeker weten bij.
Wat maakt zes namen bekakt? Ligt aan de namen lijkt me.

En wat ik al heb aangepast in mijn post, vaak weten kinderen van elkaar niet eens dat ze meerdere namen hebben, tenzij ze er zelf mee komen, en dan kies je er voor.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 16:46
Angeles
Angeles is offline
Ik vind zelf één naam eigenlijk wel genoeg, heel misschien twee als het een mooie combinatie is, drie kan nog net, maar vind ik al best veel. Maar zés voornamen vind ik echt zwaaaaaar over the top.

Als je houdt van meerdere voornamen vind ik persoonlijk drie het maximum van wat nog mooi klinkt en staat.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Leonoor schreef:
Wat maakt zes namen bekakt? Ligt aan de namen lijkt me.

En wat ik al heb aangepast in mijn post, vaak weten kinderen van elkaar niet eens dat ze meerdere namen hebben, tenzij ze er zelf mee komen, en dan kies je er voor.
Oh bij ons wist altijd iedereen dat... geen idee hoe, via broertjes en zusjes en zo
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 17:01
marlies
marlies is offline
1 roepnaam en 2 doopnamen (als je je kind laat dopen)
Oud 04-11-2002, 17:11
Ieke
Ieke is offline
Ik vind 3 het beste. Een is zo saai. 2 is ook goed. Mijn moeder heeft er 5 en ze vind dat helemaal niet leuk en super lastig. Als je namelijk je voornamen een keer voluit moet schrijven heb je nooit genoeg ruimte. Ik zou dat echt niet doen. Het is niet handig en de mensen die zulke lange namen hebben vinden het vaak zelf ook niet leuk.
Oud 04-11-2002, 17:11
Shock
Shock is offline
zolang je maar 1 naam als roepnaam gebruikt
Oud 04-11-2002, 17:15
Verwijderd
2.
3 vind ik eik al te veel. behalve in frans-hendrik gerard ofzo... (kutcombi).. maar je kan frans-hendrik ook als 1 naam zien
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 17:17
SuperS
SuperS is offline
6 staat leuk, maar 4 ofzo is makkelijker te onthouden
Oud 04-11-2002, 17:18
Quiana
Quiana is offline
Vind 6 een btje achterlijk veel..
2,3 vinnik wel kunnen..
Mja, moet je zelf weten,
als jij m persé 6 wilt geven,
wrm niet?
Feli trouwens
Oud 04-11-2002, 17:20
SuperS
SuperS is offline
Citaat:
Betamethason schreef:

als jij m persé 6 wilt geven,

of haar
Oud 04-11-2002, 17:28
Diablos
Diablos is offline
laat je kind gewoon naamloos, dat is pas echt apart
Oud 04-11-2002, 17:47
stout!
stout! is offline
Citaat:
Evil-Cherry schreef:
Tijd dat je leert spellen hoor (kan zijn dat ik het verkeerd over getikt heb hoor )
Je bent twee regels vergeten, smartass. Lees maar eens goed.
Oud 04-11-2002, 17:48
Angeles
Angeles is offline
Ik vind al die voorletters ook lelijk staan. Ik bedoel, kom op, L.K.B.T.N.J. Flipsen, dat is toch zwaar overdreven. Of als het een zij wordt en ze gaat trouwen: L.K.B.T.N.J. Pietersen-Flipsen. Lijkt mij niks.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 17:49
stout!
stout! is offline
Ik vind Flipsen anders een VET coole naam
Oud 04-11-2002, 18:31
Tox
Tox is offline
Uhh ligt er aan wat je bedoelt met voornamen (doopnamen??)
Kijk ik heet zelf ook T M H maar ja iedereen zegt ook alleen maar Tim. Tja hoeveel doopnamen boeit niet maar echte voornamen niet teveel het liefst 1tje
Oud 04-11-2002, 18:34
WolterB
WolterB is offline
2-3 voornamen

zelf zou ik mn kind niet snel meer dan 2 voornamen geven, maar das geheel persoonlijk
Oud 04-11-2002, 19:03
MartyClaire
MartyClaire is offline
wtf heb je nou weer aan zes namen
als je je kind meerdere namen wilt geven zouk zeggen twee, alst echt moet kan 3 ook nog, maar 6 das niet eens meer in een adem te noemen

kheb er zelf trouwens twee martine claire
Oud 04-11-2002, 19:04
zozze
zozze is offline
1 voornaam... ik heb er zelf ook maar één en vind het meer dan genoeg....
Oud 04-11-2002, 19:08
the tourist
the tourist is offline
6 lijkt mij ook nogal veel... 2 of 3 lijkt me wel genoeg
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 19:16
Verwijderd
3 hooguit 4 (ik, mijn zusjes, mijn broer en mn moeder hebben er ook drie, mn vader heeft er 4).
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 19:19
Talon
Talon is offline
1, hooguit 2.. anders word het best krap als je formuliertjes moet invullen.. en er staat: schrijf je voornamen voluit...
Oud 04-11-2002, 19:57
Kriemoon
Kriemoon is offline
Zoveel je wilt. Maar leven met 1 voornaam als mij is wel relaxt. Mijn broer heeft er 4 en die heeft inderdaad moeite met spel je voornaam voluit......
Oud 04-11-2002, 20:52
Slither
Slither is offline
Twee namen, waarvan één roepnaam...

...dus géén Willem-Alexander.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2002, 21:06
poecilotheria
poecilotheria is offline
pff 6

ik heb drie doopnamen en dat vind ik er al 3 teveel!

hoe korter hoe beter, is alleen maar makkelijker
Oud 04-11-2002, 21:50
Eva*
Eva* is offline
Ik vind 1 voornaam wel genoeg. Ik zie het nut niet zo in van meer namen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten