Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
dan moeten GC en ps2 eerst even werken aan hun voorziening wat betreft internet... ik zie eerst vn de Xbox-ers genieten van een lag-free online-gebeuren.
~(S-|-)2v!lL~: Sowieso ga ik moto gp en ghost recon online spelen. oefen het eerst maar op connect, clan is een optie Wil wel met enig ervaren gamers, geen newbies
||
Citaat:
Connect hoef ik nie ik heb geduld en zie liever het echte werk.
||
Verwijderd
|
Citaat:
wil je upgrades? en downloads schaf dan een creditcard aan .. wil je dat niet? .. dan speel je lekker gewoon door |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
je moet het zien als Beltegoed.. je koopt dat pakketje en je krijgt 1 jaar lang beltegoed om online te gamen.. Wil je nou meer met je beltegoed doen ? dus bv ringtones downloaden dan moet je een Creditcard aanschaffen .. zo moet je dat xbox live gedoe zien Als na een jaar je xbox live Credits er op zitten kan je die opwaarderen door een nieuw pakketje te kopen .. en de mensen die een Creditcard hebben kunnen die dan via hun Credit opwaarderen ... Dat is het hele eieren eten . |
![]() |
|
![]() |
Sinix, als je dan informatie geeft doe het dan wel GOED. want crazy G had het dus wel goed gelezen en is dus nu foutief voorgelicht door iemand die het allemaal denkt te weten.
Je hebt wel degelijk een cc nodig om je te registreren anders gaat het feest niet door. Het werkt dus niet als een beltegoed kaart. Ik heb live nu zo'n 3 weken, het is werkelijkwaar fantastisch. Iedereen die van gamen houdt en bij mij langskomt vindt het prachtig. Ikzelf zit veel te veel achter de computer nu.... nuff said tijd om te gamen
|
![]() |
||
Citaat:
maar teiz heb je een modxhip in je xbox zo ja hoe ga je dan te werk als je xboxlive op gaat??
||
Verwijderd
|
Citaat:
ff serieus.. Je heb het mis.. je verelijk AMERIKA met NEDERLAND dat is fout en waarom ? ik leg het je netjes uit |
![]() |
|
Verwijderd
|
Om toegang te krijgen tot Xbox Live zal je eerst een starters kit moeten kopen, deze bevat:
De Xbox live installatie CD De game Revolt Een gamers Tag De Communicator En dit zal allemaal zo rond de €70,- gaan kosten, daarnaast heb je gelijk een abonnement voor één jaar Xbox Live. (Het grootste verschil tussen Sony en Microsoft wat betreft het online gamen betreffen de kosten. Bij Microsoft neem je een soort abbonement waar je voor het eerste jaar ongeveer 50 euro betaald en daarna maandelijks een bedrag van 10 euro per maand zult moeten dokken. Dak komt neer op zo’n 120 euro per jaar, iets wat voor de gemiddeld Europeaan wel te betalen is. Sony gooit het echter over een hele andere boeg. Zij laten het aan de ontwikkelaars over of er wel of niet betaald moet worden om online te kunnen gamen. Zo kan het dus zijn dat je helemaal gratis online kunt, maar zo kan het ook zijn dat, wanneer je 5 games online speelt waarvoor je moet betalen, je ontiegelijk veel geld kwijt bent. Hoe dit precies zal verlopen weten we nog niet al vind ik persoonlijk het abbonement dat je bij MS neemt het fijnst omdat je nooit voor onverwacht hoge kosten komt te staan. ) Het eerste wat je nodig hebt is de installatie CD, stop deze in je Xbox en er zal op je dashboard een nieuwe optie verschijnen Xbox Live wel te verstaan, daarna zal je je gamerstag in je joystick moeten stoppen zodat je deze kan aanmaken, je zal een naam moeten verzinnen waarin jij door de Xbox Live wereld zal trekken, deze naam zal best belangrijk zijn aangezien als iemand jou wil uitdagen zal hij deze naam in moeten tikken. Ook zal je verschillende andere gegevens in moeten vullen zoals informatie over jou verbinding en creditcard gegevens. (Let op het is nog steeds niet zeker of een credit card noodzakelijk is in Europa, in Amerika in ieder geval wel. Wij zelf denken dat Microsoft wel zo verstandig is voor de Europeanen andere betaal opties in te voegen.) Ja . en dat hebben ze al gedaan dus , ( WAT JIJ DOET IS VERGELIJKEN MET AMERIKA .. MAAR DIE OPTIES VAN Credit card is dus voor ons europanen niet ![]() Vanaf dat moment ben jij ingelogd op de Xbox Live server en kan je je game erin schuiven. Daarna zal je naar de Xbox Live optie moeten gaan om online te kunnen gamen. Er zijn reeds 50 games aangekondigd die Xbox Live zullen ondersteunen. Een aantal games daarvan zijn onder andere: Unreal Championship Starwars Galaxies Project Gotham Racing 2 Halo 2 Revolt Phantasy Star Amped 2 NFL Fever 2003 Enter The Matrix En nog veel meer Laatst gewijzigd op 03-04-2003 om 01:40. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Degene die in Europa het eerste online zal gaan is waarschijnlijk Sony die nog voor het einde van 2002 haar modem en HD in de winkels wil leggen. Er ontstaat nogal wat onduidelijkheid over maar als we Sony mogen geloven komt alles op zijn pootjes terecht. Microsoft gaat voor een wereldwijde release, ook nog dit jaar maar dit lijkt ons zeer onwaarschijnlijk. De betatests zijn in Amerika al lang van start terwijl we er in Europa nog nauwelijks wat van horen. De kans dat we in Europa dus gelijk met Amerika online kunnen is nihil. Natuurlijk is dit alles niet geheel officieel maar je hoeft het Xbox Live netwerk waarschijnlijk niet voor begin 2003 te verwachten. Allemaal leuk en aardig natuurlijk maar met welke console moet je nou eigenlijk online gaan? In deze feature word Nintendo niet besproken omdat er nog te weinig informatie is om er enig oordeel over te kunnen vellen.
Het grootste verschil tussen Sony en Microsoft wat betreft het online gamen betreffen de kosten. Bij Microsoft neem je een soort abbonement waar je voor het eerste jaar ongeveer 50 euro betaald en daarna maandelijks een bedrag van 10 euro per maand zult moeten dokken. Dak komt neer op zo’n 120 euro per jaar, iets wat voor de gemiddeld Europeaan wel te betalen is. Sony gooit het echter over een hele andere boeg. Zij laten het aan de ontwikkelaars over of er wel of niet betaald moet worden om online te kunnen gamen. Zo kan het dus zijn dat je helemaal gratis online kunt, maar zo kan het ook zijn dat, wanneer je 5 games online speelt waarvoor je moet betalen, je ontiegelijk veel geld kwijt bent. Hoe dit precies zal verlopen weten we nog niet al vind ik persoonlijk het abbonement dat je bij MS neemt het fijnst omdat je nooit voor onverwacht hoge kosten komt te staan. De manier van betalen loopt zoals verwacht via een creditcard. Voor de gamers onder ons die nog niet over zo’n pasje beschikken is er een oplossing gevonden door Microsoft. Je kunt in de winkels kaartjes kopen met daarop bijv. een tegoed van 100 euro. Op die kaart staat een registratienummer enz. en hiermee kun je een soort saldo opwaarderen waarvan vervolgens maandelijks die 10 euro zal worden afgehaald. Of Sony met iets soortgelijks zal komen is nog niet bekend maar wel zeer waarschijnlijk. Veel gamers zitten nog niet in de leeftijdsgroep dat ze over een creditcard kunnen beschikken en daardoor zou Sony een hoop leden mislopen, iets wat ze juist willen voorkomen. Nog een verschil is dat Microsoft alleen maar mensen met een breedband connectie toelaat om LAG enz. te voorkomen. Sony laat ook mensen met een 56k modem meespelen. Gevolg is natuurlijk een grotere community maar ook meer LAG waardoor het spelen af en toe wel eens flink vertraging op kon lopen en daardoor een stuk minder leuk word. Waarschijnlijk kun je wanneer je breedband internet hebt wel bepaalde battles joinen waar alleen mensen met een breedband modem spelen. Veel verdere verschillen zijn er niet. Natuurlijk is het een wat uitgebreider dan de ander maar het komt uiteindelijk op hetzelfde neer. Microsoft lijkt alles net iets beter te hebben uitgewerkt maar dit kom waarschijnlijk vooral door hun jarenlange ervaring op het gebied van internet enz. Microsoft weet hoe de vork in de steel haakt en maakt gulzig gebruik van hun ervaring. Sony is echter een nieuwkomer en zal met heel wat foutjes te kampen hebben. Na verloop van tijd is dit natuurlijk allemaal opgelost en zullen gamers van beide partijen vol op kunnen genieten. Een punt wat absoluut nog besproken moet worden is de voice communicator. Bij Sony kun je deze momenteel alleen nog maar bij Socom gebruiken, iets wat op zich wel jammer is. Microsoft heeft ervoor gezorgd dat hun voice communicator in elke game gebruikt kan worden. Op de Xbox zal software geïnstalleerd worden waarmee je ook je stem kunt veranderen. Een mannenstem, vrouwenstem, kinderstem of de stem van een robot zijn slechts enkele voorbeelden. Of dit alles ook echt vloeiend werkt blijft nog maar de vraag maar als we kijken naar de betatests die momenteel in Amerika al lang van start zijn gegaan en naar de eerste reacties kijken lijkt alles vrij positief. Een echt oordeel valt er nog niet te vellen. Microsoft heeft op alle punten net iets betere specificaties maar dat hoeft nog niet te betekenen dat ze ook daadwerkelijk beter zijn. Ze kunnen nog op zoveel punten de mist in gaan. Beide partijen zullen in ieder geval van goeden huize moeten komen willen ze het hele gebeuren tot een succes maken, iets wat nog niet 1, 2, 3 gedaan is. Wanneer zowel Sony als Microsoft hun netwerken gelanceerd hebben in Europa komen we hier uitgebreid op terug om te kijken wat je nou het beste kunt kiezen en wat je beter kunt laten voor wat het is. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Xbox Live is nu beschikbaar voor spelers in Engeland, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Nederland, België en Zweden. Vorig jaar was Xbox Live al gelanceerd in Noord-Amerika en Japan. Microsoft zegt dat tegen het eind van 2003 zo'n vijftig nieuwe titels zijn uitgebracht. Sommige daarvan zijn geschikt voor online gaming, voor andere titels kunnen via de Live-dienst onder meer nieuwe levels en nieuwe personages worden gedownload.
Voor Xbox Live hebben spelers een Xbox nodig, een breedbandverbinding (ADSL of kabel), een speciale starter kit en een creditcard. Inmiddels hebben diverse aanbieders van breedbandverbindingen, waaronder Chello en Planet Internet, voorzieningen getroffen om de Xbox te kunnen aansluiten op een internetverbinding. Chello moest onder meer de gebruikersvoorwaarden aanpassen, omdat deze het niet toestonden dat meerdere apparaten gebruik maken van dezelfde internetverbinding. De creditcard wordt volgens Microsoft niet meteen gebruikt. De starter kit (met een adviesprijs van zestig euro) bevat namelijk onder meer een abonneecode voor twaalf maanden toegang tot het netwerk. Daarna wordt deze periode automatisch voor een periode van twaalf maanden verlengd. Wel kunnen er tussentijds al kosten verbonden zijn aan het downloaden van bepaalde 'premium content'. Hoeveel dat kan kosten heeft Microsoft nog niet bekend gemaakt. Ook de kosten voor het verlengen van een jaarabonnement zijn nog niet bekend. Vermoedelijk zullen de prijzen op de E3-gamesshow later dit jaar bekendgemaakt worden. Robert Dekker, marketing manager Xbox Nederland, zegt dat de credticard in eerste instantie alleen is bedoeld voor het valideren van gegevens. Op de vraag of het verplichte gebruik van een creditcard niet hinderlijk is voor met name jongere spelers geeft hij meteen toe dat dit "absoluut" een probleem is. Volgens Dekker wordt er echter gewerkt aan de introductie van een alternatief validatie- en betaalsysteem. Hij kan nog niet zeggen wanneer dit gereed zal zijn. Dekker wijst er op dat het systeem wel een mogelijkheid bevat om het betalen voor gedownloade content automatisch te blokkeren. "Zo kunnen ouders hun creditcard gebruiken om het systeem voor hun kind te activeren, zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken over eventuele bijkomende kosten." Vanaf mei beginnen live-testen van het andere grote consolemerk: de Sony Playstation. Het is de bedoeling dat online gaming voor de Playstation 2 in de herfst officieel van start gaat. Ook hiervan zijn eventuele (abonnements)kosten nog niet bekend |
![]() |
|
ik ga pas xbox live kopen als er echt een supergame voor uit is met ondersteuning van xboxlive, want de spellen die het nu ondersteunen nu zijn wel leuk, maar niet echt whoah! zoals pgr2 en halo2 dat gaan worden, ben trouwens superbenieuwd naar perfect dark zero
|
![]() |
Sinix allemaal leuk en wel, maar wat de vraag van Crazy G was, was volgens mij of ie nou wel of niet een credit card nodig heeft. Die moet je hebben wil je je registreren. OK?
Je hoeft er het eerste jaar niet mee te betalen, maar je moet em al wel registreren. ZONDER cc kun je momenteel nog niet op live! dat beltegoed idee is misschien wel in de maak , maar nog lang niet toepasbaar. blizz: moto gp is whoah! verder, wat sony doet is hun zaak, de berichten in vs, waar de service al bezig is zijn niet geheel positief. Doordat de developers het zelf maar moeten uitzoeken, hun eigen servers moeten gebruiken en zowel telefoon en breedband erop kunnen is LAG een veelvoorkomend verschijnsel. Microsoft heeft door zn vereisten met 16 kb ul en 32 kb dl een goede zet gedaan, zelfs nu is het niet geheel lag-free. Maar de meningen over LIVE zijn vrijwel allemaal lovend. Ik heb trouwens niet je (sinix) hele lap text gelezen maar zie wel dat ie erg gedateerd is. Er staat dat sony als eerste in europa online zou gaan, eind 2002. "Degene die in Europa het eerste online zal gaan is waarschijnlijk Sony die nog voor het einde van 2002 haar modem en HD in de winkels wil leggen. Er ontstaat nogal wat onduidelijkheid over maar als we Sony mogen geloven komt alles op zijn pootjes terecht" Zoals je ziet gebruikt sony zoals gewoonlijk weer een een mooie verpakking met lucht erin, want ik heb nog niets gehoord over de service in europa en hoe die werkt. Dit is trouwens niet de eerste keer dat sony poep praat ![]() ps: dreamcast bij dit verhaal totaal erbuiten gelaten , ik hou het op de 3 nieuwe (generatie) consoles
Laatst gewijzigd op 03-04-2003 om 02:58. |
![]() |
|
![]() |
sinix : " je zal een naam moeten verzinnen waarin jij door de Xbox Live wereld zal trekken, deze naam zal best belangrijk zijn aangezien als iemand jou wil uitdagen zal hij deze naam in moeten tikken. Ook zal je verschillende andere gegevens in moeten vullen zoals informatie over jou verbinding en creditcard gegevens. (Let op het is nog steeds niet zeker of een credit card noodzakelijk is in Europa, in Amerika in ieder geval wel. Wij zelf denken dat Microsoft wel zo verstandig is voor de Europeanen andere betaal opties in te voegen.) Ja . en dat hebben ze al gedaan dus , ( WAT JIJ DOET IS VERGELIJKEN MET AMERIKA .. MAAR DIE OPTIES VAN Credit card is dus voor ons europanen niet ) "
-De gamertag KAN je niet intikken. je add iemand door simpelweg zn naam te selecteren toe te voegen -credit card DUS wel noodzakelijk, laat mij anders het tegendeel zien, dan krijg je pas je gelijk ![]() - vergelijken met amerika? uhm ik woon in nederland heb hier live en vergelijk het daarmee, daarom heb ik een vraag, heb jij uberhaupt wel LIVE, aangezien er soms geen reet van klopt van wat je schrijft. ![]()
Laatst gewijzigd op 03-04-2003 om 03:00. |
![]() |
|
![]() |
oja je krijgt NIET de game revolt, maar de demo van moto gp, mech assault en whacked, je info is gedateerd en onjuist.
Tijd voor bedje nu, Iedereen die geinteresseerd is in live en info wilt hebben adviseer ik toch echt even zelf te gaan rondspeuren op het net. bv xbox.com of xbw.nl
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"O dat is heel simpel alleen ff geen zin om uit te gaan leggen" Vast wel, en als je het niet begrijpt heb je pech ![]()
|
Je moet dus wel over een creditcard beschikken. Wel zonde, want anders had ik nu ook een xbox gekocht
Voor wie me niet gelooft http://www.xbox.com/nl/live/start/connect/signup/
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||