Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-09-2004, 22:09
WillKillForSex
WillKillForSex is offline
X-Qlusive Labels & Live Acts, 16 oktober 2004, Heineken Music Hall

Na het vertrek van de evenementen Qlubtempo en Qlimax uit de HMH begon
Q-dance de serie X-qlusive feesten omdat er hardstyle beats door de Amsterdamse partytempel moesten klinken. Inmiddels hebben verschillende landen en artiesten laten horen hoe zij over de harde stijlen binnen de vaderlandse dance muziek denken.
Italie, Nederland en Duitsland hebben een afvaardiging van hun beste DJ’s de kans gegeven om te laten zien voor welke sound zij stonden. Dana en Luna hebben laten zien dat ze makkelijk 9 uur lang 6000 mensen aan het jumpen kunnen houden.

Anno 2004 geeft de organisatie de kans aan de beste Labels & Live Acts om weer te geven hoe zij vanaf de producerende kant tegen de huidige Hardstyles aankijken. Inmiddels komen de beste producties van vaderlandse bodem. Of komen ze toch uit Duitsland of Italië? Nederland is een belangrijk dance producerend land. Niet alleen de Hollandse Trance en Hardcore sound gaat al jaren samen met de bijbehorende DJ’s de grens over, ook de vaderlandse harde stijl ‘Hardstyle’ wordt steeds populairder in het buitenland. Deze zomer hebben de beste artiesten uit Nederland heel wat feesteilanden en buitenlandse nachtclubs op hun kop gezet met hun sets en producties.

Er breekt een nieuwe periode aan. DJ’s zijn professioneler met de muziek bezig en ze proberen zich door middel van eigen producties en een speciale platenkeus van elkaar te onderscheiden. Een aantal labels is al jaren bezig met het ontwikkelen van een nieuwe ‘sound’ met een nieuw gevoel.
Daarnaast besluiten veel producers om ook live on stage hun eigen werk ten gehore te brengen, waarbij de ene artiest steeds minder hetzelfde doet als de ander. De stijl ontwikkelt zich in een breder genre.

Met X-qlusive Labels & Live Acts geeft Q-dance de mogelijkheid aan de beste producers en labelbazen in Europa om hun visie te geven over dé harde stijl van 2004. Elk label krijgt 1,5 a 2 uur de tijd om te laten zien wat ze waard zijn en wat hun sound dan is. De labelbazen zijn vrij om die artiesten mee te nemen waarvan ze denken dat die de zaal om zijn kop kunnen zetten. Maar, dit mogen alleen artiesten zijn waarvan de producties ook daadwerkelijk op het label zijn uitgebracht. Q-dance ondersteunt deze shows met alle denkbare party ingrediënten. Dit keer geeft het label of de live act alleen zelf van tevoren aan welke showelementen het beste bij hun gig passen: laser, video, vuurwerk, led, lichten, entertainment, etc. Wij zijn erg benieuwd welk label ‘all over’ de beste sound en show zal neerzetten.

LINE-UP

BLACKBOX (LABELS):

Overdose Production (De)
- DJ Wag
- Hype Traxx (Live)
- DJ Sakin

Scantraxx Recordz (NL)
- The Prophet
- Hardheadz
- DJ Duro
- A-lusion
- SMF (live)
- Showtek pst. Headliner

StraightOn Recordings (NL)
- StraightOn DJ Team (DJ Luna vs. Pila)
- Trilok&Chiren (DHHD)
- Brennan&Heart
- The Scientist & The Prospektor
- MC Da Mouth of Madness

Fusion Recordings (NL)
- DJ Zany
- The Donkey Rollers (Live)
- South Stylers
- Pavo

Jumper Records (Be)
- Da Boy Tommy & Da Rick
- Steve Dexter
- DJ Francois
- The Rebel

Seismic Records (NL)
- Balistic
- Max Enforcer
- Zero-Gi
- DJ Zemtec
- Bad Boyz
- DJ Rob
- MC Alee

BLUE BOX (LIVE ACTS):

- Showtek
- Trance Generators (It)
- The Warp Brothers (De)
- DJ Activator Live Tean (It)
- The Abyss – 3 Dex ‘n EFX (NL)

--------------------------------------------------------

Word een leuk opwarmertje voor Qlimax
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-09-2004, 15:06
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Damn, dat er wel mensen naar Qlimax willen maar niet hierheen! ALS ik naar een van de 2 zou móéten gaan zou het toch echt wel deze worden!

3 x zo minder slecht dan Qlimax! HMH!
Oud 17-09-2004, 16:01
Verwijderd
Citaat:
Een Tweeling schreef op 17-09-2004 @ 16:06 :
Damn, dat er wel mensen naar Qlimax willen maar niet hierheen! ALS ik naar een van de 2 zou móéten gaan zou het toch echt wel deze worden!

3 x zo minder slecht dan Qlimax! HMH!
Zo geweldig vind ik de HMH niet. Leuk voor een echt concert maar voor een feest vind ik het wat te klein. Het is ook veels te glad en een groot decoor kan er niet eens staan.
Met citaat reageren
Oud 19-09-2004, 16:28
Verwijderd
Erg als ik niet kom ?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2004, 20:19
* ²ºº² Maniac ²ºº² *
* ²ºº² Maniac ²ºº² * is offline
Citaat:
Syphon schreef op 17-09-2004 @ 17:01 :
Zo geweldig vind ik de HMH niet. Leuk voor een echt concert maar voor een feest vind ik het wat te klein. Het is ook veels te glad en een groot decoor kan er niet eens staan.

maar wel het beste geluid wat je kan krijgen op een feest..en dat is iets wat voor mij altijd mee telt..
Oud 21-09-2004, 13:23
M. Arnoldi
M. Arnoldi is offline
HMH is veel intiemer, altijd betere sfeer, alles veel relaxer! En het geluid is vet goed en staat altijd hard!
Met citaat reageren
Oud 24-09-2004, 20:37
Stff
Stff is offline
dit hoort toch bij uitgaan of ben ik raar ofzo?
Oud 28-09-2004, 11:18
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Ik heb meerdere feesten gehad in de HMH, maar heb nog nooit last gehad van die zogenaamde 'gladde vloer'. Zal wel aan mij liggen dan.
Het geluid gaat idd heerlijk hard, de plee's, gangen e.d. zijn ruim opgezet, de bar is groot en de lounge (als ze de Pepsi-stage opengooien) is echt ultiem! En dat intieme sfeertje vind ik veel beter dan zo'n grote bak vol, je kan elkaar ook nog eens vinden!
Oud 28-09-2004, 11:20
Rieno
Rieno is offline
Citaat:
Stff schreef op 24-09-2004 @ 21:37 :
dit hoort toch bij uitgaan of ben ik raar ofzo?
je bent raar

nee, maar even een serieuze reactie: Nachtleven en Festivals is dicht en de festivals horen weer gewoon hier
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten