Oud 09-07-2003, 15:08
Verwijderd
Ik ga soliciteren in een eetcafe en heb weinig ervaring in de horeca. Heeft iemand goeie tips voor me? Waar moet ik op letten?

THX,

beesje
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-07-2003, 16:06
Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
zorg dat je er fatsoenlijk uitziet, kom spontaan en enthousiast over, zeg dat je makkelijk kan leren en stress bestendigd bent.
Oud 09-07-2003, 16:20
Lindatje
Lindatje is offline
Zeg ook niet dat je ervaring hebt als je dat niet hebt want daar komen ze toch wel achter.
Kom natuurlijk op tijd en wees eerlijk, wat voor vragen het ook zijn. Je kan wel zeggen dat je snel leert en stress bestendig bent maar als je aangenomen bent en je bent dat toch niet dan komen ze daar toch wel achter en sta je nog meer voor lul. Wees gewoon eerlijk en probeer negatieve dingen om te buigen naar positieve dingen.. Bijvoorbeeld: Je hebt nog niet zoveel ervaring maar je leert snel en graag (als dat natuurlijk zo is)...
Verder gewoon jezelf zijn en je vooral niet druk maken... Komt allemaal goed!
Veel succes!!!
Met citaat reageren
Oud 13-07-2003, 22:20
Verwijderd
bedankt 2 mensen die de moeite hebben gedaan om te reageren...morgen is het geprek...post dan wel hoe het gegaan is.

groetjes
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 19:10
Verwijderd
Citaat:
beesje schreef op 13-07-2003 @ 23:20:
bedankt 2 mensen die de moeite hebben gedaan om te reageren...morgen is het geprek...post dan wel hoe het gegaan is.

groetjes
En ben je aangenomen?
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Alex schreef op 14-07-2003 @ 20:10:
En ben je aangenomen?
nou, de eigenaar van het cafe heeft me gebeld en het gesprek verplaatst naar morgen ochtend 10 uur, dus je zal het morgen wel horen...

doei doei
Met citaat reageren
Oud 14-07-2003, 20:18
hi
hi is offline
spannend!!!
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 13:20
Verwijderd
jeej, ik kan vandaag om 5 uur beginnen om alvast in te werken. De eigenaar zei dat het wel "onder voorbehoud" is: als ik niet beval vlieg ik er alsnog uit, maargoed ik zal dus echt mn best doen om alles goed te doen. en ik verdien 5 euro, jeej! Alleen zijn de werktijden af en toe wel aan de late kant. Zo kan het gebeuren dat ik er moet werken tot 1.00 uur, als het dan nog druk is, ik weet dan alleen niet hoe ik weer thuis kom, nachtbus? ik post morgen wel hoe het gegaan is...

beesje
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 17:31
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Citaat:
beesje schreef op 15-07-2003 @ 14:20:
jeej, ik kan vandaag om 5 uur beginnen om alvast in te werken. De eigenaar zei dat het wel "onder voorbehoud" is: als ik niet beval vlieg ik er alsnog uit, maargoed ik zal dus echt mn best doen om alles goed te doen. en ik verdien 5 euro, jeej! Alleen zijn de werktijden af en toe wel aan de late kant. Zo kan het gebeuren dat ik er moet werken tot 1.00 uur, als het dan nog druk is, ik weet dan alleen niet hoe ik weer thuis kom, nachtbus? ik post morgen wel hoe het gegaan is...

beesje
Ehm misschien op de fiets er heen en met de fiets terug
En ach ik zal meer niet zeggendat je als 17 jarige maar tot 11 uur 's avonds mag werken
Met citaat reageren
Oud 15-07-2003, 17:36
Brutus
Brutus is offline
ga niet kotsen
ga je baas niet uitschelden
geen harde scheten laten
niet in je neus peuteren

enz
Oud 16-07-2003, 04:49
kastdeur
kastdeur is offline
Citaat:
Rambo schreef op 15-07-2003 @ 18:36:
ga niet kotsen
ga je baas niet uitschelden
geen harde scheten laten
niet in je neus peuteren

enz
Haha.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2003, 21:01
Fantôme
Fantôme is offline
probeer nu in je proeftijd ook je collega's te vriend te houden. dat werkt ook wel mee...
idd, ook tijdens je werk 'fatsoenlijke' kleren dragen en beleefd blijven tegen je klanten. als hij (je baas ziet) dat je dat uit jezelf doet zal hij je al sneller houden.
dus ook niet met een chagerijnig gezicht daar staan

liefs, wen
Oud 18-07-2003, 12:55
Verwijderd
nou ik was dus ff aan het inwerken, 5 uurtjes, en ik moet toegeven dat het best vermoeiend is dat serveren, ik moet niet alleen serveren, maar ook allemaal dingen weten over het menu, en in welke volgorde maaltijden op te dienen, en hoe 3-5 borden in een hand te houden! en ook dat toneelspelen tegenover klanten aiaiai...wel ff 25 euro tijdens het inwerken, best wel chill... alleen zegt die eigenaar dat hij me wel belt als het weer druk wordt, maar ik heb zo het gevoel dat dat wel weken kan duren ofzo. ben in ieder geval een ervaring rijker en ik kan eindelijk zeggen dat ik horeca ervaring heb. Nu zal ik de vrouw van de ijsjes winkel bellen of ik daar nog kan werken...

beesje
Met citaat reageren
Oud 18-07-2003, 17:35
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
beesje schreef op 18-07-2003 @ 13:55:
nou ik was dus ff aan het inwerken, 5 uurtjes, en ik moet toegeven dat het best vermoeiend is dat serveren, ik moet niet alleen serveren, maar ook allemaal dingen weten over het menu, en in welke volgorde maaltijden op te dienen, en hoe 3-5 borden in een hand te houden! en ook dat toneelspelen tegenover klanten aiaiai...wel ff 25 euro tijdens het inwerken, best wel chill... alleen zegt die eigenaar dat hij me wel belt als het weer druk wordt, maar ik heb zo het gevoel dat dat wel weken kan duren ofzo. ben in ieder geval een ervaring rijker en ik kan eindelijk zeggen dat ik horeca ervaring heb. Nu zal ik de vrouw van de ijsjes winkel bellen of ik daar nog kan werken...

beesje
dus toch liever iets anders eigenlijk?
ik heb dat ook een keer gehad ik ging bij v&d werken in t restaurant en na 3 uur werken op mn eerste avond had ik al zoiets van nej ik doe t niet dit werkt nie dit ga ik niet volhouden.. vond het wel te lullig maar het was echt zwaar vond ik... (en kreeg al t kutwerk ) ben achteraf blij dat ik dat meteen heb gezegd want had t ech tnie lang volgehouden
Met citaat reageren
Oud 20-07-2003, 19:08
Verwijderd
Citaat:
MissBi@tch schreef op 18-07-2003 @ 18:35:
dus toch liever iets anders eigenlijk?
ik heb dat ook een keer gehad ik ging bij v&d werken in t restaurant en na 3 uur werken op mn eerste avond had ik al zoiets van nej ik doe t niet dit werkt nie dit ga ik niet volhouden.. vond het wel te lullig maar het was echt zwaar vond ik... (en kreeg al t kutwerk ) ben achteraf blij dat ik dat meteen heb gezegd want had t ech tnie lang volgehouden
eerlijk gezegd zou ik het werk zo weer willen doen, het verdiend goed en het is er gezellig, maar wat dat van v&d betreft in het restaurant..precies hetzelfde is een vriendin van mij overkomen, ze ging er 1 dag werken en werd gewoon afgebeuld,ze is toen gelijk weggegaan...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten