![]() |
|
Als je iets sterkers dan paracetamol wil kun je saridon eens proberen. tis niet speciaal tegen migraine ofzow, maar tis wel sterker dan paracetamol. en niet heel schadelijk volgens mij. Maar dat zou ik eerst eens aan een dokter vragen. t ligt r ook een beetje aan hoevaak je het inneemt.
|
![]() |
Hoi, omdat degene die hier reageren allemaal migraine hebben kunnen jullie me misschien wel helpen. Mijn vriend heeft ook regelmatig last van migraine
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
ik heb er al zo'n beetje mijn hele leven last van en heb wel ontdekt dat eigenlijk niets echt helpt. de aanval op zich zelf kan niet voorkomen worden maar wel vermindert. door bijv bepaalde voedingsmiddelen niet te eten, of iig niet zo vaak. bij mij bijv geen chocola of (te) veel melkproducten. Als je al een lange tijd alst hebt van migraine voel je als het goed is de aanval van te voren aankomen. op dat moment helpen er (bij mij iig) maar 2 dingen: medicijnen innemen en gaan slapen. ik merk wel dat als wanneer ik goed slaap, weinig stress aan me kop heb en me gewoon goed voel minder zware aanvallen heb. je moet er gewoon een beetje mee om leren gaan, hoe kutvervelend het ook is. misschien gaat het ooit over, dat hoor je wel eens, dat sommige mensen er over heen groeien. |
![]() |
|
![]() |
ik raad je aan om eens een boek te gaan lezen over migraine.
ik heb ooit een heel goed boek erover gelezen, ik zoek de titel en schrijver nog wel een keer voor je op. niet dat het veel helpt, een boek lezen, maar op die manier leer je wel meer over vooral de aanvallen te begrijpen en ermee om te gaan. vooral als je zware migraine hebt en het zo'n beetje controle neemt over je hele leven. (ps geen boek gaan lezen als je op dat moment migraine aanval hebt want dat won't do ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik heb een hele vreemde vorm van migraine (gehad)
het begon bij mij zo rond klas 3 en ik heb het inmiddels sinds november niet meer gevoeld, maar nu heb ik last van andere klachten opzich beetje vaag maar goed ik had er altijd last van als ik een bepaald aantal uur sliep 8 of 7 veroorzaakte vaak migraine, bij 9 uur had ik nergens last van ik heb ooit eens mijn slaapschema proberen om te gooien naar 6 uur per nacht, maar dit bleek niet verstandig, NIET doen, ik heb last (gehad) van migraine die rond 11 uur 's morgens wel te voelen is, maar soms ook bij het opstaan al. Eten, seksuele stimulatie en plassen verminderen tijdelijk de hoofdpijn. Wat echter goed geholpen heeft bij mij, is wanneer ik iets op voelde komen, even 10 tot 15 minuten op een hometrainer gaan staan: en weg was het! Ik denk dat dit komt door de ontspanning en doordat het bloed dan langere tijd naar andere delen van het lichaam gaat dan het hoofd. Vroeger hielp bij mij echter enkel slapen, 3 uur lang. Vaak kwam ik niet in slaap en dan werkte neurofen heel goed. Zelfs zo goed, dat als ik de 400 mg nam, ik vaak binnen een kwartier zo vanzelf wegviel en hoofdpijnloos weer wakker werd! Maar wat misschien echt goed heeft geholpen is koffie. Ik moet zeggen, sinds ik 1 kopje koffie drink 's morgens heb ik slechts 1 keer migraine gehad en dit was op een dag dat ik de koffie vergeten was! Probeer het allemaal uit zou ik zeggen! |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
al die dingen die bij jou helpen zijn voor mij juist de DON'T S vooral die hometrainer en koffie. althans, heb het eigenlijk nog nooit in me hoofd gehaald om op een hometrainer te gaan tijdens zo'n aanval maar ik ga het zeker eens proberen al denk ik niet dat het helpt voor mij. |
![]() |
|
ik heb een soort v migraine, ma geen echte migraine, tis eigelijk aangezichtspijn, ma de dokter zegt da da ook een soort migraine is.
ook wel een vrij rare soort, ik heb dit nog maar van oktober vorig jaar ofzo, als ik vlees eet, krijg ik pijn aan mijn rechterwang, da trekt dan helemaal door tot een stukske achter mn oor, en da is geen klein beetje pijn hoor!! ma als ik da vlees dan gewoon in hele kleine stukjes snijd, dan heb ik da ni!!! vroeger nam ik altijd 2 of 3 kauwgommen in mn mond, maar als ik dat nu doe, is de pijn er weer!! bij eentje voel ik nix!! ook als ik gewoon snoep eet, eender wat, en ik pak normale happen, weer pijn!! ik moet echt altijd kleinere hapjes nemen dan normaal, wel lastig alsik heeeeeeel veeeeeel honger heb en een flinke hap chocolade ofzo wil nemen, gaat dus gewoon niet ![]() nou ja, sluuuuuuu, kuzzje xELSx (die er ondertussen wel mee heeft leren leven) |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hebben jullie ook wel eens dat je hoofdpijn hebt in je neus?¿ hmz, hoe moet ik dat uitleggen, je hebt gewoon hoofdpijn maar dan voel je een soortemet (pijnlijke!!) druk in je bovenneus. echt heel vreemd. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
Migraine Paulien G | 6 | 20-03-2008 18:12 | |
Lichaam & Gezondheid |
[Migraine] Iemand tips/ ervaring mbt medicatie? coopergirl | 44 | 25-10-2005 15:23 | |
Lichaam & Gezondheid |
migraine Verwijderd | 7 | 17-07-2004 20:08 | |
Lichaam & Gezondheid |
Migraine Dreamerfly | 18 | 08-04-2004 18:11 | |
Lichaam & Gezondheid |
migraine+aura: ervaringen? Tulpje6 | 22 | 20-11-2003 14:43 | |
Lichaam & Gezondheid |
Migraine *Need Help* | 1 | 04-09-2002 19:54 |