Oud 21-04-2003, 14:58
lucy48
lucy48 is offline
Heeft iemand hier last van?
Weet iemand of dit iets betekent en zo ja: wat het betekent?
Ik loop namelijk 's avonds weleens langs de kamer van mn zusje en dan hoor ik haar heel vaak praten in haar slaap, soms onverstaanbare dingen, soms duidelijk iemands naam. Ze schreeuwt ook weleens. Ik vind het altijd wel interessant om naar te luisteren, maar meestal is het helaas niet te verstaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-04-2003, 15:00
Quiana
Quiana is offline
Schijn dat weleens te doen ja, maar heb het
zelf nooit gemerkt.

Weet niet wat het betekend..
In dromen verwerk je dingen die (veel) indruk op
je gemaakt hebben/waar je veel aan denkt,
misschien heeft het daar mee te maken?
Oud 21-04-2003, 15:03
Nona
Nona is offline
Ik praat ook in mn slaap, schreeuw soms ook weleens.

Ik weet niet wat het betekent; waarschijnlijk dat je veel te verwerken hebt ofzo...
Oud 21-04-2003, 15:18
Verwijderd
Ik heb nooit klachten gehad
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 15:59
Yesterday
Yesterday is offline
Ik heb het ook wel eens.
Soms is het tijdens een droom, soms ook gewoon.
Iemand heeft wel eens gehoord wat ik een keer zei,
en dat was gewoon iets wat ik die dag had meegemaakt.

Maar volgens mij zeggen mensen tijdens hun slaap ook wel dingen die hun heel erg dwars zitten,
maar dat weet ik niet zeker.
Ben ik wel beniewd naar
Oud 21-04-2003, 16:04
Verwijderd
ik praat ook in m'n slaap.
als iemand het heeft gehoord gaat het meestal over iets waar ze niets van snappen en ik weet dan ook niet waar het over gaat....
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 16:05
No return
No return is offline
ik hoor wel eens van vrienden dat ik hele verhalen vertel opzich wel droog maar wel apart
Oud 21-04-2003, 16:45
Ciskaatje
Ciskaatje is offline
Ik heb ook wel eens in mn slaap gepraat
Maar dan was het meer dat ik, alles wat ik in mijn droom zei, ook hardop zei. Dus dat ik gewoon droom, en in mn droom aan het praten ben, en dan ondertussen dus ook hardop praat.
Maar ik heb geen idee hoe het komt, en of het iets betekend.
Oud 21-04-2003, 17:41
Big Brother
Big Brother is offline
ik doe dat ook, het is niet zo dat ik dan dingen zeg van "ga weg!" of "neeee!", maar ik voer gewoon een conversatie
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 17:45
Qamra
Qamra is offline
Volgens mijn moeder praat ik soms in mijn slaap, volgens mensen die bij me hebben geslapen nooit.. Dus

Maar goed; je droomt en sommige mensen praten hardop ipv alleen in hun droom..
Oud 21-04-2003, 18:47
faith666
faith666 is offline
Mijn pa zei laatst toen ik een keer samen met hem op een kamer sliep dat ik hele monologen hou in me slaap........ik hoop maar dat ik niets vertel waarvan ik vin dat hij het niet hoeft te weten....
Mijn oudste zus is altijd boos op mijn broer in haar slaap, ze schreeuwt steeds zijn naam en dat hij op moet houden enzo...
Beetje vaag, we hebben het blijkbaar allemaal een beetje thuis...
Misschien erfelijk ofzo???????
Oud 21-04-2003, 20:10
Verwijderd
ik praat in mn slaap
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 20:20
Verwijderd
me zusje praat af en toe in dr slaap... wel geinig
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 01:46
Evil creature
Evil creature is offline
Ik schrok pas wakker toen ik mijn stem gebruikte op zo een manier van: "Hm?", als iemand iets zegt en je verstaat het niet. Mijn broer logeerde hier en ik droomde dat hij iets zei. Dus ik reageerde. Maarja mijn broer had niets gezegd.
Oud 22-04-2003, 14:18
Verwijderd
ik blijk heel veel te praten in mn slaap en vaak ook heel helder..
mn zusje roepen enzo en zei dan: Ilona, ben je wakker? wat is er? maar dan slaap ik en reageer niet meer en mn moeder zei ns: weltrusten.. ik: weltrusten mam..
en ook wel onverstaanbare dingen enzo.. echt raar, maar vind t zelf wel leuk. ben altijd wel benieuwd wat ik zeg enzo...
mn vriend heeft t geloof ik nog niet gemerkt. misschien ben ik wel meer ontspannen bij hem ofzo.. weet niet...
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 14:25
Gwinnie
Gwinnie is offline
tja.. daar doe ik ook aan mee...

afgelopen weekend op kamp geweest en ook hele verhalen aangehoord:

'rachid niet doen!' (persoon in kwestie kende helemaal geen rachid)

'hahahahhaha' (ze zat rechtop keihard te lachen, toen we vroegen wat er was ging ze liggen en sliep weer)

ik zelf: bianca vroeg om 4 uur of ik mee ging hardlopen ( ) en ik zeg: oke (maar das nie zo lollig)
Met citaat reageren
Oud 22-04-2003, 15:22
Verwijderd
Citaat:
lucy48 schreef op 21-04-2003 @ 15:58:
Heeft iemand hier last van?
Weet iemand of dit iets betekent en zo ja: wat het betekent?
Ik loop namelijk 's avonds weleens langs de kamer van mn zusje en dan hoor ik haar heel vaak praten in haar slaap, soms onverstaanbare dingen, soms duidelijk iemands naam. Ze schreeuwt ook weleens. Ik vind het altijd wel interessant om naar te luisteren, maar meestal is het helaas niet te verstaan.
Ik heb hier last van. Ook ik schijn onduidelijk te brabbelen, bovendien scheld ik ook nog behoorlijk onverstaanbaar. Heel raar, ik heb er verder geen last van.
Mijn zusje doet dit overigens ook, alleen dan zonder dat schelden.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 11:59
Verwijderd
Doe ik ook, ik zeg de gekste dingen

Heb een keer (jaaaren geleden ) op een voetbalkamp "ik heb huiswerk" gezegd terwijl ik sliep. (niet dat ik dat had maartoch.... kheb het geweten...)

Als ik hoge koorts heb wordt het eng, dan sta ik soms 's nachts op om naar de plee te gaan en halverwege flip ik helemaal, ga ik dingen schreeuwen en denken dat ik doodga enzo. Volgens huisarts is dat collaps (te weinig bloed in de hersenen omdat ik snel opsta, bij anderen uit zich dat in flauwvallen), dus heeft eigenlijk weinig met praten in slaap te maken....

~JOOST
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 13:34
karamba
karamba is offline
Je hoeft je er toch nie voor te schamen(bv als mensen bij je slapen)?!!?!? T is wel bijzonder. Maar ik praat zelf niet altijd in mn slaap. Bij tijden wel...
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 13:35
Verwijderd
Citaat:
addy schreef op 23-04-2003 @ 14:34:
Je hoeft je er toch nie voor te schamen(bv als mensen bij je slapen)?!!?!? T is wel bijzonder. Maar ik praat zelf niet altijd in mn slaap. Bij tijden wel...
ik schaam me er absoluut niet voor..
vind t wel stoer..
wil dus altijd weten wat ik gezegd heb en kan er altijd heel erg om lachen
Met citaat reageren
Oud 23-04-2003, 16:12
Nona
Nona is offline
Ja, ik vind het ook altijd grappig. Slaap ik bij mijn vriend, hang ik opeens aan de rand van het bed, gillend: "Hij is... hij is... hij is..." Dan vraagt hij: "Waar is wat?" Bleek ik dus te denken dat ik mijn bril zocht (die ik nooit op heb; ik heb lenzen).

Of dan ben ik in slaap gevallen terwijl hij tegen me zit te kletsen (dat doet hij meestal tot een uur of 3), vraagt hij op een gegeven moment: "Hoe zou dat toch komen?" Ik lig dus al vaag te dromen, en ik geef een reactie als: "Omdat de bak leeg is.." Hij heeft zich vijf minuten lang afgevraagd welke bak!

Ja, van mijn moeder hoor ik ook weleens vage verhalen... Een beeteje te veel om nu te gaan typen (lui he)!
Oud 24-04-2003, 13:05
Órelindë
Órelindë is offline
Heb ik ook last van! Nou ja, vooral de mensen om mij heen. Mijn moeder hoort mij regelmatig iets roepen of brabbelen.. En laatst sliep ik bij iemand en toen bleek dat ik rechtop in mijn bed had gezeten en dat ik zei: God oh God, Oh mijn God!
En nog vee meer van die verhalen, maar ja... Kben blij dat ik mezelf niet hoef aan te horen
Oud 24-04-2003, 13:24
Wasteland
Wasteland is offline
In je slaap verwerk je veel dingen. Niet alleen negatieve ervaringen maar ook de positieve. Je verwerkt de dingen die je (meestal) overdag hebt meegemaakt.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 13:54
Curling
Curling is offline
Ik praat ook in mijn slaap.
Het schijnt wel grappig te zijn want ik praat in allerlij talen in mijn slaap.
Men zecht in ieder geval dat het bijna niet te verstaan is.
Gelukkig mischien maar.

Ik heb trouwens geen idee wat het betekend en of het wel wat betekend.
Met citaat reageren
Oud 24-04-2003, 19:40
Boef
Boef is offline
ikke praat ook in m'n slaap. Heel vaak schreeuw ik "neeee"...'s Nachts heb ik ook vaak gesprekken met m'n vader die dan de deur dicht doet ofzo. Die gaan vaak over hele vreemde dingen waarvan ik me 's ochtends niks meer kan herinneren. Bijna elke nacht droom ik ook. Die onthoud ik meestal wel, en die kan ik ook verklaren. M'n dromen bestaan uit dingen die ik heb meegemaakt, of waar over ik heb nagedacht. Het is komt gewoon uit je onderbewustzijn, en het gaat over dingen waar je druk mee bezig bent geweest....(denk'k )
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-04-2003, 22:48
hagelslag
hagelslag is offline
ik praat ook af en toe in mn slaap (zegt men).. zelf weet ik daar niet zo heel veel van...
ik werd laatst wakker uit een nachtmerrie; ik zat ineens rechtop en schreeuwde heel hard 'NEEEEEEEEEEEE'
op vakantie in oostenrijk schijn ik n halve nacht over mn ex te hebben gepraat waar ik toen nogal mee zat,
en affentoe schijn ik gewoon hele verhalen op te hangen midden in de nacht

ik vind t vaak wel schattig om iemand in zijn of haar slaap te horen praten
Met citaat reageren
Oud 25-04-2003, 07:01
N*A*Shezbaernon.temp
N*A*Shezbaernon.temp is offline
Ik praatte vroeger heel vaak in mijn slaap, kon ook heel moeilijk met iemand op een kamer slapen want ik maakte ze altijd wakker ... maar de laatste paar jaar heb ik geen last meer van en zou niet weten waarom. Te uitgeput om nog 's nachts te praten ?

Psychisch stabiel ben ik in ieder geval niet geworden.
Oud 25-04-2003, 12:56
Miracle
Miracle is offline
K heb vroeger erg vaak gehallucieneert 's nachts... Dat was eigenlijk wel naar... en dat bouwde zich langzaam af en dat uit zich nu nog wel een beetje dat ik af en toe wat zeg ofzo... maar k heb het de laatste tijd niet meer van anderen gehoort... dusse misschien is het wel helemaal weg.

Ik was dan vaak gewoon aanspreekbaar, maar vaak sliep ik toch nog ofzo... nogal raar. Je kreeg wel antwoord, maar niet op een normale manier ofzo. soms kon ik het me de volgende dag nog herinneren, maar soms ook niet... Mja, gelukkig heb ik dat nu niet meer
Oud 25-04-2003, 20:36
Schaduwvacht
Schaduwvacht is offline
Ik werd vorige week door mijn vriendin wakker gemaakt, zij helemaal in paniek, ze zei dat ik snel uit bed moest. Maar omdat ik zelf nogal suf was (lees net wakker), deed ik dat> Toen ik een paar tellen eseft wat ik aan het doen was, wilde ik natuurlijk wel weten waarom en weet je wat ze zei: "Beestjes al die beestjes ! ik word er niet goed van !!" ik vroeg haar of die in bed waren ofzo .... zat ze een beetje versuft om zich heen te kijken en ze gaat weer liggen en weer een paar tellen later ligt ze weer te snurken....

Sommige dingen zijn echt leuk

Mijn broertje viel heel vaak met zijn leeslampje aan in slaap. Nou wilde ik die een keer uitzetten toen ik naar bed ging. Ik boog over hem heen en wilde net die schakelaar uitdrukken terwijl ik naar zijn kop keek, doet ie z'n ogen open (waar ik natuurlijk van schrok) ik deins ee beetje achteruit, hij komt overeind en roept heel hard !: "Mijn ding !!! hij is weg !! m'n ding is weg !!" Ik vroeg aan hem wat voor ding. Trek die gek zijn pyama broek + onderbroek naar beneden en wijst naar zijn leuter. "Ja ! Kijk dan ! hij is echt weg !!" Ik schoot zo hard in de lach ! Hij werd wakker wist niet wat ie had gedaan en sliep weer verder ...

Volgens mijn vriendin wil ik ook af en toe korte zinnetjes zeggen ..
Oud 29-04-2003, 18:42
Órelindë
Órelindë is offline
Jaah, die laatste is echt leuk
*ligt gekreukeld onder haar stoel*

Ik droom ook altijd zulkde vreemde dingen, echt heel erg agressief of juist verdrietig, ik snap zelf nooit waarom ik het droom, maar ik vind het heel erg onprettig. Regelmatig ben ik getuige van mijn eigen, of van een ander zijn dood. Help!
Oud 30-04-2003, 11:48
kiek
kiek is offline
haha ik heb het ook! maar ik heb het meestal als ik wakker wordt wel door dat degene waartegen ik eerder praatte en dan niet meer was op een op andere manier
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten