Oud 10-05-2003, 17:48
Billy_bob
Billy_bob is offline
Wie weet hier meer van??
Oud 10-05-2003, 17:49
Nate
Nate is offline
Ik herriner me iets over een Russisch vliegtuig ergens in Afrika waar militairen en hun vrouw/kinderen inzaten, maar dat de laadklep door een defect openging tijdens de vlucht waardoor 'officieel' 7 mensen maar volgens ooggetuigen veel meer het luchtruim kozen.
Oud 10-05-2003, 17:50
Martian
Martian is offline
Citaat:
Scores sucked out of plane

More than 120 people are feared dead in the Democratic Republic of Congo after falling out of a cargo plane in mid-flight.

Military officials are quoted as saying that the rear ramp of the plane became detached not long after it had taken off from the capital, Kinshasa, on an internal flight.

One survivor is quoted by Reuters news agency as saying the plane was packed with up to 200 military personnel and their families.

"I was asleep and then I heard people screaming," said Soldier Prudent Mukalayi.

"When I woke up the pilot told everyone to get to the front of the plane and there were about 40 of us, but people kept dying... there were only about 20 survivors."

Charter

Government officials have given few details and downplayed the number of casualties.

Click here to see a graphic of the aircraft
Information Minister Kikaya Bin Karubi says that he has been told that only seven people were sucked out of the plane. The country's defence minister said he was unaware of any deaths.

Recent African air accidents
6 March 2003: An Algerian Boeing 737 crashes after taking off from the remote Tamanrasset airport, leaving up to 102 people dead.
4 July 2002: A Sudan Airways plane crashes into a residential district of Bangui, capital of the Central African Republic, killing 23 people.
7 May 2002: An EgyptAir Boeing 735 crash-lands near Tunis with 55 passengers and up to 10 crew on board, killing 15.
4 May 2002: A BAC1-11-500 plane crashes in the Nigerian city of Kano, killing 148 people - half of them on the ground.

Flying in Africa can be dangerous
Airport officials told the BBC's Mark Dummett in Kinshasa that there were more than 120 deaths - but it might be difficult to get an exact figure, because of an incomplete flight manifest.

The accident took place on Thursday night about 45 minutes after the plane took off.

The Ukrainian plane had been chartered by the military and was flying from Kinshasa to Congo's second city, Lubumbashi.

"The doors opened including the ramp as the pressure system broke down," a military official told Reuters news agency.

"Everybody was sucked out."

The Russian crew was able to turn the Ilyushin 76 around and land at Kinshasa airport following the incident.

There were both civilians and security officials on board, reports say.

'Baggage flying everywhere'

Nine men and women are being treated for minor injuries and psychological trauma, a doctor at Kinshasa General Hospital has been quoted by Associated Press news agency as saying.

"They were traumatized and spoke of their baggage flying everywhere," Dr Kabamba Mbwebwe said.

A senior air force officer said an inquiry was under way.

The plane has a chequered history
People in Africa often travel on modified cargo planes that have few seats, leaving most passengers to sit among their belongings in the rear of the aircraft.

Our Kinshasa correspondent says there are often plane accidents in the vast country.

He says the poor state of the roads and the terrible state of the economy means any journey over distance requires a hair-raising ride in a poorly-maintained aircraft.

Many are old Soviet military planes, with passengers and cargo crammed in the back.

Concerns over the safety of now ageing Ilyushin 76 planes have mounted since 276 people died when one crashed in Iran's south-eastern mountains in February - the second crash in a month.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/3013911.stm
Die?
Oud 10-05-2003, 17:55
Anne
Anne is offline
Citaat:
Martian schreef op 10-05-2003 @ 18:50:
Die?
Ja, zoiets had ik ook al gelezen. Leuke signature overigens.
Oud 10-05-2003, 17:55
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
ik denk dat ie die bedoeld ja
Met citaat reageren
Oud 10-05-2003, 18:27
Manus J. van Alles
Manus J. van Alles is offline
Niet bepaald leuk naturlijk...maar gezien de gemiddelde staat van vliegtuigen in zuidelijk Afrika verbaast het me niet dat zoiets een keer gebeurt, ze hebben gewoon geen geld om ze goed te onderhouden.
Oud 10-05-2003, 18:42
alwaysgood
alwaysgood is offline
het was een vrachtvliegtuig. De mensen stonden gewoon in de bagageruimte. Er zaten geen stoelen in. Daardoor konden alleen de mensen aan de zijkant zich ergens aan vastpakken. De rest kon zich nergens aan vastpakken, omdat dat gewoon weg niet kon. Daardoor zijn er zoveel doden gevallen.
Oud 10-05-2003, 18:43
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Manus J. van Alles schreef op 10-05-2003 @ 19:27:
Niet bepaald leuk naturlijk...maar gezien de gemiddelde staat van vliegtuigen in zuidelijk Afrika verbaast het me niet dat zoiets een keer gebeurt, ze hebben gewoon geen geld om ze goed te onderhouden.
Het was een Russisch vrachtvliegtuig, maar daarvoor geldt hetzelfde verhaal.

Ohja... en Congo is niet zuidelijk afrika
Oud 10-05-2003, 20:23
alwaysgood
alwaysgood is offline
het ligt vrij zuidelijk hoor.
Een beetje tussen het midden en het zuiden in
Oud 10-05-2003, 22:05
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 10-05-2003 @ 21:23:
het ligt vrij zuidelijk hoor.
Een beetje tussen het midden en het zuiden in
Onder zuidelijk afrika wordt toch meestal de volgende landen bedoeld:

zuid-afrika
lesotho
mozambique
botswana
zimbabwe
namibie

Vandaar

Vind je Nederland ook zuid-europa ?
(gezien heel scandinavie dan noord en centrum zou zijn )
Oud 11-05-2003, 15:48
CraigDavid
CraigDavid is offline
ach ja... je weet wat ze zeggen over vliegtuigen van russich makelij waarvan de deur open vliegt als ze boven congo vliegen waardoor er 120 mensen om het leven komen: IT SUCKS
Oud 11-05-2003, 16:01
REIE
REIE is offline
Citaat:
CraigDavid schreef op 11-05-2003 @ 16:48:
ach ja... je weet wat ze zeggen over vliegtuigen van russich makelij waarvan de deur open vliegt als ze boven congo vliegen waardoor er 120 mensen om het leven komen: IT SUCKS
Jij, omdat ze Russisch zijn, zijn ze slecht... Denk eens iets verder na. Die dingen zijn oerdegelijk en vergelijkbaar met westerse vliegtuigen. Enkel door slecht onderhoud gebeuren dit soort ongelukken. Daarnaast zijn het vaak Russische omdat die dingen goedkoop uit de Soviet Unie zijn gehaald.
Oud 11-05-2003, 17:02
Gatara
Gatara is offline
Trouwens.......
zou het niet slim zijn om iedere pasagier een parachute mee te geven die ze (zeker in zo'n vrachtvliegtuig waar ze los inzitten) aan moeten?

Stel ik zit in een vliegtuig en het vliegtuig gaat bijna zeker crashen en een veilige noodlanding is niet meer mogelijk,.. dan zou ik graag mijn overlevingskansen vergroot zien door de mogelijkheid aangeboden te krijgen om eruit te springen met parachute.
Oud 11-05-2003, 19:16
Manus J. van Alles
Citaat:
Gatara schreef op 10-05-2003 @ 23:05:
Onder zuidelijk afrika wordt toch meestal de volgende landen bedoeld:

*knip*
Goedgoed...zwart Afrika dan
Oud 11-05-2003, 19:18
Manus J. van Alles
Citaat:
Gatara schreef op 11-05-2003 @ 18:02:
Trouwens.......
zou het niet slim zijn om iedere pasagier een parachute mee te geven die ze (zeker in zo'n vrachtvliegtuig waar ze los inzitten) aan moeten?

Stel ik zit in een vliegtuig en het vliegtuig gaat bijna zeker crashen en een veilige noodlanding is niet meer mogelijk,.. dan zou ik graag mijn overlevingskansen vergroot zien door de mogelijkheid aangeboden te krijgen om eruit te springen met parachute.
Zeker. Het zou ook slim zijn om de vliegtuigen beter te onderhouden of om alleen passagiersvliegtuigen te gebruiken om passagiers te vervoeren. Nieuwe vliegtuigen zouden ook geen kwaad kunnen. 1 probleem: het kost geld.
Oud 11-05-2003, 22:03
Roderoos.tk
Roderoos.tk is offline
wat een spannende en spectaculaire manier om dood te gaan.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 01:01
Verwijderd
Citaat:
Roderoos.tk schreef op 11-05-2003 @ 23:03:
wat een spannende en spectaculaire manier om dood te gaan.
Spannend wel, spectaculair niet.

De pin uit een granaat trekken, hem in je mond stoppen à la Postal 2 en vervolgens een overvolle discotheek binnenlopen is veel spectaculairder.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2003, 07:22
checko
checko is offline
ze hebben gevlogen...althans even
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 16:55
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
nare man schreef op 12-05-2003 @ 02:01:
Spannend wel, spectaculair niet.

De pin uit een granaat trekken, hem in je mond stoppen à la Postal 2 en vervolgens een overvolle discotheek binnenlopen is veel spectaculairder.
Waar ken ik dat toch van hehe!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten