Oud 10-06-2003, 22:07
Boogie
Boogie is offline
Vinden jullie graskaas ook zo lekker? Of vinden jullie het net zo smaken als andere kaas?

En wat is het verschil met andere kaas? Ik heb wel eens gehoord dat graskaas wordt gemaakt van de melk die geproduceerd wordt als de koeien voor het eerst weer buiten staan, alleen dan zou je dat alleen in april moeten kunnen kopen en nu niet meer.

Het is overigens deze week in de aanbieding bij de Albert Heijn, dus ik zou zeggen, probeer het 'ns! Waarbij ik wil zeggen dan Edah, Konmar, C1000 en al die andere supermarkten ook fantastische winkels zijn.
Oud 10-06-2003, 22:25
Martin
Martin is offline
Graskaas is super! Ik wacht al met smart tot we het bij Sanders ook weer hebben!

De HEMA verkoopt ook altijd graskaas en heeft het in een van de eerste weken ook in de aanbieding.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2003, 22:36
Verwijderd
ik heb nooit zo gelet op het verschil, maar misschien ga ik het wel proberen
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 09:26
Miracle
Miracle is offline
Wij kopen altijd kaas bij de kaasboer op de markt. We vragen dan naar jonge kaas en krijgen soms ook graskaas. Het maakt me niet zoveel uit, maar ik vind het wel lekker.
We hebben nu ook weer een andere kaas, die is minder groot, maar wat het verschil precies is, zou ik ook niet weten
Oud 11-06-2003, 09:34
murwari
murwari is offline
Het nieuwe kaasseizoen begint ieder jaar met graskaas. Het is de "nieuwe oogst" van de Nederlandse kaasindustrie: kaas die is gemaakt als de koeien weer in de wei lopen en het lentegras van mei eten. De melk bevat dan meer betacaroteen, een stof die in het lichaam wordt omgezet in vitamine A en de melk (en de kaas) geler van kleur maakt
Oud 11-06-2003, 20:01
Boogie
Boogie is offline
Maar waarom zie ik het nu pas dan? Of komt dat omdat het nu in de aanbieding is en voorheen nog voor de extravagante prijs in de schappen lag?
Oud 11-06-2003, 20:05
mandarijn
mandarijn is offline
kaas van de supermarkt vind ik niet lekker
we halen het altijd bij de kaasboer!
Oud 11-06-2003, 20:38
Verwijderd
Citaat:
Boogie schreef op 10-06-2003 @ 23:07:
Vinden jullie graskaas ook zo lekker? Of vinden jullie het net zo smaken als andere kaas?

En wat is het verschil met andere kaas? Ik heb wel eens gehoord dat graskaas wordt gemaakt van de melk die geproduceerd wordt als de koeien voor het eerst weer buiten staan, alleen dan zou je dat alleen in april moeten kunnen kopen en nu niet meer.

Het is overigens deze week in de aanbieding bij de Albert Heijn, dus ik zou zeggen, probeer het 'ns! Waarbij ik wil zeggen dan Edah, Konmar, C1000 en al die andere supermarkten ook fantastische winkels zijn.
'k ben net naar de appie geweest en heb graskaas gekocht.
superlekker
bedankt voor de tip!

en misschien is het nu pas te koop omdat kaas even moet rijpen?!
Met citaat reageren
Oud 11-06-2003, 20:44
Quiana
Quiana is offline
Heb het nog nooit gegeten..
Oud 12-06-2003, 09:05
the tourist
the tourist is offline
Citaat:
Quiana schreef op 11-06-2003 @ 21:44:
Heb het nog nooit gegeten..
Met citaat reageren
Oud 12-06-2003, 13:30
Ichonama
Ichonama is offline
Graskaas is echt wel lekker. Iets zachter volgens mij dan gewone kaas, ook qua smaak. En dat het nu pas in de winkles ligt is niet zo gek, want van de melk van de koeien moet natuulijk wel eerts laas gemaakt worden en dat proces duurt wel eventjes.
Oud 12-06-2003, 16:17
murwari
murwari is offline
Citaat:
Boogie schreef op 11-06-2003 @ 21:01:
Maar waarom zie ik het nu pas dan? Of komt dat omdat het nu in de aanbieding is en voorheen nog voor de extravagante prijs in de schappen lag?
Weet ik niet
maar misschien omdat het gaat om koeien die het gras in mei aten, kan het niet meteen in mei worden verkocht? Moet nog bereid worden enzo...?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten