Advertentie | |
|
![]() |
||||||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Daarom is het ook zo'n groot verschil als je een lijk in realiteit of op TV ziet. Ik stond ooit op een paar meter van een oudere vrouw die net dood was gereden door een auto. Ik voel ook haast niks als ik al die beelden op TV zie, maar toen ik haar daar zag liggen had ik voor even het gevoel dat mijn hart bleef staan. Het is toch heel wat anders.. Citaat:
Allemaal dingen die meespelen.. Citaat:
|
![]() |
|
Ik heb mijn oma zien sterven op haar bed in het bejaardenhuis. Nog emotioneler dan anders zou je zeggen, maar jah ik voel weer niks hoor. Maar ik had ergens boven gelezen wat me eigelijk wel beval. Iemand zei dat ik me rot voelde omdat ik me bij sommige situaties niet rot kan voelen. Dus nu weet ik dat ik toch wel verdriet kan hebben, alleen om heel andere situaties. Dankje wel degene die dat net zei!!!
![]()
||
Citaat:
er zijn wel meer mensen met een kronkel in hun hoofd die er niet warm of koud van worden of ze iemand langzaam laten leegbloeden of niet.
|
Mijn vraag is aan jou: Wat kan je WEL raken? Waar plaats je jezelf op deze wereld, of ben je helemaal niet betrokken bij het wereldse...?
What's making you tick? Waar ga jij helemaal voor. Het kan best zijn dat je geen gevoel hebt bij iemand die dood gaat omdat jij je niet kan inleven. Het kan ook zijn dat je juist een beeld hebt van de dood als iets wat niet erg is. Voor mij geld dat ik de pijn van anderen niet door mij heen laat gaan maar toch een grote mate van empathie heb. Dat maakt dat ik vaak aftandelijk lijk te zijn en onbetrokken, het tegendeel is echter waar. Voor mij geld ook dat de dood niets ergs is. Ik accepteer het van mezelf en anderen. Toch heb je wel een keuze om je betrokken te voelen bij de pijn of het leed van anderen. De vraag is alleen of je dat wel wilt...
||
Verwijderd
|
Citaat:
en veel suc6 om bij het KCT te komen; hopelijk zijn jouw knieën beter als die van mij ![]() |
![]() |
|
![]() |
Als je niets meer voelt wil dat zeggen dat je in een soort van depressie zit. Je sluit je af voor je gevoelens. Misschien ben je bang om iets te voelen of zo. Misschien moet je je meer proberen in te leven in die vader die bv zijn kinderen kwijt is. Je proberen in te beelden wat een vreselijk gevoel het moet zijn. Of uitzoeken waardoor je niets meer voelt. Komt allemaal wel goed
![]() |
![]() |
|
Die gevoelens zijn er wel in je achterhoofd, je uit ze alleen niet. Je uit ze niet alleen niet voor anderen, maar ook voor jezelf. Denk je.
Door te 'vinden' dat je te weinig emoties toont bij bepaalde gebeurtenissen ben je er toch erg mee bezig, wat jouw manier van verwerken kan zijn. Je vindt het rot dat je die emoties niet uit, maar waarom eigenlijk? Omdat je niet hetzelfde doet als anderen, wil nog niet zeggen dat je er geen respect voor hebt of iets dergelijks. Je doet gewoon je best, en meer kan je niet doen. Als je gewoon weinig emoties hebt, vind je dat misschien niet fijn, maar het lijkt me beter er mee te leren omgaan. En wie weet, komt het later nog wel. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn gedichten. Rachl | 2 | 23-05-2007 01:52 | |
Verhalen & Gedichten |
Een gedeelte uit mijn leven.. U*NiQ | 3 | 28-09-2005 18:06 | |
Psychologie |
Het grote gedichtentopic #4 rare kwast | 499 | 17-05-2005 16:15 | |
Verhalen & Gedichten |
Een treinbrief ( beetje lang weer ) Verwijderd | 14 | 15-09-2004 14:45 | |
Psychologie |
iedereen die gevoelens uit in gedichtvorm en dit met de rest wil delen... Fantôme | 360 | 13-08-2003 12:54 | |
Liefde & Relatie |
Zwanger van een getrouwde man (mijn ex-leraar).... Verwijderd | 31 | 20-03-2003 14:19 |