Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik ken het wel een beetje...., ik zat ook in zo'n pakket. Ik heb dat een beetje veranderd door een wat dominantere plek binnen het groepje in te nemen. Tot nu toe heeft het wel geholpen, maar soms word ik ook zonder pardon aan de kant gezet.
Dan denk ik maar van ' na mn eindexamen zie ik ze letterlijk nooit meer, en zoek ik wel andere vrienden'
|
Verwijderd
|
Niet te vergelijken misschien, maar mijn twee beste vriendinnen zie ik zo eens per maand. Voor de rest bellen we redelijk vaak, maar lang niet elke dag. En natuurlijk doen zij in hun eigen leven meer dingen met anderen dan met mij. Toch weet ik van beide dat ze me nooit zullen laten vallen, en dat weten ze ook van mij. Het ene meisje ken ik nu zeven jaar, het andere negen.
De mate waarin je met iemand wel/niet omgaat zegt dus helemaal niets over de vrienschap. Voor de rest ben ik het eens met ********. Ik ken zat mensen, onder andere uit mijn klas, waar ik wel mee omga maar die ik niet als vrienden bestempel. Kenissen, inderdaad. Als je echt bevriend bent met iemand dan heb je daar geen dagelijkse bevestiging voor nodig. |
![]() |
|
Je zou het ze kunnen vragen?
Je kan ook gewoon vragen of het goed is als jij ook meegaat (wanneer hun weer iets gaan doen). Je kunt dan naar hun reactie kijken, en altijd alsnog besluiten of je echt mee gaat of dat je je niet gewenst voelt en dus liever thuis blijft. Je kunt ook even afstand van ze nemen. Ga iets meer met die andere vrienden om. Vriendschap moet van twee kanten komen, en of dat ook het geval is merk je dan snel genoeg. Het ligt er natuurlijk aan hoeveel waarde je aan de vriendschap hecht. Maar persoonlijk voel ik me beter wanneer ik dingen alleen doe, dan wanneer ik dingen ga doen met mensen waarbij ik altijd het gevoel heb dat ik echt moeite moet doen om ertussen te komen. Ik vind het leuk om dingen met mensen te gaan doen, zolang die mensen het ook leuk vinden om die dingen met mij te gaan doen.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik spring van vriendengroep naar vriendengroep, elk jaar school na de zomervakantie denk ik, ha nu eens wat anders
![]() dus ik laat het eigenlijk zelf verwateren.. maar als je echt goed met ze omging/gaat, blijft dat altijd wel denk ik.. ga gewoon eens naar een van hen toe, dan vragen ze je vanzelf wel weer mee
||
Citaat:
En wat jij zegt, ja dat kan gebeuren ja. Ze zal ook zelf moeten inschatten wat ze wil, of ze het risico wil lopen om haar vriendinnen kwijt te raken door afstand te nemen. Al denk ik dat dat wel meevalt. Even afstand is soms ook wel goed, dan trek je daarna juist meer naar elkaar toe.
|
heej meisje,
Dat is een ontzettend rotgevoel, I know... Iedereen maakt t (denk ik) wel eens mee, en dat is klote. Ik zou er gewoon iets van zeggen... Een btje luchtig brengen, niet doen alsof t je veel doet. Als je zegt dat t je veel doet, heb je weer de kans dat ze t overdreven vinden, en misn zelfs vinden dat je zeurt. Ik weet niet hoe ze zijn hoor, en ik noem je ook absoluut geen zeur, maar er zijn mensen die dat gewoon nogal snel denken ![]() Sterkte, Heleen *tis niet veel, sorry... hoop dat je er toch nog iets aan hebt ![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Opnieuw in contact komen met oude "slechte/foute" vrienden SimplyABoy19 | 1 | 17-08-2005 17:31 | |
Liefde & Relatie |
Vriend jaloers op mijn ex-vriend lieve | 17 | 27-04-2005 19:22 | |
Liefde & Relatie |
De vriend van mijn vriends zus valt op me.....help! lonelyness | 7 | 07-09-2004 22:28 | |
Liefde & Relatie |
Vriendin+ vriendje Verwijderd | 23 | 26-06-2003 16:50 | |
Liefde & Relatie |
Meisje op wie m'n beste vriend verliefd is vindt mij leuk (verhaal) Xerxes | 4 | 27-04-2003 17:48 | |
Liefde & Relatie |
Wanneer iemand een vriend noemen... Gothic | 12 | 30-06-2002 13:49 |