Oud 13-04-2002, 15:49
Winner
Winner is offline
De laatste tijd ben ik nogal open over mezelf bij mensen (vaak vinden ze me te open zelfs) maar goed ik was de laatste tijd heel erg mezelf. Nou kwam ik laatst iemand tegen van de basisschool van vroeger en toen gingen we praten en toen merkte ik dat ik keer op keer dat ik iets zei ik steeds maar iets achterlijks verzon om beter te lijken dan ik was, en bij dingen die waar waren ik die nog bes wel aandikte. Nou vond ik dat achteraf echt superzwak van mezelf, omdat ik dat anders nooit doe. Toen was ik bes wel van mezelf geschrokken en nou zou ik graag willen weten of jullie daar ook welles last van hebben.
Oud 13-04-2002, 16:24
mathfreak
mathfreak is offline
Ik denk dat de meeste mensen in sommige situaties wel hetzelfde zullen doen, ook als ze zich dat zelf niet bewust zijn. We willen allemaal toch een zo goed mogelijke indruk op de ander proberen te maken.
Dat je zo open bent over jezelf is best positief, maar het kan inderdaad averechts werken als je volgens anderen te open bent, vooral wanneer ze zelf niet gewend zijn om zo open te zijn. Laat dat je er echter niet van weerhouden om te blijven zoals je bent.
Oud 13-04-2002, 16:29
Verwijderd
Ja, tegenover mensen die ik niet zo goed ken probeer ik me nogal eens beter voor te doen, helemaal als ze zelf met verhalen komen waarvan ik denk "wow"...

Bij mijn vriend(inn)en heb ik dat helemaal niet, daar kan ik gewoon mezelf zijn...
Met citaat reageren
Oud 13-04-2002, 17:06
Verwijderd
Ik heb dat ook heel vaak.. dat ik verhalen iets mooier maak dan ze lijken.. of erger dan ze waren... zodat mensen me tof of sterk of grappig vinden... ik weet niet waarom ik dat doe want achteraf voel ik me dan alleen maar kutter...

het komt natuurlijk voor uit onzekerheid.. maar het is een soort verslaving.. je raakt een beteje verstrikt in je eigen leugens en op een gegeven moment kan je niet meer zonder.. daar ben ik heel bang voor.. dat al me vrienden misschien wel alleen maar vrienden zijn omdat ze denken dat ik anders ben dan ik eigenlijk ben
Met citaat reageren
Oud 14-04-2002, 09:57
de abt van sion
de abt van sion is offline
Maak er maar geen probleem van. Als je ouder wordt, lost het probleem zichzelf op.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten