Oud 17-06-2003, 16:34
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Enkele maanden geleden is er bij mij een erg grote moedervlek verwijderd, waardoor ik nu een erg groot litteken heb. Van de plastisch chirurg had ik een vitamine E creme gehad, maar zodra ik die er op smeer krijg ik uitslag en ik ben hier dus allergisch voor. Heeft iemand ook een litteken door een ingreep bij de plastisch chirurg en weet een andere creme die is aanbevolen door een plastisch chirurg???
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 18:56
Ace*Dusty
Ace*Dusty is offline
heb je al litteken pleisters geprobeert van de hansaplast??
Oud 17-06-2003, 19:18
rosi3
rosi3 is offline
je kan ook plce-creme gebruiken van biodermal... of gewoon litteken creme.. weet alleen nie van welk merk dat iz... moet je gewoon even naar de drogist gaan ze hebben genoeg!!!
succes!!
Oud 17-06-2003, 19:27
Quiana
Quiana is offline
Voor grote littekens helpen zalfjes niet zo goed,
bij mij iig niet. Mja, tis wel de moeite waard om te proberen
denk ik, de werking zal wel per persoon verschillen.
Calendula en ambi zijn wel . Is het ook een diep litteken,
of groot qua oppervlak?

Krappa olie werkt wel vrij goed, is bij de toko te vinden..
Oud 17-06-2003, 19:50
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Citaat:
Quiana schreef op 17-06-2003 @ 20:27:
Voor grote littekens helpen zalfjes niet zo goed,
bij mij iig niet. Mja, tis wel de moeite waard om te proberen
Calendula en ambi zijn wel . Is het ook een diep litteken,
of groot qua oppervlak?

het is ongeveer een cm of 6/7 lang (horizontaal) en aan de zijkanten ervan net 3mm ofzo en in het midden ietsje uitgerekt, omdat ik een allergische reactie gehad hebt op een hechtlijm die er gebruikt is (verticaal) Behoorlijk groot dus.

wat bedoel je met ambi????
Met citaat reageren
Oud 17-06-2003, 20:15
poesiefox
poesiefox is offline
Bioforce van dokter vogel. Dat is heel vet, of echinaforce, dat is creme. In de tijd dat ik overal allergisch op reageerde kon ik dat wel hebben. Bij de drogist, niet duur.

Mijn moedervlekken worden na het verwijderen met een soldeerbout dichtgebrand. Genezen duurt iets langer, en je hebt een tijd een brabdplek, maar eronder geneest het prachtig. Je ziet totaal geen overgang van oude huid naar litteken, dat gat wordt helemaal opgevuld. Je ziet nu alleen kleurverschil. maar ik ben dan ook een hele goede wondverzorger. Altijd nieuwe gaasjes (en Biogaze eronder om vastplakken te voorkomen!!) en dutimon poeder, zorgt voor ontsmetting en ook een kunstmatig korstje, ter bescherming. Vastplakkende gaasjes een dagje langer laten zitten, of douchen, dan worden ze nat en weken ze los. Iets voor de volgende moedervlek?
Oud 17-06-2003, 20:32
Tijgertjuh17
Tijgertjuh17 is offline
Citaat:
poesiefox schreef op 17-06-2003 @ 21:15:
Bioforce van dokter vogel. Dat is heel vet, of echinaforce, dat is creme. In de tijd dat ik overal allergisch op reageerde kon ik dat wel hebben. Bij de drogist, niet duur.

Mijn moedervlekken worden na het verwijderen met een soldeerbout dichtgebrand. Genezen duurt iets langer, en je hebt een tijd een brabdplek, maar eronder geneest het prachtig. Je ziet totaal geen overgang van oude huid naar litteken, dat gat wordt helemaal opgevuld. Je ziet nu alleen kleurverschil. maar ik ben dan ook een hele goede wondverzorger. Altijd nieuwe gaasjes (en Biogaze eronder om vastplakken te voorkomen!!) en dutimon poeder, zorgt voor ontsmetting en ook een kunstmatig korstje, ter bescherming. Vastplakkende gaasjes een dagje langer laten zitten, of douchen, dan worden ze nat en weken ze los. Iets voor de volgende moedervlek?
Mijn moedervlek was ongeveer 7 bij 4 cm. Ik heb er gelukkig niet nog zoeen, maar ik heb zoiets van een litteken is beter dan zo'n vlek, want ik had bijvoorbeeld geen witte truitjes omdat je dan die bruine vlek er door heen zag, nu heb ik witte truitjes in overvloed Ook heb ik dit jaar voor het eerst een normale bikini gekocht, omdat mijn moedervlek niet in de zon mocht ivm huidkanker. Er gaat dus een wereld voor me open

Alleen doordat ik een allergische reactie kreeg op de huidlijm waar hij mee dicht is gemaatk is de wond in het midden iets gaan wijken, maarja, alles beter dan die vlek
Met citaat reageren
Oud 18-06-2003, 11:39
Brown eye
Brown eye is offline
Citaat:
Quiana schreef op 17-06-2003 @ 20:27:
Voor grote littekens helpen zalfjes niet zo goed. Mja, tis wel de moeite waard om te proberen
Calendula en ambi zijn wel .
Oud 18-06-2003, 11:45
bloemkool
bloemkool is offline
ik ben 2halve maand geleden geopereerd aan een plek op me rug, maar ik heb daar helemaal geen zalf voor gehad....het is ook vrij lelijk genezen, zei mn huisarts bij controle. maybe moet je ff bij drogist langsgaan
Oud 19-06-2003, 22:21
confabulatie
confabulatie is offline
Citaat:
Tijgertjuh17 schreef op 17-06-2003 @ 21:32:
Ook heb ik dit jaar voor het eerst een normale bikini gekocht, omdat mijn moedervlek niet in de zon mocht ivm huidkanker. Er gaat dus een wereld voor me open

kan litteken wel in de zon dan?¿?
Oud 19-06-2003, 23:07
Big Brother
Big Brother is offline
brrrr, gewoon niets opsmeren en goed laten helen, al die vieze nepcremmetjes ook altijd
Oud 20-06-2003, 13:19
Firefly182
Firefly182 is offline
uhm... tja, voor een klein litteken heb ik Biodermal, maar die helpt voor geen meter. Dus ik denk dat je misschien iets homeopatisch moet gaan smeren. Krijg je misschien ook geen uitslag ervan.
Oud 20-06-2003, 14:18
Big Brother
Big Brother is offline
ik snap nooit hoe mensen nou kunnen zeggen of iets werkt of niet

je weet toch nooit hoe het eruit zou hebben gezien als je er niks had opgesmeerd? misschien was het dan nog wel veel beter genezen?
Oud 20-06-2003, 14:49
poesiefox
poesiefox is offline
Wij hebben naturlijk al heel veel wonden gehad en die al op verschillende manieren laten genezen. En dan kom je vanzelf wel achter de beste methode.
Oud 20-06-2003, 14:52
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Tijgertjuh17 schreef op 17-06-2003 @ 20:50:
het is ongeveer een cm of 6/7 lang (horizontaal) en aan de zijkanten ervan net 3mm ofzo en in het midden ietsje uitgerekt, omdat ik een allergische reactie gehad hebt op een hechtlijm die er gebruikt is (verticaal) Behoorlijk groot dus.

wat bedoel je met ambi????
Dan heb je echt een mooi litteken als ik ergens lees hoe groot je moedervlek was. Ik had een moedervlek van 1 cm x 1 cm in mn elleboogplooi en die heb ik weg laten halen maar daarvan is het litteken nu 2 cm lang en 1 cm breed omdat de hechtingen er vrij lang in moesten blijven en toen is het een beetje gaan ontsteken. Ik hoop nu ook dat ik iets vind waardoor het litteken minder wordt want ik had de moedervlek weg laten halen omdat ik er niet mee in de zon durfde maar dat durf ik nu met dat litteken ook niet goed al doe ik het wel als ik het insmeer met factor 30.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten