Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Nee, sorry, daar let ik echt niet op omdat ik weet dat de kleren die ik koop gemaakt zijn in EU-landen. Zo koop ik geen Ralph Lauren, maar niet omdat dat toevallig gemaakt wordt in Macau, de Dominicaanse Republiek of Ivoorkust (en dan nóg € 99,- moeten betalen voor zo'n stom hemd
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar bekijk het van e andere kant, als wij die kleding niet kochten, hadden ze dus helemaal niks. Dus het is ook weer positief ![]() Ik let er zelf trouwens niet op, koop verder eigenlijk ook gene merkkleding.. Koop dingen als bijv. bij de H&M of iets als waterlooplein, weet ik het of het in 3e wereld landen gemaakt word. |
![]() |
||
Citaat:
![]() heb nix tegen goths hoor cker niet maar ik lig nu wel lachend op de grond met mn toetsenbordje ghehe ![]() ontopic: daar let ik us echt absoluut niet op he.. ik koop me kleding gewoon lekker als ik het leuke kleding vind, en het boeit dus echt als een drol waar het vandaan komt
|
Verwijderd
|
Ik let er niet op (ga geen labels napluizen) maar als ik weet dat dat bedrijf aan kinderarbeid doet dan koop ik er niks van.
Eigenlijk gelul, heb wel Nike sportkleding dus. Er komt binnenkort wel kleding op de markt van de bedenkster van The body shop (dus helemaal verantwoord enzo)... wat ik erover gelezen heb erg leuk om gewoon in huis te dragen of als je een casual dagje hebt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Je begon namelijk over kleding uit Cambodja, toen over kinderarbeid en toen over het steunen van een multinational. Deze 3 zijn niet inherent. Ik bedoel kleding uit Cambodja hoeft niet per se door kinderen gemaakt te zijn en niet alle multinationals doen aan kinderarbeid.....dat bedoelde ik dus met je haalt een paar dingen door elkaar. Ontopic: Maar ik let er eerlijk gezegd niet op.
|
Het is daar gewoon zo hard dat ze bijna alleen kunnen kiezen tussen de hoer uithangen of in zo'n fabriek werken.
Ik denk er soms wel aan als ik made in China zie staan, maar heb voor mezelf besloten en niet te veel op te letten. Die kinderen hebben sowieso een klote leven, met of zonder die fabriek. Die kleding e.d. niet meer kopen help je ze niet mee, mischien idd wel in tegendeel. Ik vind wel dat die kinderen geholpen moeten worden, als ik daar aan mee kan dragen doe ik dat graag. Maar helaas kun je niet al het leed uit de wereld wegnemen.
|
als j erop zou moeten letten is denk ook je leven verrot, je zou moeten letten waar je kleren vandaan komen, of het vlees wat je eet niet genetisch gemanipuleerd is of t geen enge ziekte is. natuurlijk wil je dat de kinderen t beter hebben, maar daardoor gaak geen andere kleding kopen, anders gaan ze misschien wel dood, wil je dat dan??
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
een boycot helpt wel degelijk als je duidelijk maakt waarom je boycot.
Geen vraag = geen omzet = geen winst = afgelopen Politiek Correcte kleding bestaat vrijwel niet. Als het niet door uitgebuite arbeiders wordt gemaakt is het van bont (al dan niet met haar) en als het niet van bont is, dan is het van katoen en katoenproductie is echt een smerige kankerzooi waar de wereld nog harder van naar de klote gaat... Kijkend naar het Nederlandse klimaat blijft over: biologische katoenen kleding. Wat uiteraard alleen haalbaar is voor een zeer kleine groep mensen met veel geld (en weinig smaak)...
||
Citaat:
Kom op man, geloof je nou echt zelf dat het uberhaupt de keuze van het kind zelf is om te werken?
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
er moeten eerst oplossingen komen voordat een boycot een goed effect heeft. |
![]() |
||
Citaat:
(hemp kleding ![]() ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
vaak zie je terug dat de kinderen werken (domweg omdat die werk kunnen krijgen omdat onze grote bedrijven kinderen laat werken en volwassenen te duur vinden) en de ouders kunnen maar geen werk vinden - want te duur. Door een boycot verplicht je de grote bedrijven om die ouders in plaats van die kinderen aan te nemen en dan kunnen die kinderen gewoon lekker naar school zoals het hoort, waar ze uiteindelijk meer kans hebben om iets te betekenen voor hun eigen maatschappij zodat hun land er ook wat op vooruit gaat.
|
![]() |
Wel kopen, het interreseert me eigenlijk bar weinig.
![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
Juist omdat je t koopt, stijgt de vraag en worden er nog steeds truitjes gemaakt. Als je t niet zou kopen, kan een ander t wel kopen, maar het feit dat jij het niet OOK gekocht hebt, zorgt dat de vraag daalt en worden er minder truitjes of zelfs helemaal geen truitjes meer gemaakt.
||
Citaat:
Ik vind ook dat er eerst een constructief iets moet worden geregeld voordat een boycot zin heeft
||
Citaat:
Als je niks doet, verandert er zeker niks.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik zie meer iets in een max havelaar principe voor kleding overigens koop ik zelf geen merkkleding, en ik heb eerlijk gezegd geen idee waar mijn kleding vandaan komt
||
Citaat:
Een bedrijf zal zich heel snel moeten aanpassen als de vraag daalt om niet failliet te gaan. Een boycot dwingt een bedrijf te veranderen.
||
Citaat:
Hennep mag niet worden geproduceerd op grote schaal omdat dat landen in bijv. Scandinavie economisch kapot zouden maken. Van hennepvezels is zo ongelovelijk veel te maken, en het is veel goedkoper dan houtproductie; het scheelt nogal wat of je een boom laat groeien of een veld vol met onkruid hebt staan.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|