Oud 25-06-2003, 15:24
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Ik zie hier op het forum wel eens tekeningen die gescant zijn (en zo nodig overgetrokken) en dan ingekleurd zijn met photoshop (of psp). Ik krijg er NOOIT zoiets moois uit dus dacht ik, misschien licht het wel aan het plaatje... Zou iemand een tekening van mij willen inkleuren (meer voor de lol, als je niets te doen hebt) om te zien of jullie er iets beters uitkrijgen?? Ik heb een tekening overgetrokken en zet hem hieronder neer.

Alvast bedankt!
Groetjes Evelien

ps: het gaat er dus ff niet om of de tekening mooi of lelijk is.

De tekening
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-06-2003, 16:27
mazterr
mazterr is offline
Citaat:
Evelientjuh schreef op 25-06-2003 @ 16:24:
Ik zie hier op het forum wel eens tekeningen die gescant zijn (en zo nodig overgetrokken) en dan ingekleurd zijn met photoshop (of psp). Ik krijg er NOOIT zoiets moois uit dus dacht ik, misschien licht het wel aan het plaatje... Zou iemand een tekening van mij willen inkleuren (meer voor de lol, als je niets te doen hebt) om te zien of jullie er iets beters uitkrijgen?? Ik heb een tekening overgetrokken en zet hem hieronder neer.

Alvast bedankt!
Groetjes Evelien

ps: het gaat er dus ff niet om of de tekening mooi of lelijk is.

De tekening
welke kleur voor: haar, broek, shirt schoenen?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 16:51
mazterr
mazterr is offline
Plaatje

Kijk maar even of je het wat vindt...
Als je me ook een mooi achtergrondje geeft zet ik die erachter
Oja, ik heb het haar ietsjes aangepast...
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 16:52
mazterr
mazterr is offline
Sorry je moet dit ff naar je adresbalk kopieeren:

http://www16.brinkster.com/rufusinc/elf.png

Hij doet t blijkbaar anders niet..
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 16:56
Verwijderd
Mij lukt het ook nooit. Ik denk dat het meer een kwestie is van (heel) veel oefenen, dan dat het aan het plaatje of wat dan ook zal liggen. Tekenen kan je toch ook niet zomaar?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 17:04
mazterr
mazterr is offline
ik gebruik zelf flash... die kan je de tekening laten tracen zodat t er allemaal wat strakker en gladder uitziet.. inkleuren kan ook wel goed met flash
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 19:26
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
mazterr schreef op 25-06-2003 @ 17:52:
Sorry je moet dit ff naar je adresbalk kopieeren:

http://www16.brinkster.com/rufusinc/elf.png

Hij doet t blijkbaar anders niet..
Erg vet! Maar hoe doe je nou zoiets? heb je dat met photoshop gedaan of met een heel ander programma? Heb je lessen in zoiets, op internet?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 19:27
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Ow sorry, had niet gelezen dat je dat met flash deed. Zijn er demo (of full) versies die je van flash kan downloaden? en is het moeilijk om mee te werken?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 19:31
mazterr
mazterr is offline
Citaat:
Evelientjuh schreef op 25-06-2003 @ 20:27:
Ow sorry, had niet gelezen dat je dat met flash deed. Zijn er demo (of full) versies die je van flash kan downloaden? en is het moeilijk om mee te werken?
je kan een trial versie downloaden op www.flash.com het programma heet flash mx
het is niet zo heel moeilijk om mee te werken en als je vragen hebt kan je ze gewoon in deze post aan me stellen... heb je misschien een leuke achtergrond trouwens?
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 19:33
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
mazterr schreef op 25-06-2003 @ 20:31:
je kan een trial versie downloaden op www.flash.com het programma heet flash mx
het is niet zo heel moeilijk om mee te werken en als je vragen hebt kan je ze gewoon in deze post aan me stellen... heb je misschien een leuke achtergrond trouwens?
Bedankt, neej ik heb niet echt iets... Je mag zelf wat bedenken als je het leuk vind om te doen.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 19:40
mazterr
mazterr is offline
Citaat:
Evelientjuh schreef op 25-06-2003 @ 20:33:
Bedankt, neej ik heb niet echt iets... Je mag zelf wat bedenken als je het leuk vind om te doen.
ik weet ook nooit leuke achtergronden bij mijn tekening helaas... bij die van jou zou wel een bos ofzo passen, k zoek nog wel eventjes
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 19:43
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
mazterr schreef op 25-06-2003 @ 20:40:
ik weet ook nooit leuke achtergronden bij mijn tekening helaas... bij die van jou zou wel een bos ofzo passen, k zoek nog wel eventjes
Ja, ik denk dat zoiets het mooiste is. Die flash pagina doet het trouwens niet maar ik heb de officiele pagina al wel gevonden. Zit er een verschil in gewone flash of in flash mx? Want mijn oom heeft een cd-rom van flash... dan kan ik die een keer installeren.
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 19:57
mazterr
mazterr is offline
Citaat:
Evelientjuh schreef op 25-06-2003 @ 20:43:
Ja, ik denk dat zoiets het mooiste is. Die flash pagina doet het trouwens niet maar ik heb de officiele pagina al wel gevonden. Zit er een verschil in gewone flash of in flash mx? Want mijn oom heeft een cd-rom van flash... dan kan ik die een keer installeren.
er is wel een verschil tussen flash player en flash mx, met flash player kan je filmpjes bekijken, met flash mx kan je ze ook maken en natuurlijk tekeningen bijwerken.. het kan zijn dat je oom een oudere versie heeft van flash... dat maakt niet zoveel uit
Met citaat reageren
Oud 25-06-2003, 21:06
mazterr
mazterr is offline
met achtergrondje:

http://www16.brinkster.com/rufusinc/elf2.png

hij is wel kleiner... maar anders was de achtergrond niet moooi
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 01:54
Verwijderd
Ik ben 'm voor je aan het inkleuren in PSP. Vraagje: hoe heb je de omtreklijntjes zo recht gekregen? Gewoon overgetrokken, of, mm? In Photoshop zit een functie die van potloodlijntjes gewoon duidelijke zwarte lijnen maakt, maar in PSP heb je dat niet, of ik heb 'm over het hoofd gezien. *kijkt vragend* Dus?..
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 10:36
GeritoDM
GeritoDM is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 26-06-2003 @ 02:54:
Ik ben 'm voor je aan het inkleuren in PSP. Vraagje: hoe heb je de omtreklijntjes zo recht gekregen? Gewoon overgetrokken, of, mm? In Photoshop zit een functie die van potloodlijntjes gewoon duidelijke zwarte lijnen maakt, maar in PSP heb je dat niet, of ik heb 'm over het hoofd gezien. *kijkt vragend* Dus?..
Als ik het zo zie, dan denk ik dat ze het met Paint heeft gemaakt. Denk ik. En daar heb je gewoon van die lijnen enzo. En in PSP heb je dat zeker wel, dat is dat potloodje met het lijntje dr bij ofzo, en dan in Tool Options Point-to-Point aanzetten.
Oud 26-06-2003, 10:54
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
Ik heb die laag van de tekeningen half doorzichtig gemaakt en een nieuwe laag bovenop gedaan. Toen heb ik alles overgetrokken met de lijnfunctie. Ik wist niet hoe ik die lijnen anders zo moest krijgen... 'k heb die functie dus ook niet gevonden
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 10:56
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
mazterr schreef op 25-06-2003 @ 22:06:
met achtergrondje:

http://www16.brinkster.com/rufusinc/elf2.png

hij is wel kleiner... maar anders was de achtergrond niet moooi
'k vind hem heel vet! Bedankt voor je uitleg over flash mx. Ik zal eens aan m'n oom vragen welke flash hij heeft. Hij is echt heel mooi zo in die achtergrond. Bedankt!!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 13:00
mazterr
mazterr is offline
Citaat:
Evelientjuh schreef op 26-06-2003 @ 11:56:
'k vind hem heel vet! Bedankt voor je uitleg over flash mx. Ik zal eens aan m'n oom vragen welke flash hij heeft. Hij is echt heel mooi zo in die achtergrond. Bedankt!!
geen dank, kdoe t graag
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 13:08
mazterr
mazterr is offline
Citaat:
talkin to me?> zoja: met de trace functie van flash mx die maakt alles mooi recht en glad zodat het er heel professioneel uitziet
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 13:17
Verwijderd
Citaat:
GeritoDM schreef op 26-06-2003 @ 11:36:
Als ik het zo zie, dan denk ik dat ze het met Paint heeft gemaakt. Denk ik. En daar heb je gewoon van die lijnen enzo. En in PSP heb je dat zeker wel, dat is dat potloodje met het lijntje dr bij ofzo, en dan in Tool Options Point-to-Point aanzetten.
Ja, dat er een gewone lijnfunctie is in PSP wist ik.. Maar er schijnt een manier te zijn waarmee je een 'gewone' tekening in zoiets als het bovenstaande kunt transformeren, zonder alles over te trekken, wat onze lieve topicstartster dus heeft gedaan. Ik doe het ook altijd zo, en ik vind het ongelooflijk irritant, dus ik was aan het hopen dat ze het wist. Maar, helaas. Nouja. Dan toch maar eens op zoek gaan naar een tutorial, binnenkort.

Want de Help van PSP stelt barweinig voor. Ik heb tot nu toe alles zelf moeten uitvinden.
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 13:19
Verwijderd
Citaat:
Evelientjuh schreef op 26-06-2003 @ 11:54:
Ik heb die laag van de tekeningen half doorzichtig gemaakt en een nieuwe laag bovenop gedaan. Toen heb ik alles overgetrokken met de lijnfunctie. Ik wist niet hoe ik die lijnen anders zo moest krijgen... 'k heb die functie dus ook niet gevonden
*wijst naar vorige reply* Ik weet het dus ook niet. Bleh. Nouja, mocht ik 'm in de komende tijd alsnog vinden dan PM ik je wel.

@mazzter: Stiekem had ik het niet tegen jou, maar toch bedankt. Ook al heb ik geen Flash en blijf ik star aan PSP vasthouden. Ooit kom ik er wel achter. Ha!
Met citaat reageren
Oud 26-06-2003, 14:36
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 26-06-2003 @ 14:17:
wat onze lieve topicstartster dus heeft gedaan.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 07:27
Verwijderd
@mazterr: Zou je mij kunnen vertellen hoe het zit met de lijnen ed in flash? Zodat je een ingescant plaatje in flash in kunt kleuren (zodat hij het herkent als vormen oid, of weet ik het)...?
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 10:13
Verwijderd
ik vind illustrator nog t chillst om tekeningen over te trekken voor computer inkleuren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-06-2003, 11:06
mazterr
mazterr is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 27-06-2003 @ 08:27:
@mazterr: Zou je mij kunnen vertellen hoe het zit met de lijnen ed in flash? Zodat je een ingescant plaatje in flash in kunt kleuren (zodat hij het herkent als vormen oid, of weet ik het)...?
flash openen -> file -> import -> plaatje slecteren -> OK -> plaatje in flash selecteren -> modify -> trace bitmap ->

dan krijg je een schermpje met instellingen... weet niet precies hoe en wat maar ik heb curve fit op very smooth, corner treshhold op many corners en minimum area op 1. Color treshhold moet je maar een beetje mee spelen, hoe kleiner hoe beter het jkleurbehoud van t plaatje.. maar als je een groot plaatje hebt is t beter om m of 50 ofzo te zetten anders trekt je pc het niet.

-> OK

nu kan je m inkleuren etc
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 11:07
mazterr
mazterr is offline
Citaat:
fishy_NL schreef op 27-06-2003 @ 11:13:
ik vind illustrator nog t chillst om tekeningen over te trekken voor computer inkleuren
ik trek zelf niet over, ik laat mn pc overtrekken met flash
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 14:23
--GETUPKIDS--
--GETUPKIDS-- is offline
tja...vin die trace bitmap functie nou niet egt geweldig magoe......krijg je bij ingewikkelde tekeningen vaak een verneukt beeld en allen lijnen worden even dik en dat sukt ook bestw el vin ik....en daar komt nog eens bij dat inkleuren in flash ook best wel zuigt! duzzz.....maar ja das mijn mening...ik hou het lekker bij lijn tekeningen in illustrator en inkleuren in photoshop met de wel bekende cutting techniek! (tjek wishmaster zijn tekeningen da weetje wat ik met cutting bedoel!)

blaat.............
Oud 27-06-2003, 14:43
mazterr
mazterr is offline
Citaat:
--GETUPKIDS-- schreef op 27-06-2003 @ 15:23:
(..)krijg je bij ingewikkelde tekeningen vaak een verneukt beeld en allen lijnen worden even dik(..)
nooit last van gehad.. moet je misschien de instellingen veranderen.. maargoed ieder zn eigen platform
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:10
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Ik heb trouwens swish op de computer staan. Het blijkt net zoiets als flash te zijn.. Zul je daar ook tekeningen in lijnen kunnen zetten? Ik heb er zelf eigenlijk nog niet mee gewerkt.
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 15:29
mazterr
mazterr is offline
Citaat:
Evelientjuh schreef op 27-06-2003 @ 16:10:
Ik heb trouwens swish op de computer staan. Het blijkt net zoiets als flash te zijn.. Zul je daar ook tekeningen in lijnen kunnen zetten? Ik heb er zelf eigenlijk nog niet mee gewerkt.
maybe... moet je ff zoeken of er ergens iets met trace staat ofzo
Met citaat reageren
Oud 27-06-2003, 16:05
!Fa!Ke
!Fa!Ke is offline
swish is geloof ik meer voor met letters......
excuse me if I'm wrong
Oud 28-06-2003, 08:30
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
!Fa!Ke schreef op 27-06-2003 @ 17:05:
swish is geloof ik meer voor met letters......
excuse me if I'm wrong
Ja volgens mij ook wel.. Het is om een intro te maken voor je site of iets dergelijks. Je kunt wel plaatjes invoegen etc. maar volgens mij kun je er niet iets mee met het inkleuren etc.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2003, 23:16
Verwijderd
Mja, dat feest gaat dus niet door. De monitor van mijn computer heeft besloten om er maar mee te stoppen. Ik zit nu dus op een belabberd laptopje online, waar geen PSP (en geen Kazaa, en geen Winamp, en geen ICQ ) of wat dan ook op staat, en bij mijn bestanden kan ik ook niet. :/ Heel beroerd, ja. *trekt een pruillipje*
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 10:24
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 29-06-2003 @ 00:16:
Mja, dat feest gaat dus niet door. De monitor van mijn computer heeft besloten om er maar mee te stoppen. Ik zit nu dus op een belabberd laptopje online, waar geen PSP (en geen Kazaa, en geen Winamp, en geen ICQ ) of wat dan ook op staat, en bij mijn bestanden kan ik ook niet. :/ Heel beroerd, ja. *trekt een pruillipje*
Maakt niet uit. Als je hem nog een keer wilt inkleuren moet je deze topic maar ff opzoeken.

Succes met je belabberde laptop...
Met citaat reageren
Oud 29-06-2003, 21:44
Verwijderd
Mijn versie, kan trouwens die vorige twee niet opnene,ben er wel er benieuwd naar

Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 09:01
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
SouthPoleRaider schreef op 29-06-2003 @ 22:44:
Mijn versie, kan trouwens die vorige twee niet opnene,ben er wel er benieuwd naar

[afbeelding]
WOW.... Deze vind ik ook super gaaf!!
Jullie zijn beide een heel andere kant op gegaan maar ik vind het beide super tof. Hoe heb je dit gedaan? met photoshop of met een ander programma?? Zijn er tutorials om zoiets te maken??

Groetjes evelien

http://members.lycos.nl/ppalet/evelien/elf.png
http://members.lycos.nl/ppalet/evelien/elf2.png

Laatst gewijzigd op 30-06-2003 om 09:21.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 10:06
Verwijderd
photoshop: 2 lagen aanmaken, tekening op de bovenste laag kwakken, laag op "Multiply' zetten. met emmertje op de laag eronder alles vullen (vulgereedschap instellen op "All layers") dan de verschillende kleurvlakken selecteren met toverstafje of op verschillende lagen zetten en te lijf gaan met lichtere en donkere brushes.

Het achtergrondje is in elkaar geflanst met gras penseel en blaadjes penseel.

Niks geen tutorials voor nodig hoor gewoon heel veel uitproberen :en experimenteren tot je de inkleurwijze hebt gevonden die voor jou t beste werkt.
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 10:45
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Citaat:
SouthPoleRaider schreef op 30-06-2003 @ 11:06:
photoshop: 2 lagen aanmaken, tekening op de bovenste laag kwakken, laag op "Multiply' zetten. met emmertje op de laag eronder alles vullen (vulgereedschap instellen op "All layers") dan de verschillende kleurvlakken selecteren met toverstafje of op verschillende lagen zetten en te lijf gaan met lichtere en donkere brushes.

Het achtergrondje is in elkaar geflanst met gras penseel en blaadjes penseel.

Niks geen tutorials voor nodig hoor gewoon heel veel uitproberen :en experimenteren tot je de inkleurwijze hebt gevonden die voor jou t beste werkt.
Haha, dat is nou juist het probleem. Ik kan niet echt omgaan met het maken van lichte en donkere stukken. DAarom dacht ik dat er misschien lessen zouden zijn ofzo.. 'k kan ook nooit een kleur, grootte etc. vinden zodat er iets goeds uitkomt..
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 13:54
Verwijderd
Een heel relaxte en beproefde oefenwijze is trouwens lid worden van een oekakiboard..

Probeer maar eens wat te doodlen bij Senile (nederlands, gezellig klein kliekje)

of oekakicentral

Moet wel waarschuwen dat het erg verslavend kan werken
Met citaat reageren
Oud 30-06-2003, 18:58
Evelientjuh
Evelientjuh is offline
Ajah,...
'k zou niet weten wat het is maar ik ga kijken.
Zie wel wat eruit komt.
Bedankt in ieder geval
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten