Oud 30-06-2003, 16:59
ElMiE
ElMiE is offline
Gebruik je deze alleen op de middelbare school of heb je hem op het HBO of de Universiteit nog steeds nodig?
Of ligt dit aan de soort studie?
Ik kan hem namelijk aan iemand verkopen, maar heb echt geen enkel idee of ik hem straks zelf nog nodig heb.
Dat zou nogal zonde zijn, want dan moet ik hem weer kopen.
Iemand die dit weet?!?

Grtz ElMiE
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-06-2003, 19:43
Verwijderd
ik weet het niet, maar het ligt ongetwijfeld aan de studie die je gaat volgen.

En dan is het nog maar de vraag of je daar precies jou type rekenmachine nodig hebt of weer een ander...

Ik zou em verkopen
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 14:23
Verwijderd
Op een meeloopdag bij de studie Elektrotechniek aan de UT liepen ze er nog gewoon mee rond. ik denk dat dat bij de meeste technische studies nog wel het geval zal zijn
Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 14:26
Studentje
Studentje is offline
Bij mij heb je em niet echt nodig. Hij komt echter wel van pas als simpele dingen als statistiek te moeilijk voor je is. Alles intypen, klaar.
Oud 01-07-2003, 15:04
pyres74
pyres74 is offline
nou...

ik neem hem mee ookal ga ik geen technische vervolgopleiding doen (fm op hhs). ik heb nu zoiets van: ding was best duur en dan ga ik hem gebruiken ook

Met citaat reageren
Oud 01-07-2003, 21:08
journey
journey is offline
Ik doe zelf luchtvaarttechnologie in Haarlem en ik heb hem elke dag nodig omdat het met een "normaal" rekenmachientje niet kan! Vrienden van mij die geen technische opleiding doen gebruiken dat ding ook nogsteeds, omdat ze dat gewoon handiger vinden werken dan een minder geavanceerde.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 12:51
lucy48
lucy48 is offline
Ik vind het sowieso wel leuk om dat ding te houden
Oud 02-07-2003, 13:16
very drunk driver
very drunk driver is offline
ik zou hem houden. op hbo heb je hem vast en zeker nog wel nodig. en als je hem niet perse nodig hebt. hij is wel superhandig bij allerlei dingen dingen
Oud 02-07-2003, 18:10
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
verydrunkdriver schreef op 02-07-2003 @ 14:16:
ik zou hem houden. op hbo heb je hem vast en zeker nog wel nodig. en als je hem niet perse nodig hebt. hij is wel superhandig bij allerlei dingen dingen
Klopt. Krijg je namelijk wel de antwoorden, maar snap je d'r niks van.

Erg handig.
Oud 02-07-2003, 18:15
Fatality
Fatality is offline
Citaat:
Studentje schreef op 02-07-2003 @ 19:10:
Klopt. Krijg je namelijk wel de antwoorden, maar snap je d'r niks van.

Erg handig.
Bestuurskunde, krijg je daar überhaupt wel fatsoenlijke wiskunde (naast statistiek)

Met citaat reageren
Oud 02-07-2003, 18:41
Studentje
Studentje is offline
Citaat:
Fatality schreef op 02-07-2003 @ 19:15:
Bestuurskunde, krijg je daar überhaupt wel fatsoenlijke wiskunde (naast statistiek)

Jongeman, ik doe bedrijfskunde. En nee, ook wij komen niet veel verder dan enige statistiek en modelleren. Maar toch zie je hier al, dat mensen met een GR en zonder wiskunde B(2e fase is dat 1,2 geloof ik, de moeilijkste in ieder geval) niks, maar dan ook niks kunnen op wiskundig gebied.

Een simpele 2e graads vergelijking is al niet meer te doen zonder GR, en de kans die bij 60% hoort moet zelfs al bijna uitgerekend worden.

Ze moeten het verder zelf weten, ik bedoel, in principe kun je je tentamen wel halen zo. Maar ik snap niet dat ze er op die manier genoegen mee nemen. Je wilt toch weten wat je doet? En hoe? En waarom? Je zit, in mijn optiek, niet op de universiteit om klakkeloos dingen aan te nemen, je dient er zelf over na te denken.

En even voor alle duidelijkheid, ik heb wèl eindexamen WiB gedaan, en heb geen GR. Ik kan nog echt rekenen
Oud 06-07-2003, 17:37
jbtq
jbtq is offline
Je ehb hem op het HBo niet echt nodig. Ik doe civiele techniek en gebruik hem dan wel, maar het is zeker niet altijd nodig. Integendeel zelfs. Meestal heb je aan een normale rekenmachine al genoeg. Hooguit kan je een enkele keer een spiekbrief er in doen. Maar meestal mogen wij er een blaadje met formules en aantekeningen bijhouden. Dus het heeft niet veel zin om er alles in te zetten. En verder is het misschien bij wiskunde handig. Ik gebruik hem eerlijk gezegt alleen nog maar omdat ik het gewend ben. meer ook niet
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten