Oud 06-07-2003, 00:47
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Twijfelen de meeste ook of ze een studie doen in de richting van de IT vanwege de arbeidsmarkt en de economische malaise? Of spelen er nog andere aspecten mee...
Oud 06-07-2003, 12:23
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 06-07-2003 @ 01:47:
Twijfelen de meeste ook of ze een studie doen in de richting van de IT vanwege de arbeidsmarkt en de economische malaise? Of spelen er nog andere aspecten mee...
En ook omdat het me saai lijkt..
Maar ik heb me toch ingeschreven voor een IT studie... ik zie wel wat er gebeurd..

ik ga ook een eigen bedrijf beginnen met een aantal personen (IT > webhosting). Volgens verschillende webhosters gaat het niet slechter op de webhostingmarkt ondanks de economische "malaise".
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 13:59
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 06-07-2003 @ 13:23:
En ook omdat het me saai lijkt..
Maar ik heb me toch ingeschreven voor een IT studie... ik zie wel wat er gebeurd..

ik ga ook een eigen bedrijf beginnen met een aantal personen (IT > webhosting). Volgens verschillende webhosters gaat het niet slechter op de webhostingmarkt ondanks de economische "malaise".
"Ja 'volgens' de meeste mensen..." Rule nr. 1 - geloof niet wat andere mensen zeggen, want daar ligt juist het probleem; IT is onvoorspelbaar.

Aan de andere kant zijn er al veeeeeeeeeele bedrijven die aan webhosting doen en al na een aantal maanden van hun start al failliet zijn.
Oud 06-07-2003, 14:46
Fatality
Fatality is offline
De standaard internetdiensten als webhosting, webdesign etc. hebben weinig toekomst imho. De markt is eindelijk een keer bezig met volwassen worden aangezien de meeste hobbybedrijfjes snel verdwijnen en alleen de echt groten nog overblijven. Je moet dus heel wat in huis hebben wil je je echt vestigen.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2003, 16:32
Vaag mannetje
Vaag mannetje is offline
Wij weten wat er aan de hand is.. die vele webhostingbedrijven die failliet gaan zijn vooral die kleine kinderen die denken dat ze ff een bedrijfje kunnen starten en dat het geld binnen stroomt.. en dat terwijl ze niet eens een server kunnen beheren..

Bedrijfjes die overal spammen, slechte support geven, vaak down of traag of slecht beveiligd zijn leven niet lang nee.

Binnen een aantal maaden failliet? Als dat gebeurt heeft die ondernemer het echt slecht gepland. (Als we er vanuit gaan dat die gozer slim genoeg was om het eerst te plannen. Sommigen doen dat niet eens.)

Je moet inderdaad iets in huis hebben om te kunnen blijven.

Plusmarktboy, je moet het zelf maar weten... als je IT interessant vindt, moet je het doen maar dan moet je wel doorgaan totdat je een diploma hebt... de economie herstelt zich wel.. mocht het gebeuren dat het toch slecht gaat in de IT sector sta je sterk met je diploma, desnoods zijn er nog tal van andere banen waar je terecht kunt.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 07:32
ExPoDeRmUs
ExPoDeRmUs is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 06-07-2003 @ 01:47:
ik ben net klaar met mijn studie, en heb gelijk al werk..... je moet gewoon zorgen dat je het op je stage erg goed doet.... cursussen erbij tijdens school zijn ook mooi meegenomen.... JOUW CV moet gewoon net ff beter zijn dan een andere sollicitant

grote bedrijven met veel computers hebben ALTIJD desktop support nodig.....
Oud 07-07-2003, 10:25
Plusmarktboy
Plusmarktboy is offline
Citaat:
Vaag mannetje schreef op 06-07-2003 @ 17:32:
Wij weten wat er aan de hand is.. die vele webhostingbedrijven die failliet gaan zijn vooral die kleine kinderen die denken dat ze ff een bedrijfje kunnen starten en dat het geld binnen stroomt.. en dat terwijl ze niet eens een server kunnen beheren..

Bedrijfjes die overal spammen, slechte support geven, vaak down of traag of slecht beveiligd zijn leven niet lang nee.

Binnen een aantal maaden failliet? Als dat gebeurt heeft die ondernemer het echt slecht gepland. (Als we er vanuit gaan dat die gozer slim genoeg was om het eerst te plannen. Sommigen doen dat niet eens.)

Je moet inderdaad iets in huis hebben om te kunnen blijven.

Plusmarktboy, je moet het zelf maar weten... als je IT interessant vindt, moet je het doen maar dan moet je wel doorgaan totdat je een diploma hebt... de economie herstelt zich wel.. mocht het gebeuren dat het toch slecht gaat in de IT sector sta je sterk met je diploma, desnoods zijn er nog tal van andere banen waar je terecht kunt.
Wat Expodermus al zei: " je moet gewoon zorgen dat je het op je stage erg goed doet.... ". Ik zelf ben ook via deze weg aan een baan gekomen bij Getronics. Ik vraag me gewoon af of er gewoon mensen zijn die van studierichting veranderen of ermee willen stoppen, omdat werkgevers aan de dag van vandaag alleen maar om werkervaring vragen en geen vuilnismannen aannemen die een beetje kennis hebben van een PC (dit gebeurde vroeger vrij vaak).
Oud 07-07-2003, 11:35
ExPoDeRmUs
ExPoDeRmUs is offline
Citaat:
Plusmarktboy schreef op 07-07-2003 @ 11:25:
Wat Expodermus al zei: " je moet gewoon zorgen dat je het op je stage erg goed doet.... ". Ik zelf ben ook via deze weg aan een baan gekomen bij Getronics. Ik vraag me gewoon af of er gewoon mensen zijn die van studierichting veranderen of ermee willen stoppen, omdat werkgevers aan de dag van vandaag alleen maar om werkervaring vragen en geen vuilnismannen aannemen die een beetje kennis hebben van een PC (dit gebeurde vroeger vrij vaak).
inderdaad.... maar pas wel op voor studies als netwerkbeheer niveau3.... je kan beter voor een niveau4 studie gaan.... dan lig je net ff wat lekkerder op de markt.... en niet bang zijn nog meer bij te leren, zelf te knutselen en vakbladen te lezen.....
Oud 07-07-2003, 15:36
LB06
LB06 is offline
Iedereen zeurt nu over de malaise in de IT-sector, maar hoe zit dat dan met de mensen die een aantal jaren geleden een IT-studie zijn gaan doen met een auto en een dik salaris in het vooruitzicht? Die zitten nu allemaal te vechten om een baantje voor een hongerloontje.

De mensen die het voor die auto deden worden er nu vanzelf uitgeselecteerd, omdat ze geen hart voor hun werk hebben en het toch tegen blijkt te vallen met die auto en dat salaris.

Kortom, je weet nooit hoe de arbeidsmarkt er over een jaar of 5 ŕ 6 uitziet. Wie weet hebben ze over 5 jaar wel teveel leraren.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2003, 21:06
ExPoDeRmUs
ExPoDeRmUs is offline
Citaat:
LB06 schreef op 07-07-2003 @ 16:36:
Iedereen zeurt nu over de malaise in de IT-sector, maar hoe zit dat dan met de mensen die een aantal jaren geleden een IT-studie zijn gaan doen met een auto en een dik salaris in het vooruitzicht? Die zitten nu allemaal te vechten om een baantje voor een hongerloontje.

De mensen die het voor die auto deden worden er nu vanzelf uitgeselecteerd, omdat ze geen hart voor hun werk hebben en het toch tegen blijkt te vallen met die auto en dat salaris.

Kortom, je weet nooit hoe de arbeidsmarkt er over een jaar of 5 ŕ 6 uitziet. Wie weet hebben ze over 5 jaar wel teveel leraren.
tsja als je het neit red in de maatschappij kan je altijd nog leraar worden

zoals eerder al gezegt door Plusmarktboy, kon vroeger een vuilnisman met enige kennis van it een netwerkbeheerder worden vanwege te kort..... kan nu iedere vuilnisman leraar worden is het tekort ook zo over
Oud 10-07-2003, 19:47
beuk
beuk is offline
Citaat:
LB06 schreef op 07-07-2003 @ 16:36:

Dat hongerloontje valt echt wel mee. Een IT'er op universitair of HBO niveau verdient relatief nog best goed, wat minder dan een tandarts of fiscaal econoom misschien, maar zeker niet slecht.
Wat de persoon boven me zei is waar: de prutsers die eigenlijks niks kunnen maar in de gouden tijden de IT ingestapt zijn worden er nu weer keihard uitgezet. En terecht.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten