Oud 10-07-2003, 17:37
zonnebloemke
zonnebloemke is offline
Vorige week had ik weer eens zo'n aanval. De fases:
1. je kijkt vertraagd, net of je heel dronken bent en zonder concentratie rond kijkt ofzo..(10 min)
2. er vormt zich een soort cirkel voor je rechteroog, die cirkel is voornamelijk in je rechtergezichtsveld, en is vlekkerig/wazig (10 min)
3. de cirkel verdwijnt langzamerhand en nu is je gezichtsveld een stuk kleiner. Dit gaat dan weer om de rechterkant. Als ik mijn hand dan rechtsonder me hou zie ik hem joh ga niet. Net zoiets van als je met je potlood voor je begint, dan verdwijnt ie op gegeven moment. Maar dan nu gewoon veels te vroeg. (ook 10 min)
Daarna krijg ik er ook erge koppijn bij. Dit is zeker wel een paar uur.

Een jaar geleden heb ik precies hetzelfde 3 of 4 keer gehad. Herkent iemand iets in dit? Ik ben erg benieuwd naar wat dit zou kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 17:38
Verwijderd
Migraine, kan bijna niet missen.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 17:40
zonnebloemke
zonnebloemke is offline
Aan migraine zat ik zelf ook te denken, maar ik kan dan gewoon tegen licht, en ben ook niet echt misselijk.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 17:44
Brown eye
Brown eye is offline
Het lijkt idd heel veel op migraine!!
Oud 10-07-2003, 17:48
Verwijderd
Citaat:
zonnebloemke schreef op 10-07-2003 @ 18:40:
Aan migraine zat ik zelf ook te denken, maar ik kan dan gewoon tegen licht, en ben ook niet echt misselijk.
Niet iedereen heeft hetzelfde bij migraine. Ga eens naar de dokter, dan kun je pillen krijgen die de aanvallen afzwakken.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 17:53
Verwijderd
Lijkt idd op migraine...'k zou idd een keertje langs de dokter gaan.
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 17:54
zonnebloemke
zonnebloemke is offline
Citaat:
Para! schreef op 10-07-2003 @ 18:48:
Niet iedereen heeft hetzelfde bij migraine. Ga eens naar de dokter, dan kun je pillen krijgen die de aanvallen afzwakken.
Hm..thnx! Was toch al van plan om voor zekerheid te gaan. Niet dat het opeens toch opeens iets ergs is ofzo, want dat mag niet! :-)
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 18:01
Qimm
Qimm is offline
Zo veel verschillende mensen er zijn, zo veel verschillende migraines bestaan
Migraine is heel persoonlijk. Het gaat bijna altijd samen met visuele dingen.
Oud 10-07-2003, 18:33
meisie308
meisie308 is offline
IK zou naar de dokter gaan, met deze verschijnselen!! Ik wil je niet bang maken, maar mn moeder heeft een tumor in dr hoofd gehad, nu duz niet meer!! ze is er goed afgekomen, omdat het goedaardig was, maar op dat moment was het wel een hele spanning. Daarom zou ik tog even naar de dokter gaan, die kan je vertellen wat het is!!
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 18:41
Janneke1
Janneke1 is offline
Citaat:
meisie308 schreef op 10-07-2003 @ 19:33:
IK zou naar de dokter gaan, met deze verschijnselen!! Ik wil je niet bang maken, maar mn moeder heeft een tumor in dr hoofd gehad, nu duz niet meer!! ze is er goed afgekomen, omdat het goedaardig was, maar op dat moment was het wel een hele spanning. Daarom zou ik tog even naar de dokter gaan, die kan je vertellen wat het is!!
Vooral het zinnetje 'ik wil je niet bang maken' doet het goed..

Nee, kom op, het kan van alles zijn, het kan ook stress zijn, een soort van hyperventilatie, migraine inderdaad...
Met citaat reageren
Oud 10-07-2003, 20:25
MoonWolf
MoonWolf is offline
Wat je nou beschrijft had ik ook heel erg in het begin van dit schooljaar. Ik zat toen in de klas, en ik zag steeds minder, ik vond het echt heel erg eng.
Maar ben er ook van uit gegaan dat ik dan migraine heb/had.
Heb het sinds die ook nog wel gehad, maar niet zo erg, en daarvoor heb ik het ook wel gehad ja.
Volgende keer als ik naar de huisarts ga eventjes voorleggen dan maar.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten