beste mede-forummers!
we hebben de laatste tijd met onze vriendengroep wat feestjes gehouden. hiervan zijn er een aantal op een fiasco uitgelopen..
zoals afgelopen zaterdag toen 4 vrienden van me ineens harstikke stoned rondliepen
we zijn ons echt harstikke lam geschrokken.
op een ander feest is er teveel gedronken..
de meeste ouders hebben hier inmiddels weet van..
we hebben afgesproken morgen ff te " vergaderen" over op te stellen regels waar we ons gewoon aan moeten gaan houden.
en een 3 tal problemen:
1 - een jongen uit onze vriendengroep kent zijn grenzen absoluut niet. hij zuipt veel te veel en als we proberen met hem te praten gaat hij er niet serieus op in. hoe krijgen we hem zo ver wel te luisteren en dus niet meer te ver te gaan? hij is dus gewoon overal TE extreem in.
2 - de moeder van een jongen die de wiet 'geregeld' heeft en met de moeder uit probleem 3 (het volgende dus

) heeft gepraat en sindsdien geen vertrouwen meer heeft in haar zoon.
3 - de moeder van een jongen die had geblowt en altijd al overbezorgd is en erg overdreven. zij heeft haar zoon overigens verboden met 2 jongens uit onze vriendengroep om te gaan..
de ouders vertrouwen mij, omdat ik bij voorbaat al tegen de wiet e.d. was.. ik heb m'n vrienden er dus ook op aangesproken (ik was behoorlijk over de zeik..)
dus daarom vraag ik of jullie suggesties hebben hoe we deze problemen kunnen oplossen.
Bvd