Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Advertentie
Oud 08-12-2004, 11:55
Verwijderd
Ja, ik heb het ook al gehoord op het nieuws gisterenavond Tis wel eens leuk om te horen, maar dat we het beste onderwijs hebben wisten we eigenlijk al he
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 12:11
Wawl
Wawl is offline
Daar gaan de 'domme belgen'-moppen.
Oud 08-12-2004, 12:11
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Nederlandse scholieren staan internationaal aan de top en scoren hoog met het vak wiskunde: een vierde plek na Hongkong, Finland en Korea. Dat is gebleken uit een onderzoek van de organisatie voor Economische Samenwerking en ontwikkelingen (OESO). Daarbij werden de resultaten van 250.000 scholieren van vijftien jaar uit 41 lsnden met elkaar vergeleken
stond in stentor van vandaag heb ik ff overgetypt. Nl doet het dus ook blijkbaar goed.

en dan op de pagina zelf die er bij zat
Wiskunde Wetenschappen
1 Singapore 604 1 Taipei (China) 569
2 Zuid-Korea 587 2 Singapore 568
3 Tapei (China) 585 3 Hongarije 552
4 Hong Kong 582 4 Japan 550
5 Japan 579 5 Zuid-Korea 549
6 Vlaanderen 558 6 Nederland 545
7 Nederland 540 7 Australië 540
8 Slovakije 534 8 Tsjechië 539
9 Hongarije 532 9 Engeland 538
10 Canada 531 10 Finland 535
11 Slovenië 530 11 Slovakije 535
12 Russische Federatie 526 12 Vlaanderen 535
13 Australië 525 13 Slovenië 533
14 Finland 520 14 Canada 533
15 Tsjechië 520 15 Hong Kong 530
Internat. gemiddelde 487 Internat. gemiddelde 488

(De Third International Mathematics and Science Study (TIMSS) is een belangrijke studie van de

nl hoeft zich ook niet zo erg te schamen. Alleen volgens mij is er in nl. weinig studenten die wi. en dergelijke.

Laatst gewijzigd op 08-12-2004 om 12:16.
Met citaat reageren
Oud 08-12-2004, 20:49
Freestyler*
Freestyler* is offline
In dat lijstje zie ik nederland toch niet op ene vierde plek?
of ben ik nu de domme leerling?

vooral die doen het relatief goed, dat dan weer wel
Oud 08-12-2004, 21:00
forumfreakie
forumfreakie is offline
Onze school heeft paar jaar geleden de prijs gegeven voor de beste wiskundelessen ter wereld
Oud 09-12-2004, 14:12
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Freestyler* schreef op 08-12-2004 @ 21:49 :
In dat lijstje zie ik nederland toch niet op ene vierde plek?
of ben ik nu de domme leerling?

vooral die doen het relatief goed, dat dan weer wel
Nl is op de vierde plek bij een onderzoek dat in de krant stond!

en dat lijstje komt van http://www.klasse.be/archieven/arch...ail&nr=7027!
Oud 09-12-2004, 16:42
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik ben de laatste jaren me toch al het vermoeden dat Belgen over het algemeen (en niet alleen wat wiskunde betreft maar gewoon dus in zijn algemeenheid) toch al slimmer zijn dan Nederlanders.
Oud 09-12-2004, 18:02
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 09-12-2004 @ 17:42 :
Ik ben de laatste jaren me toch al het vermoeden dat Belgen over het algemeen (en niet alleen wat wiskunde betreft maar gewoon dus in zijn algemeenheid) toch al slimmer zijn dan Nederlanders.

Ik niet maar ik heb in mn hele leven maar 1 belg ontmoet en die was naar nl. verhuist en deed nu gymnasium maar die was best wel slim jah.

Maar de belgenmoppen rulen
Oud 09-12-2004, 18:12
Verwijderd
In Azie wordt het er gewoon ingepompt bij die arme leerlingen, ik denk iig wel dat we trots mogen zijn. Belgie en Nederland
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 18:14
Verwijderd
Citaat:
nou nee, ik denk van niet. Ik ken net zo goed domme belgische meisjes als ik hier die leeghoofdigheid in Nederland ken Onderwijs is daar wel strenger en gedisciplineerder.. misschien dat dat het doet vermoeden. Ik denk nog altijd dat Belgen niet dom zijn, niet dommer dan Nederlanders. Nederlanders niet slimmer dan Belgen
Met citaat reageren
Oud 09-12-2004, 18:17
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
per piacere schreef op 09-12-2004 @ 19:14 :
nou nee, ik denk van niet. Ik ken net zo goed domme belgische meisjes als ik hier die leeghoofdigheid in Nederland ken Onderwijs is daar wel strenger en gedisciplineerder.. misschien dat dat het doet vermoeden. Ik denk nog altijd dat Belgen niet dom zijn, niet dommer dan Nederlanders. Nederlanders niet slimmer dan Belgen
idem. De slimheid tussen de belgen en de nederlanders is zo goed als gelijk.

Maar belgenmoppen zijn zo leuk.
Oud 09-12-2004, 20:04
woezel
woezel is offline
Citaat:

ik had een keer ergens (nja) gelezen dat het wel degelijk zo is. Alleen zijn nederlanders mondiger (en kunnen ze hun domheid verdoezelen)
Oud 10-12-2004, 10:14
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 09-12-2004 @ 19:17 :
Maar belgenmoppen zijn zo leuk.
De hollandermoppen ook hoor.

Citaat:
woezel schreef op 09-12-2004 @ 21:04 :
ik had een keer ergens (nja) gelezen dat het wel degelijk zo is. Alleen zijn nederlanders mondiger (en kunnen ze hun domheid verdoezelen)
Dat zou best wel eens kunnen, van dat mondiger zijn. "nou nou wel jaja enzovoort"
Met citaat reageren
Oud 10-12-2004, 14:24
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
doezel schreef op 10-12-2004 @ 11:14 :
[B]De hollandermoppen ook hoor.
maar die ken ik niet .

maar belgenmoppen bijv.
Een man in een auto wordt aangehouden bij de Belgische grens. 'Meneer, u kunt de grens niet over,' zegt de Belgische douanier, 'want u rijdt in een Audi Quattro en u zit er maar in uw eentje in.' 'Wat is dat nu voor onzin?' zegt de man: 'Audi Quattro is gewoon het merk. Dat betekent niet dat je er met zijn vieren in moet zitten.' 'Toch mag u niet verder,' zegt de douanier. 'Dan wil ik wel eens even met je chef praten,' zegt de man. 'Dan moet u even geduld hebben,' zegt de douanier, 'want m'n chef houdt net drie mensen in een Fiat Uno aan.'

of deze dan
Een Duitser, een Belg en een Nederlander gaan parachutespringen. De Duitser springt als eerste; hij trekt aan het koord en zijn parachute springt open. Als tweede springt de Belg; ook hij trekt aan het koord en zijn parachute gaat open. Dan springt de Nederlander. Hij trekt aan zijn parachute: gaat niet open. Hij trekt aan de reserveparachute: gaat niet open. Met een noodgang komt de Nederlander de Belg voorbijzetten. De Belg gooit zijn parachute af en roept: 'Wat?! Gaan we wedstrijdje doen?!'

Ik wil ook wel een domme nederlanders mop horen hoor .
Oud 10-12-2004, 16:10
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Als je naar die resulaten kijkt heeft Nederland het eigenlijk beter gedaan dan Vlaanderen...

Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 13:32
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 10-12-2004 @ 17:10 :
Als je naar die resulaten kijkt heeft Nederland het eigenlijk beter gedaan dan Vlaanderen...

Voor wetenschappen wel, maar voor wiskunde toch niet?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 13:36
Verwijderd
Citaat:
I love stars schreef op 10-12-2004 @ 15:24 :
maar die ken ik niet .

Ik wil ook wel een domme nederlanders mop horen hoor .
Tuurlijk ken je die niet... goedbewaard geheim

Er komt een Hollander in de Zwitserse alpen. Hij ziet daar een kudde schapen lopen en pakt zijn verrekijker. Hij telt er 175 en loopt naar de herder en zegt: "Als ik raad hoeveel schapen hier rondlopen, mag ik er dan eentje uitzoeken?" "Dat is prima, het lukt je toch niet." zegt de herder. Hollander: "Het zijn er 175." Herder: "verdorie het is goed, zoek er maar een uit dan." De Hollander loopt de kudde in en komt met zo'n beest op zijn schouders terug. Zegt die herder "Als ik raad uit welk land jij komt, mag ik dan mijn hond terug?"

Of: Hoeveel Hollanders zijn er nodig om een lamp te vervangen? Vijf: 1 om op een tafel te staan en de lamp vast te houden, en 4 om de tafel rond te draaien.

Uiteindelijk gaat het allemaal over hetzelfde, domheid en in jullie geval gierigheid maar daar kan ik er nu geen over bedenken...
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 15:32
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
doezel schreef op 11-12-2004 @ 14:32 :
Voor wetenschappen wel, maar voor wiskunde toch niet?
Bij de 1 heeft Nederland het beter gedaan en bij de ander Vlaanderen... maar waar Vlaanderen het beter doet, staat Nederland maar 1 plekje lager... waar Nederland het beter doet staat Vlaanderen toch wel een stuk lager.

Dus als je het zo bekijkt heeft Nederland het over het algemeen genomen beter gedaan van Vlaanderen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 15:51
Verwijderd
Citaat:
Chloe Siere schreef op 11-12-2004 @ 16:32 :
Bij de 1 heeft Nederland het beter gedaan en bij de ander Vlaanderen... maar waar Vlaanderen het beter doet, staat Nederland maar 1 plekje lager... waar Nederland het beter doet staat Vlaanderen toch wel een stuk lager.

Dus als je het zo bekijkt heeft Nederland het over het algemeen genomen beter gedaan van Vlaanderen.
Dat kan wel zijn maar als je naar de punten kijkt die erbij staan, is er meer verschil voor wiskunde tussen Vlaanderen en Nederland dan voor wetenschappen tussen Nederland en Vlaanderen...

Interpretatie dus
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 16:15
Verwijderd
Belgen kunnen niet voetballen.
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 16:30
Verwijderd
Citaat:
MCH schreef op 11-12-2004 @ 17:15 :
Belgen kunnen niet voetballen.
Dat is waar (maar het is maar tijdelijk, binnen enkele jaren is dat weer over) maar wat doet het er eigenlijk toe?
Met citaat reageren
Oud 11-12-2004, 17:40
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
I love stars schreef op 09-12-2004 @ 19:02 :

Ik niet maar ik heb in mn hele leven maar 1 belg ontmoet en die was naar nl. verhuist en deed nu gymnasium maar die was best wel slim jah.
Zie je wel

Maar van het jaar liep ik stage en daar had iemand een artikel gelezen uit een Belgisch tijdschrift waarin stond dat Belgie vond dat "Nederland ten onder gaat door zeurende en zeikende mensen"... mja ik kan ze daarin geen ongelijk geven.

Ik woon trouwens zelf in Maastricht en ga wel eens uit in België, maar bijvoorbeeld de mensen bij het uitgaan in België zijn ook veel relaxeder. Kun meer tegen dingen en zijn veel vrolijker. Heb nog nooit een ruzie gezien tijdens het uitgaan in België. In Nederland is het bijna iedere week wel raak.

Maar goed, dat laatste zegt niet direct iets over de intelligentie / slimheid van Belgen en Nederlanders.

En ja, het Nederlandse voetbal is niet van hoog niveau, maar het niveau van het Belgische voetbal ligt nóg lager.
Oud 11-12-2004, 21:16
Suziewafel
Suziewafel is offline
Hmm, vreemd

Mijn vriend zei dat zijn lerares economie juist het tegenovergestelde beweerde: dat de paar nederlanders in de klas juist beter zijn in wiskunde dan de belgen, omdat de nederlanders beter les krijgen in rekenen op de basisschool...
Oud 13-12-2004, 23:30
MB
MB is offline
volgens mij zijn de domme nederlanders-grappen bedacht, omdat de Nederlanders grapjes maakten over domme belgen. Maargoed daar gaat het niet om. Het is hetzelfde slag mensen, dus zullen ook wel ongeveer even intelligent zijn. En in België wordt er misschien meer nadruk gelegd op vakken die in Nederland wat minder belangrijk zijn en andersom.
Oud 14-12-2004, 21:16
annetjuh
annetjuh is offline
boeie.
Nederlanders zijn brutaler, dus komen minder dom over.
Was ook een keer op de belg een op ander programma.
En daar gingen ze in de winkel gekochte posters opvouwen.
Ze hadden 15 mensen genept. En er was er een die er wat zei en dat was waar rimpel een Nederlander!
Oud 15-12-2004, 12:47
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Da_mark schreef op 14-12-2004 @ 00:30 :
volgens mij zijn de domme nederlanders-grappen bedacht, omdat de Nederlanders grapjes maakten over domme belgen. Maargoed daar gaat het niet om. Het is hetzelfde slag mensen, dus zullen ook wel ongeveer even intelligent zijn. En in België wordt er misschien meer nadruk gelegd op vakken die in Nederland wat minder belangrijk zijn en andersom.
Volgens mij is jouw mening totaal ondoordacht. Belgen/Nederlander-moppen bestaan in een Belgische en Nederlandse versie, gewoon de twee namen verwisselen en voila. Dat is gewoon een rivaliteit die tussen alle volkeren bestaat. Domme Belg/Hollander-moppen zijn eigenlijk hetzelfde als domme blondjes-moppen, het is gewoon anderen wat zwartmaken, maar het is echt niet slecht bedoeld.
Welke vakken worden in Nederland eigenlijk benadrukt? In België is het vooral Wiskunde + Wetenschappen, maar ik geloof dat in Nederland meer praktijkervaring met wetenschappen gemaakt wordt, wat ik hier wel wat mis (hoewel ik een wetenschappelijke richting volg).
Oud 15-12-2004, 20:18
Verwijderd
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 11-12-2004 @ 18:40 :
maar bijvoorbeeld de mensen bij het uitgaan in België zijn ook veel relaxeder. Kun meer tegen dingen en zijn veel vrolijker. Heb nog nooit een ruzie gezien tijdens het uitgaan in België. In Nederland is het bijna iedere week wel raak.
Dan ga je wel uit op fijne plaatsen of heb je gewoon geluk. Ik heb al vaak gevechten gezien of ervan gehoord.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 20:19
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 15-12-2004 @ 13:47 :
Volgens mij is jouw mening totaal ondoordacht. Belgen/Nederlander-moppen bestaan in een Belgische en Nederlandse versie, gewoon de twee namen verwisselen en voila. Dat is gewoon een rivaliteit die tussen alle volkeren bestaat. Domme Belg/Hollander-moppen zijn eigenlijk hetzelfde als domme blondjes-moppen, het is gewoon anderen wat zwartmaken, maar het is echt niet slecht bedoeld.
Welke vakken worden in Nederland eigenlijk benadrukt? In België is het vooral Wiskunde + Wetenschappen, maar ik geloof dat in Nederland meer praktijkervaring met wetenschappen gemaakt wordt, wat ik hier wel wat mis (hoewel ik een wetenschappelijke richting volg).
De hollandermoppen gaan wel vooral over gierigheid, en de belgenmoppen over domheid. Ik heb in elk geval nog nooit een mop over een gierige belg gehoord

Ik denk dat in Nederland de praktijk inderdaad meer wordt benadrukt, en bij ons vanbuiten leren Helaas.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2004, 20:25
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
doezel schreef op 15-12-2004 @ 21:19 :
De hollandermoppen gaan wel vooral over gierigheid, en de belgenmoppen over domheid. Ik heb in elk geval nog nooit een mop over een gierige belg gehoord

Ik denk dat in Nederland de praktijk inderdaad meer wordt benadrukt, en bij ons vanbuiten leren Helaas.
Niet alle Hollander moppen gaan over gierigheid, ze gaan evengoed over domheid. Maar natuurlijk heb je wat specifieke moppen die je niet kunt omdraaien (die over gierigheid horen daar dus bij), maar in veel gevallen gaat het echt niet om bewezen eigenschappen van een van beiden (domme belgen, domme hollanders) (zomaar van een site geplukt: In een TV-quiz is de eerste vraag: "Waarvan is een glazen oog gemaakt?" De drie Nederlandse deelnemers denken diep na. Als de tijd om is heeft geen van drieën een antwoord. "Van glas", verheldert de quiz-master. Waarop een van de Hollanders opmerkt: "Oh ja, vanzelfsprekend, je moet er natuurlijk doorheen kunnen kijken! ).
Als je ooit een mop over een gierige Belg hoort, dan heb je waarschijnlijk te maken met een domme Hollander. Hollanders zullen vaak ook niet toegeven dat ze gierig zijn, noem het liever "zuinig", wil je ?
Oud 16-12-2004, 17:40
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
doezel schreef op 15-12-2004 @ 21:18 :
Dan ga je wel uit op fijne plaatsen of heb je gewoon geluk. Ik heb al vaak gevechten gezien of ervan gehoord.
Ligt eraan, als we naar Belgie gaan is het 9 van de 10 keer een discotheek. We gaan altijd dan uit in het Belgische Limburg (Hasselt, Diest, Hoeselt) want wij wonen met onze vriendengroep in het Nederlandse Limburg.
En soms nog wel eens naar Bilzen, cafeetjes... ook wel grappig. Helft daarvan zijn gewoon topless bars.
Oud 16-12-2004, 21:33
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 16-12-2004 @ 18:40 :
Ligt eraan, als we naar Belgie gaan is het 9 van de 10 keer een discotheek. We gaan altijd dan uit in het Belgische Limburg (Hasselt, Diest, Hoeselt) want wij wonen met onze vriendengroep in het Nederlandse Limburg.
En soms nog wel eens naar Bilzen, cafeetjes... ook wel grappig. Helft daarvan zijn gewoon topless bars.
Tja, wij hebben hier vorig jaar een 'schoolfuif' gehad (middelbare school, de fuif was eigenlijk georganiseerd door laatstejaars dus de leeftijdsklasse 17 tot 19 (zittenblijvers dus meegerekend). Zelfs met professionele security is de fuif op een fiasco uitgelopen omdat er gevocten geweest is. En niet 5 man ofzo, maar echt een bende die eventjes binnenviel. Ik woon trouwens niet in Limburg maar in (Vlaams-) Brabant, Vilvoorde (niet ver van Brussel). Hier is het echt wel goed nadenken voordat je ergens op een fuif komt, geweld begint er hier vaak wel bij te horen, spijtiggenoeg
Oud 17-12-2004, 14:16
Verwijderd
Citaat:
ILUsion schreef op 16-12-2004 @ 22:33 :
Tja, wij hebben hier vorig jaar een 'schoolfuif' gehad (middelbare school, de fuif was eigenlijk georganiseerd door laatstejaars dus de leeftijdsklasse 17 tot 19 (zittenblijvers dus meegerekend). Zelfs met professionele security is de fuif op een fiasco uitgelopen omdat er gevocten geweest is. En niet 5 man ofzo, maar echt een bende die eventjes binnenviel. Ik woon trouwens niet in Limburg maar in (Vlaams-) Brabant, Vilvoorde (niet ver van Brussel). Hier is het echt wel goed nadenken voordat je ergens op een fuif komt, geweld begint er hier vaak wel bij te horen, spijtiggenoeg
Inderdaad ja, nu ik er over nadenk zijn er maar weinig feesjes waar ik geweest ben en waar niet gevochten is...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2004, 17:23
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Citaat:
doezel schreef op 17-12-2004 @ 15:16 :
Inderdaad ja, nu ik er over nadenk zijn er maar weinig feesjes waar ik geweest ben en waar niet gevochten is...
Ja inderdaad, is in Nederland ook hoor, zeker als er mensen die niet bij jou op school zitten mogen komen.

Als bij ons op de middelbare school een schoolfeest werd georganiseerd, dan mocht iedereen wel eens een introducé(e) meenemen. Tja, dan kwamen er soms ook van die "bad guys" die niet van onze school waren binnen, dan gebeuren er ook wel eens dingen.

Een keer is de vooruit van de deur van de school vernield, zijn er jassen gestolen en zijn er twee mensen die niet van onze school waren op de vuist gegaan. Iemand die wel van onze school was maar die ook bekend stond om contacten met wat "mindere" jongeren, is er op betrapt dat-ie drank mee naar binnen smokkelde. Diezelfde jongen (zat op hetzelfde niveau als ik) heeft me zelfs een XTC-pil aangeboden op een schoolfeest. Uiteraard niets gepakt, maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat op schoolfuiven in Nederland ook wel eens iets kan gebeuren.

Later hebben ze op mijn middelbare school dat introducé(e)-gedoe afgeschaft, toen mochten er alleen mensen van mijn school naar het feest. Toen is er ook een aantal feesten niets gebeurd.

Maar goed, we dwalen eigenlijk helemaal af, haha. Maar ik vind het persoonlijk dus in België veel relaxeder stappen. Maja misschien ligt het omdat ik "niet-Belg" ben.
Reageren

Regels voor berichten