Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
en dat lijstje komt van http://www.klasse.be/archieven/arch...ail&nr=7027!
|
Ik ben de laatste jaren me toch al het vermoeden dat Belgen over het algemeen (en niet alleen wat wiskunde betreft maar gewoon dus in zijn algemeenheid) toch al slimmer zijn dan Nederlanders.
||
Citaat:
![]() Ik niet maar ik heb in mn hele leven maar 1 belg ontmoet en die was naar nl. verhuist en deed nu gymnasium maar die was best wel slim jah. Maar de belgenmoppen rulen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar belgenmoppen zijn zo leuk. ![]()
||
Citaat:
ik had een keer ergens (nja) gelezen dat het wel degelijk zo is. Alleen zijn nederlanders mondiger (en kunnen ze hun domheid verdoezelen ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
maar belgenmoppen bijv. Een man in een auto wordt aangehouden bij de Belgische grens. 'Meneer, u kunt de grens niet over,' zegt de Belgische douanier, 'want u rijdt in een Audi Quattro en u zit er maar in uw eentje in.' 'Wat is dat nu voor onzin?' zegt de man: 'Audi Quattro is gewoon het merk. Dat betekent niet dat je er met zijn vieren in moet zitten.' 'Toch mag u niet verder,' zegt de douanier. 'Dan wil ik wel eens even met je chef praten,' zegt de man. 'Dan moet u even geduld hebben,' zegt de douanier, 'want m'n chef houdt net drie mensen in een Fiat Uno aan.' ![]() of deze dan Een Duitser, een Belg en een Nederlander gaan parachutespringen. De Duitser springt als eerste; hij trekt aan het koord en zijn parachute springt open. Als tweede springt de Belg; ook hij trekt aan het koord en zijn parachute gaat open. Dan springt de Nederlander. Hij trekt aan zijn parachute: gaat niet open. Hij trekt aan de reserveparachute: gaat niet open. Met een noodgang komt de Nederlander de Belg voorbijzetten. De Belg gooit zijn parachute af en roept: 'Wat?! Gaan we wedstrijdje doen?!' ![]() Ik wil ook wel een domme nederlanders mop horen hoor ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() Er komt een Hollander in de Zwitserse alpen. Hij ziet daar een kudde schapen lopen en pakt zijn verrekijker. Hij telt er 175 en loopt naar de herder en zegt: "Als ik raad hoeveel schapen hier rondlopen, mag ik er dan eentje uitzoeken?" "Dat is prima, het lukt je toch niet." zegt de herder. Hollander: "Het zijn er 175." Herder: "verdorie het is goed, zoek er maar een uit dan." De Hollander loopt de kudde in en komt met zo'n beest op zijn schouders terug. Zegt die herder "Als ik raad uit welk land jij komt, mag ik dan mijn hond terug?" Of: Hoeveel Hollanders zijn er nodig om een lamp te vervangen? Vijf: 1 om op een tafel te staan en de lamp vast te houden, en 4 om de tafel rond te draaien. Uiteindelijk gaat het allemaal over hetzelfde, domheid en in jullie geval gierigheid maar daar kan ik er nu geen over bedenken... ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Dus als je het zo bekijkt heeft Nederland het over het algemeen genomen beter gedaan van Vlaanderen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Interpretatie dus ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar van het jaar liep ik stage en daar had iemand een artikel gelezen uit een Belgisch tijdschrift waarin stond dat Belgie vond dat "Nederland ten onder gaat door zeurende en zeikende mensen"... mja ik kan ze daarin geen ongelijk geven. ![]() Ik woon trouwens zelf in Maastricht en ga wel eens uit in België, maar bijvoorbeeld de mensen bij het uitgaan in België zijn ook veel relaxeder. ![]() Maar goed, dat laatste zegt niet direct iets over de intelligentie / slimheid van Belgen en Nederlanders. ![]() En ja, het Nederlandse voetbal is niet van hoog niveau, maar het niveau van het Belgische voetbal ligt nóg lager. ![]()
|
![]() |
Hmm, vreemd
Mijn vriend zei dat zijn lerares economie juist het tegenovergestelde beweerde: dat de paar nederlanders in de klas juist beter zijn in wiskunde dan de belgen, omdat de nederlanders beter les krijgen in rekenen op de basisschool...
|
volgens mij zijn de domme nederlanders-grappen bedacht, omdat de Nederlanders grapjes maakten over domme belgen. Maargoed daar gaat het niet om. Het is hetzelfde slag mensen, dus zullen ook wel ongeveer even intelligent zijn. En in België wordt er misschien meer nadruk gelegd op vakken die in Nederland wat minder belangrijk zijn en andersom.
|
![]() |
|
boeie.
Nederlanders zijn brutaler, dus komen minder dom over. Was ook een keer op de belg een op ander programma. En daar gingen ze in de winkel gekochte posters opvouwen. Ze hadden 15 mensen genept. En er was er een die er wat zei en dat was waar rimpel een Nederlander!
||
Citaat:
Welke vakken worden in Nederland eigenlijk benadrukt? In België is het vooral Wiskunde + Wetenschappen, maar ik geloof dat in Nederland meer praktijkervaring met wetenschappen gemaakt wordt, wat ik hier wel wat mis (hoewel ik een wetenschappelijke richting volg).
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Ik denk dat in Nederland de praktijk inderdaad meer wordt benadrukt, en bij ons vanbuiten leren ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als je ooit een mop over een gierige Belg hoort, dan heb je waarschijnlijk te maken met een domme Hollander. Hollanders zullen vaak ook niet toegeven dat ze gierig zijn, noem het liever "zuinig", wil je ? ![]()
||
Citaat:
![]() En soms nog wel eens naar Bilzen, cafeetjes... ook wel grappig. Helft daarvan zijn gewoon topless bars. ![]()
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Als bij ons op de middelbare school een schoolfeest werd georganiseerd, dan mocht iedereen wel eens een introducé(e) meenemen. Tja, dan kwamen er soms ook van die "bad guys" die niet van onze school waren binnen, dan gebeuren er ook wel eens dingen. Een keer is de vooruit van de deur van de school vernield, zijn er jassen gestolen en zijn er twee mensen die niet van onze school waren op de vuist gegaan. Iemand die wel van onze school was maar die ook bekend stond om contacten met wat "mindere" jongeren, is er op betrapt dat-ie drank mee naar binnen smokkelde. Diezelfde jongen (zat op hetzelfde niveau als ik) heeft me zelfs een XTC-pil aangeboden op een schoolfeest. Uiteraard niets gepakt, maar ik wil er alleen maar mee zeggen dat op schoolfuiven in Nederland ook wel eens iets kan gebeuren. Later hebben ze op mijn middelbare school dat introducé(e)-gedoe afgeschaft, toen mochten er alleen mensen van mijn school naar het feest. Toen is er ook een aantal feesten niets gebeurd. Maar goed, we dwalen eigenlijk helemaal af, haha. ![]() ![]() ![]()
|
![]() |
|
|