Oud 27-07-2003, 18:41
Brutus
Brutus is offline
ik heb een hele vette videoband maar ik wil ook graag op de computer hebben...
Kan dat? en hoe?

thanks
Oud 27-07-2003, 18:46
unpopular
unpopular is offline
ja dat kan alleen heb je wel een video-in nodig om je video aan je pc te kunnen linken.
Vervolgens zijn er tig progjes om op te kunnen nemen
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 18:48
Brutus
Brutus is offline
wat voor een input?
Oud 27-07-2003, 19:38
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Rambo schreef op 27-07-2003 @ 19:48:
wat voor een input?
Video-in, als je geen videokaart met video-in hebt kun je niet capturen.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2003, 19:39
Brutus
Brutus is offline
Citaat:
Chimera schreef op 27-07-2003 @ 20:38:
Video-in, als je geen videokaart met video-in hebt kun je niet capturen.
oh ok. k eb t nie =( thanks you
Oud 28-07-2003, 07:54
Sha'Quessir
Sha'Quessir is offline
Ik heb een (composiet) video-in, maar ik kan er niets mee opnemen vanaf video. Ik heb hem eens aangesloten op de TV-out van een andere pc, en hij doet het wel. Ligt dat dan aan mn videorecorder??? (wat kan ik er aan doen?)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 09:27
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sha'Quessir schreef op 28-07-2003 @ 08:54:
Ik heb een (composiet) video-in, maar ik kan er niets mee opnemen vanaf video. Ik heb hem eens aangesloten op de TV-out van een andere pc, en hij doet het wel. Ligt dat dan aan mn videorecorder??? (wat kan ik er aan doen?)
Zit er een aparte tulp-stekker voor 't composiet signaal op of haal je 't van je scart-aansluiting?
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 09:34
Sha'Quessir
Sha'Quessir is offline
Citaat:
Chimera schreef op 28-07-2003 @ 10:27:
Zit er een aparte tulp-stekker voor 't composiet signaal op of haal je 't van je scart-aansluiting?
SCART
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 10:01
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Sha'Quessir schreef op 28-07-2003 @ 10:34:
SCART
Heb je wel een uitgangs kabel i.p.v. een ingangs kabel? Meestal zit er op de scart stekker een in/out switch.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 10:02
Sha'Quessir
Sha'Quessir is offline
Citaat:
Chimera schreef op 28-07-2003 @ 11:01:
Heb je wel een uitgangs kabel i.p.v. een ingangs kabel? Meestal zit er op de scart stekker een in/out switch.
ehm... wist niet dat daar verschil in zat... heeft in ieder geval geen switch (en kan als indinges werken)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 10:09
Chimera
Chimera is offline
SCART heeft 2 composit pennen, in (pen 20) en out (pen 19). Waarschijnlijk heb jij een kabel te pakken die met pen 20 verbindt.

Wat ook nog kan is dat je videorecorder geen signaal op die pennen zet, vooral B-merk recorders willen dat wel eens niet ondersteunen. Check anders je manual ff.
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 16:53
Sha'Quessir
Sha'Quessir is offline
Citaat:
Chimera schreef op 28-07-2003 @ 11:09:
SCART heeft 2 composit pennen, in (pen 20) en out (pen 19). Waarschijnlijk heb jij een kabel te pakken die met pen 20 verbindt.

Wat ook nog kan is dat je videorecorder geen signaal op die pennen zet, vooral B-merk recorders willen dat wel eens niet ondersteunen. Check anders je manual ff.
Okey, bedankt (nog geen tijd gehad om te kijken tho)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 17:47
CryptapiX
CryptapiX is offline
hmz
mijn pa wil dat ook gaan doen,
het schijnt wel te kunnen met een video capture kaart
maar weet iemand iets over hoeveel hdd ruimte je ongeveer nodig heb voor zon bandje te cappen?
Oud 28-07-2003, 21:50
Sha'Quessir
Sha'Quessir is offline
Citaat:
CryptapiX schreef op 28-07-2003 @ 18:47:
hmz
mijn pa wil dat ook gaan doen,
het schijnt wel te kunnen met een video capture kaart
maar weet iemand iets over hoeveel hdd ruimte je ongeveer nodig heb voor zon bandje te cappen?
beetje redelijke kwaliteit... 360 MB / uur ofzo
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 22:04
McMotion
McMotion is offline
Citaat:
Chimera schreef op 28-07-2003 @ 10:27:
ik wilde een tijdje geleden hetzelfde doen maar de video had ik tussen de coax uit de muur en de coax naar mijn computer gezet... dat vond ik al vrij onlogisch omdat hij het signaal dan weer in die coax kabel moet stoppen en het er even later weer uithaalt.. het probleem toen was ook dat ik het geluid er niet bij kon opnemen omdat ik het geluid extern doorluste (naar de line-in) van m'n geluidskaart.. zou dat beter werken met die composite aansluiting? ik ben daar verder niet bekend mee.. zit daar het hele video signaal in dus beeld + geluid?
Oud 28-07-2003, 22:06
Sha'Quessir
Sha'Quessir is offline
Citaat:
McMotion schreef op 28-07-2003 @ 23:04:
ik wilde een tijdje geleden hetzelfde doen maar de video had ik tussen de coax uit de muur en de coax naar mijn computer gezet... dat vond ik al vrij onlogisch omdat hij het signaal dan weer in die coax kabel moet stoppen en het er even later weer uithaalt.. het probleem toen was ook dat ik het geluid er niet bij kon opnemen omdat ik het geluid extern doorluste (naar de line-in) van m'n geluidskaart.. zou dat beter werken met die composite aansluiting? ik ben daar verder niet bekend mee.. zit daar het hele video signaal in dus beeld + geluid?
Nee composiet is alleen beeld, maar je kunt wel het geluid opnemen en het achteraf met een programma als VirtualDub (weet zo ff de link niet, probeer google maar) synchroniseren (lees: het geluid aan het beeld toevoegen)
Met citaat reageren
Oud 28-07-2003, 22:14
McMotion
McMotion is offline
hmm kut...
Oud 28-07-2003, 22:33
McMotion
McMotion is offline
kan ik voor video trouwens niet nog beter de svideo ingang van mijn tv card gebruiken?

en zo ja, zit daar het geluid al in?
Oud 28-07-2003, 23:05
unpopular
unpopular is offline
als jij een svideo in hebt is het beter idd.
Maar dacht niet dat daar geluid bij zat dacht alleen de verschillende signale gesplitst in 4 stukken ipv 1 groot stuk.

(Svideo geeft bij mij veel beter beeld)

Ik gebruik progje dat bij mijn Miro kaartje zat en dat was slecht met hddspace 1 sec = 1 mb dus 3.6Gb per uur gewoon in AVI dus geen compressie maar dan zat er dus wel geluid bij en kon ik ook gewoon alles opnemen.
Verwacht ook best dat er een nieuwer programma is met veel beter functie. Het was dus Pinnacle Systems miroVideo PCTV maar das dus speciaal voor die kaart/serie. Pinnacle Systems heeft daar dus heel goede hardware en software voor al is het niet het goedkoopste merk maar het werk wel.
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 00:06
McMotion
McMotion is offline
bah op onze videorecorder zit helemaal geen S-video uitgang alleen SCART en coax.. kan ik die SCART op een of andere manier converteren naar S-video of composite? ik heb ook geen ervaring met SCART
Oud 29-07-2003, 00:11
McMotion
McMotion is offline
voor het rechtstreeks capturen naar je hardeschijf kan je trouwens heel goed de "Huffyuv" codec gebruiken.. da's een heel snelle lossless compressie codec die je realtime kunt gebruiken tijdens het capturen.. dan kan je later gewoon nog je video bewerken en alsnog goed comprimeren met XviD ofzo...
Oud 29-07-2003, 08:02
Verwijderd
Citaat:
McMotion schreef op 29-07-2003 @ 01:06:
bah op onze videorecorder zit helemaal geen S-video uitgang alleen SCART en coax.. kan ik die SCART op een of andere manier converteren naar S-video of composite? ik heb ook geen ervaring met SCART
Ja, gewoon een scart convertor halen en dan n svideo kabeltje eraan hangen.

Zown ding:
Met citaat reageren
Oud 29-07-2003, 08:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
McMotion schreef op 29-07-2003 @ 01:06:
Als je nu eerst ff het topic leest.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten