Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-08-2003, 21:08
El Dar
El Dar is offline
is 21 en gaat met iemand van 15

Wat moet ik daar nu van vinden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-08-2003, 21:26
Fade of Light
Fade of Light is offline
allereerst MOET je niks.

Persoonlijk zou ik het gewoon accepteren. Er zijn redelijk wat ouders die meer dan 7 jaar schelen en dit is maar 6 jaar. (al is dit niet echt een cleane vergelijking). Als het nou met iemand van 12 was, sja dan zou het wel ERRUG zijn. Maar mensen van 15 kunnen al aardig psychologisch/ sociaal ontwikkeld zijn en dus is de relatie niet echt fout o.i.d.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 21:28
Verwijderd
wat boeit t nou?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 21:29
Rieju RS2
Rieju RS2 is offline
Ik heb zelf deze vakantie ook iets gehad met iemand van 21 (oke dit was een vakantievriendje) Als ze maar gelukkig zijn.
Oud 03-08-2003, 21:55
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
tjah als hij het wilt....
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 22:02
Verwijderd
Citaat:
lotjesnotje schreef op 03-08-2003 @ 22:55:
tjah als hij het wilt....
beter gezegd wil ZIJ het ook?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 22:09
nesso
nesso is offline
Maakt niet uit, behalve als je ziet dat het totaal niet gaat, maar dan zou ik me nog alsnog niet bemoeien met je broers relatie.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 22:12
Thomas
Thomas is offline
Ik zou hem erop wijzen dat hij gewoon strafbaar bezig is.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 22:12
Verwijderd
hem met rust laten
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 22:15
pyres74
pyres74 is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 03-08-2003 @ 22:26:
allereerst MOET je niks.

Persoonlijk zou ik het gewoon accepteren. Er zijn redelijk wat ouders die meer dan 7 jaar schelen en dit is maar 6 jaar. (al is dit niet echt een cleane vergelijking). Als het nou met iemand van 12 was, sja dan zou het wel ERRUG zijn. Maar mensen van 15 kunnen al aardig psychologisch/ sociaal ontwikkeld zijn en dus is de relatie niet echt fout o.i.d.
idd dit vind ik gewoon fout
ik zou het gewoon één keer tegen je broer zeggen en het daarna niet meer over hebben

hoe vinden de ouders van dat meisje het dan?als die gaan trippen (en dat denk ik dus van wel) dan heeft je broer problems
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 22:18
Omen
Omen is offline
Hem aangeven bij de politie, vieze pedo dat hij er rond loopt!
Oud 03-08-2003, 22:28
El Dar
El Dar is offline
Citaat:
pyres74 schreef op 03-08-2003 @ 23:15:
idd dit vind ik gewoon fout
ik zou het gewoon één keer tegen je broer zeggen en het daarna niet meer over hebben

hoe vinden de ouders van dat meisje het dan?als die gaan trippen (en dat denk ik dus van wel) dan heeft je broer problems
dr ouders mogen het niet weten, want die zijn nogal ouderwets enzo.
Maar ja het is best wel een leuke meid en ook best wel een chick. Dus opzich. Maar toch... 15 he. Ik heb er nog niks over gezegd en ga het denk ook niet doen. Hij moet zelf maar weten wat hij doet eigenlijk. Ik mocht hem toch al niet zo dus ik ga me ook niet met zijn leven bemoeien.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 22:44
Verwijderd
Citaat:
Omen schreef op 03-08-2003 @ 23:18:
Hem aangeven bij de politie, vieze pedo dat hij er rond loopt!

HELL YEAH!
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 23:07
Verwijderd
Schietgebedje voor hem doen dat ie zich niet vern**kt.
Met citaat reageren
Oud 03-08-2003, 23:08
Verwijderd
Citaat:
El Dar schreef op 03-08-2003 @ 22:08:
Dat vraag je aan mij? Moet ik een mening voor je vormen? Kom op, dat kan je zelf ook wel.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 00:43
Verwijderd
Moet kunnen vind ik.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 09:34
deesmees
deesmees is offline
ik ben 17 en vriend bijna 23 wat boeit dat nou gaat harstikke goed!!!!
Maar ja 15is natuurlijk wel jonger,maar het KAN goed gaan is je broers keuze en als hij met haar wil moet iedereen dat maar accepteren
Oud 04-08-2003, 09:42
Rubke18
Rubke18 is offline
het is jou BROER en het is ZIJN leven, heb je niet genoeg aan dat van jezelf

waarom maakt iedereen zich druk om andermans zaken?!
Oud 04-08-2003, 10:19
lieve
lieve is offline
So what???
Als die 2 elkaar nu graag zien... of gewoon een relatie willen hebben, gewoon laten doen!
Het is tenslotte hun leven. Zij moeten het met elkaar kunnen vinden.
Momenteel zit in m'n vriendengroep ook een koppel dat 7 jaar verschilt van elkaar. Zij is 16 en hij is 23. En ik moet zeggen dat het best wel een leuk koppel is.
Oud 04-08-2003, 10:33
miro
miro is offline
Hij is er toch verliefd op, niet jij. Geen probleem lijkt mij.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 10:36
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:

Uhm, dus wij moeten hier een beetje jou mening gaan vormen? Misschien is het een idee om eens een eigen mening te hebben, je bent tenslotte al 17.
De vraag is dus gewoon wat je er zelf van vindt. Als je daar om te beginnen eens wat over vertelt, dan kunnen we daar op ingaan met argumenten en wellicht pas je vervolgens wel je mening aan.

Mijn mening, zolang hij een pedopas heeft, vind ik het goed. Joh, als ze het allebij naar hun zin hebben, wat is dan het probleem?
Oud 04-08-2003, 10:46
pyres74
pyres74 is offline
dingen geheim houden heeft geen zin
als je broer slim is (en dat meisje ook) dan zou ik het ook tegen haar ouders vertellen

als je dit namelijk geheim houdt, dan wekt dat meer argwaan
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 11:18
Verwijderd
Citaat:
pyres74 schreef op 04-08-2003 @ 11:46:
dingen geheim houden heeft geen zin
als je broer slim is (en dat meisje ook) dan zou ik het ook tegen haar ouders vertellen

als je dit namelijk geheim houdt, dan wekt dat meer argwaan
Stel je nou eens voor heh:

Dat meisje is verschrikkelijk verliefd op de broer in kwestie, en die liefde is wederzijds. Je weet dat je ouders moeilijk gaan doen, dus vertel je het niet.

Vervolgens gaat je 'lieve' broertje het gewoon doodleuk ff aan de ouders vertellen. Die gaan helemaal uit hun pan, worden boos op de broer, de broer wordt boos op jou. De hele onderlinge relatie wordt verbroken.

Daar kan je bij optellen dat het meisje ook geen fijne tijd door zal gaan, aangezien haar ouders op de hoogte zijn van de 'pedofiele' relatie. Die kan rekenen op huisarrest, en oh wee als ze ooit wordt gezien met dezelfde jongen.

En trouwens: mochten ze verliefd zijn, denk je dan dat ze deze 'tegenslag' hun relatie laat verbreken? Nee, zeker niet. Alleen het gaat in het geheim verder, en jouw broer vertrouwt je niet meer, laat staan dat hij ooit nog iets aan jou vertelt over zijn (liefdes)leven.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 11:24
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
miro schreef op 04-08-2003 @ 11:33:
Hij is er toch verliefd op, niet jij. Geen probleem lijkt mij.
Dit is dus een typische reactie van iemand die niet verder kijkt dan zijn neus lang is. Het is en blijft je broer, je kan toch gewoon tegen hem zeggen wat jij ervan vindt? Veel andere mensen zullen er op dezelfde manier tegenaan kijken dus hij zal er nog vaker mee geconfronteerd worden.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 11:24
El Dar
El Dar is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 04-08-2003 @ 12:18:
Stel je nou eens voor heh:

Dat meisje is verschrikkelijk verliefd op de broer in kwestie, en die liefde is wederzijds. Je weet dat je ouders moeilijk gaan doen, dus vertel je het niet.

Vervolgens gaat je 'lieve' broertje het gewoon doodleuk ff aan de ouders vertellen. Die gaan helemaal uit hun pan, worden boos op de broer, de broer wordt boos op jou. De hele onderlinge relatie wordt verbroken.

Daar kan je bij optellen dat het meisje ook geen fijne tijd door zal gaan, aangezien haar ouders op de hoogte zijn van de 'pedofiele' relatie. Die kan rekenen op huisarrest, en oh wee als ze ooit wordt gezien met dezelfde jongen.

En trouwens: mochten ze verliefd zijn, denk je dan dat ze deze 'tegenslag' hun relatie laat verbreken? Nee, zeker niet. Alleen het gaat in het geheim verder, en jouw broer vertrouwt je niet meer, laat staan dat hij ooit nog iets aan jou vertelt over zijn (liefdes)leven.
ik denk niet dat pyres bedoelde dat ik het zou moeten gaan vertellen tegen haar pappie en mammie.

En ik heb het idee dat het toch al niet zo goed gaat tussen hun 2en aangezien ze nu nogal een eindje uit elkaar wonen. (4 uur reizen). Ze hebben het al langer met elkaar maar ik wist niet dat ze 15 was. Ik schrok er toen wel van. Maar ja zoals ik al zei het is zijn leven en ik ga me er niet mee bemoeien. Ik vind het alleen wel vreemd. Maar jah wie ben ik?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-08-2003, 11:26
Rubke18
Rubke18 is offline
Citaat:
ReV3rEnD schreef op 04-08-2003 @ 12:18:
Echte liefde overwint alles
Oud 04-08-2003, 12:03
telluriet
telluriet is offline
nou ik ken een joch, die wordt over een aantal maandjes 16 en die heeft bij gebrek aan beter (en alleen om die reden) met iemand van 12
Oud 04-08-2003, 14:53
Burter
Burter is offline
Tja je hebt zielige mensen en je hebt pedo's!
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 16:02
miro
miro is offline
Citaat:
Wawl schreef op 04-08-2003 @ 12:24:
Dit is dus een typische reactie van iemand die niet verder kijkt dan zijn neus lang is. Het is en blijft je broer, je kan toch gewoon tegen hem zeggen wat jij ervan vindt? Veel andere mensen zullen er op dezelfde manier tegenaan kijken dus hij zal er nog vaker mee geconfronteerd worden.
Tuurlijk mag je zeggen wat je dr van vindt, maar je moet er geen problemen van gaan maken. Zelf heb ik in dezelfde situatie gezien (in dit geval was ik de 15 jarige). Je mag je eigen mening hebben en uiten maar het is en het blijft zijn leven, aan liefde valt niet veel te doen en dat hebben anderen te accepteren. Ik bedoelde niet dat hij zijn mond maar moet houden, alleen dat hij zich dr niet te erg mee moet gaan bemoeien.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 16:28
emi
emi is offline
Een vriendin van mij was net 15 toen ze met haar vriend kreeg. Hij was toen bijna 24 als ik het goed heb. Dat scheelt dus 9 jaar. En inmiddels is dat alweer 1.5 jaar een heel schattig stelletje. Een andere vriendin van mij heeft nu bijna een half jaar met een jongen van 21 en is 16. Dat scheelt dus ook 5 jaar.
Zelf kan ik zo ongeveer niemand krijgen dus ...

Maar wat ik hiermee wil zeggen, is dat het makkelijk kan ..
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 16:42
Verwijderd
Citaat:
telluriet schreef op 04-08-2003 @ 13:03:
nou ik ken een joch, die wordt over een aantal maandjes 16 en die heeft bij gebrek aan beter (en alleen om die reden) met iemand van 12
toch jammer dat de kotssmilie niet bestaat op scholieren.com.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 18:35
L1
L1 is offline
Nare Man gaat toch ook met een meisje van 15 ?
Oud 04-08-2003, 18:50
Lady Penelope
Lady Penelope is offline
Zolang ze maar gelukkig zijn toch?

En ik weet niet precies wat de definitie van pedo is (of je daar nou 18 of 21 voor moet zijn dan), maar zolang ie haar maar tot niks dwingt en niet met haar de koffer in duikt maakt het niks uit toch?

Als je met 18+ al een pedo bent, zou iedereen die 18 is en een relatie heeft met iemand van 17 al een pedo zijn. En dat scheelt maar één jaar.

Als mijn pappie en mammie daar moeilijk over zouden gaan doen (kunnen ze niet, want ik ben inmiddels meerderjarig ) kan ik ze er altijd nog mee om de oren wapperen dat opa en oma ook 6 jaar scheelden.
Oud 04-08-2003, 18:54
Dragon Khan
Dragon Khan is offline
Ik had hier ook een topic gemaakt in dit forum deel over 4 jaar verschil als 17 jarige.

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=558517

Dat vindt ik al ziek maar 21 en 15? bwargh!!

ik vind dat er in de leeftijdscatagoryen 14- 17 niet meer dan 2 jaar verschil hoort te zitten.
Met citaat reageren
Oud 04-08-2003, 19:07
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Dragon Khan schreef op 04-08-2003 @ 19:54:
Dat vindt ik al ziek maar 21 en 15? bwargh!!

ik vind dat er in de leeftijdscatagoryen 14- 17 niet meer dan 2 jaar verschil hoort te zitten.
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
nouja zeg, sommige mensen stellen wel erg strikte, maar ook tegelijk vage grenzen. Stel je bent 12 dan kan je dus wel iets hebben met iemand van 23 volgens jou.

Jezus, wat zijn 6 jaartjes nou zeg. Dat moet iedereen toch lekker zelf weten. Wat geeft jou t recht om over anderen te oordelen. Kijk dat je zelf nou zulke vreemde grenzen stelt, maar zet het dan wel zinnig neer. (Bwargh klinkt als verkouden hond)
Oud 04-08-2003, 20:06
DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
teddybeer1983 schreef op 04-08-2003 @ 20:07:
Jezus, wat zijn 6 jaartjes nou zeg. Dat moet iedereen toch lekker zelf weten.
Op een leeftijd waar je je op geestelijk gebied snel ontwikkeld is 6 jaar heel veel.
Oud 04-08-2003, 20:13
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Citaat:
Desecrator schreef op 04-08-2003 @ 21:06:
Op een leeftijd waar je je op geestelijk gebied snel ontwikkeld is 6 jaar heel veel.
Ja maar er is nergens af te leiden hoe ver die geestelijke ontwikkeling is. Sommige mensen zijn vroeg volwassen, je weet niet of dat hier aan de hand is maar het kan heel goed. Op dat moment is 6 jaar niet veel. Alles gaat gewoon goed wat mij betreft als de een (meestal de oudere) maar geen misbruik van de ander maakt.
Oud 05-08-2003, 02:57
Verwijderd
Citaat:
telluriet schreef op 04-08-2003 @ 13:03:
Kijk, dit is natuurlijk gewoon ranzig. Meiden van 12 zijn nog onzijdig wat mij betreft. Maar iemand van 15, dat moet (net) kunnen, sommige zijn gewoon wat vroeger volwassen. Alleen 15 lijkt me dan wel echt de grens.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 10:36
El Dar
El Dar is offline
Ook als degene die met die 15 jarige gaat zelf 21 is??? Lijkt me niet toch?
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 11:19
Verwijderd
boeit leeftijd nou! tis zíjn vriendin, hij moet zelf weten hoe oud ze is.
Met citaat reageren
Oud 05-08-2003, 18:31
sunflouwer
sunflouwer is offline
ach, als ze het leuk hebben toch?

mijn ouders kunnen er nooit bij mij over gaan zeuren, zij schelen 8 jaar...
niet dat ik ooit een relatie met zo'n leeftijdsverschil heb gehad hoor
Oud 05-08-2003, 19:02
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
inderdaad, accepteer t maar gewoon.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 11:01
kinkymoi
kinkymoi is offline
wat maakt het echt uit, mijn vriend is ook 8 jaar ouder dan mij, en toen ik 16 was had ik al wat met em..
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 11:04
Sweet Serenity
Sweet Serenity is offline
jij moet je je er allereerst niet mee bemoeien. Als ze nou gelukkig zijn met elkaar....

Het kan best dat iemand van 21 op dezelfde golflengte zit als iemand van 15.
Oud 06-08-2003, 11:28
alpha
alpha is offline
Ik zou er persoonlijk erg veel moeite mee hebben. Helemaal omdat jij zelf ook 17 bent dus nog ouder dat dit meisje! Nee, ik heb zussen van 23 en 25 en als die met een jongen zouden gaan van mijn leeftijd dan had ik echt zoiets gehad van
Tja, ik weet dat je er niks tegen kunt doen maar ja, ik zou het iig niet leuk vinden. 15 is wel heel jong hoor! Wat moet iemand van 21 nou met een kind van 15?!
Oud 06-08-2003, 12:09
kinkymoi
kinkymoi is offline
Citaat:
alpha schreef op 06-08-2003 @ 12:28:
Wat moet iemand van 21 nou met een kind van 15?!
misschien is zij wel al wat volwassen voor dr leeftijd en hij weer wat minder voor zijn leeftijd weet jij veel.. ik ken genoeg meisjes van 15 met wie je heel normaal kunt omgaan en die echt niet zo kinderlijk meer zijn zegmaar
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 12:28
Unexplained
Unexplained is offline
Spreek hem aan op zijn verantwoordelijkheden en zijn volwassenheid...

Meer kun je niet doen. Behalve dan zeggen dat je hem aangeeft bij de politie als hij verdere toenaderingen zoekt.
Oud 06-08-2003, 12:33
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Unexplained schreef op 06-08-2003 @ 13:28:
Behalve dan zeggen dat je hem aangeeft bij de politie als hij verdere toenaderingen zoekt.
Oud 06-08-2003, 12:41
Mononoke
Mononoke is offline
Citaat:

Ja. Dus??

Oud 06-08-2003, 13:08
emi
emi is offline
Mn beste vriend is 21...
En wat vrienden van me zijn rond die leeftijd ...
En dat gaat toch ook prima

maar je móet niets, wat wíl je daarvan vinden ligtgeheel aan jou.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten