Advertentie | |
|
![]() |
|
ja ik ben er gewoon er benieuwd naar wat mensen van de verlichting denken. Zelf durf ik er nog niet aan te beginnen. Want als ik geloof dat het bestaat is er dus een ultiem doel dat een mens kan bereiken.
vind ik een eng idee. een vriendin zei laatst tegen mij dat ze verlicht wou zijn omdat ze dan niet meer zou reincarneren. Ik zei toen: "hoe kun je in verlicht zijn als je het daarom wil." toen ging ik er dus over denken en wist niet wat ik er mee aan moest. vandaar deze topic
|
er wordt gezegd dat boedha verlicht was.
hij straalt eigenlijk altijd rust en vrede, acceptatie, en besef/begrip uit. ik denk dat als er iets als verlichting is, het die kant op is. je gedachtes los laten en nooit ergens 2 keer over na hoeven denken, alles uit liefde. dit is ongeveer alles wat ik ervan gedacht heb. kan er geen waarheid aan vast knopen..
||
Citaat:
het doel kan het doel niet zijn, alleen het streven ernaar.
||
Citaat:
Als je alles accepteert... lijkt me eigenlijk erg goed verlicht ja. maar je moet niet alles gaan accepteren [flauw voorbeeld] je moet je niet zomaar van je fiets laten trappen [/flauw voorbeeld]
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
[GS] De Verlichting Verwijderd | 0 | 14-03-2016 17:50 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Bijna net als wij, de wortels van vreemdelingenhaat Verwijderd | 17 | 09-09-2006 14:56 | |
Verhalen & Gedichten |
Verlichting van de mensheid KMBA | 4 | 29-05-2005 15:23 | |
Verhalen & Gedichten |
De Verlichting Reem | 8 | 23-12-2004 11:03 | |
Lifestyle |
gothic; de nieuwe romantiek? konflict | 44 | 18-06-2002 13:46 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
hier zijn bijna alle antwoorden van De Stad... | 0 | 22-03-2001 19:57 |