Oud 06-08-2003, 23:25
beija_flor
beija_flor is offline
Hee allemaal,

ik heb nu bijna 7 maanden een vriend, alleen gaat het al 7 maanden lang niet goed. We hebben echt elke dag ruzie en al 75573x pogingen gedaan tot uitmaken maar er is nix van gekomen. Uiteindelijk kwam het op de een of andere manier wel weer goed. Nou weet ik niet meer wat ik ermee aan moet, ik voel nogsteeds wel iets voor hem en ik geef ook echt ontzettend veel om hem maar ik kan gewoon niet tegen de ruzies die we elke dag hebben. De ruzies gaan meestal ook om lucht en er valt gewoon geen houding tegenover te nemen. Nou is er nog een probleem, ik heb hem al een hele lange tijd niet meer gezien, ik was 2 weken op vakantie ben terug gekomen en heb hem sindsdien maar 1x gezien, ik was laatst bestwel heel erg ziek geworden en ik moest naar het ziekenhuis, ik vroeg hem om met me mee tegaan omdat ik niet alleen wilde maar hij vond dat z'n werk voorging. Ik had er maar niks van gezegd maar ik voelde me echt enorm in de steek gelaten. De laatste tijd zegt hij ook hele gemene dingen tegen me en loopt hij me van alles en nog wat te verwijten. Nou weet ik gewoon niet wat ik moet doen, als ik het uitmaak zal het een hoop ellende opleveren omdat hij bij me in de klas zit en ik er niet tegen zou kunnen om elke dag met hem geconfronteerd te worden. Maar zo kan ik ook niet verder.. Wat moet ik nou doen?
Oud 06-08-2003, 23:32
Verwijderd
er over praten

edit: met hem, wel te verstaan
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 23:33
beija_flor
beija_flor is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 07-08-2003 @ 00:32:
er over praten

edit: met hem, wel te verstaan

valt niet mee te praten, want dan komen de verwijten weer en loopt het uit tot een knallende ruzie..
Oud 06-08-2003, 23:37
Verwijderd
Hm... is het uitmaken dan niet toch het beste? Je lijkt niet echt blij te zijn met je relatie, en als je het aanlaat omdat-ie bij je in de klas zit is dat natuurlijk geen goede reden. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat het nu dan leuk is om elkaar op school te zien, als jullie zo veel ruzie hebben. Ben je nog verliefd op 'm?
Met citaat reageren
Oud 06-08-2003, 23:41
beija_flor
beija_flor is offline
Citaat:
sarahbressers schreef op 07-08-2003 @ 00:37:
Hm... is het uitmaken dan niet toch het beste? Je lijkt niet echt blij te zijn met je relatie, en als je het aanlaat omdat-ie bij je in de klas zit is dat natuurlijk geen goede reden. Bovendien kan ik me niet voorstellen dat het nu dan leuk is om elkaar op school te zien, als jullie zo veel ruzie hebben. Ben je nog verliefd op 'm?

Mja ik weet het dus niet, omdat het zo verwarrend is. De ene keer ben ik ontzettend blij met hem maar zodra er ruzies komen en hij gemene dingen naar m'n hoofd gaat smijten dan heb ik echt van die momenten waarop ik denk dat het gewoon beter is als we gewoon niet meer samen zijn. En achteraf krijg ik meestal wel spijt daarvan, en ik ben nog wel verliefd op hem.
Oud 07-08-2003, 00:34
emi
emi is offline
Moeilijke situatie.
Ik denk niet dat die ruzies je erg goed zullen doen. Het is denk ik ook goed voor je om andere mensen om advies te vragen. Ik had het allang al uitgemaakt, omdat ik gewoon niet tegen ruzies kan.
Zal er niet de mogelijkheid zijn om als vrienden uit elkaar te gaan? Je kunt niet altijd op hem blijven wachten totdat hij het initiatief neemt. Je kunt proberen met hem te praten en als het dan uit zou lopen op een knallende ruzie hem zeggen dat het zo niet langer kan.
Ik heb ook niet zo veel ervaring met relaties enzo, en meestal liet ik het de ander uitmaken, dus ik denk niet dat je iets aan mijn mening hebt. Maargoed. Sterkte.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 09:24
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Als je al zo'n lange tijd iedere dag ruzie hebt, dan is er volgens mij toch iets niet goed. Ik denk dat het beste dan is om het toch uit te maken, want zoals sarahbressers al zei, is het nu dan wel gezellig op school?

Je moet een goed gesprek met hem aangaan, en aan het einde moet het duidelijk of je verder gaat, of dat jullie uit elkaar gaan. Dan zal je het maar even moeten accepteren dat het wat minder gezellig is in de klas. Het lijkt mij dat er in ieder geval íets moet veranderen...
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 09:40
Ninnoc
Ninnoc is offline
het is jou denk ik ook wel duidelijk dat dit echt niet kan.
Maar hoe veel je ook van m houd, mensen die je niet respecteren zijn je niet waard. Het is wel moeilijk maar je moet 'gewoon' tegen jezelf zeggen 'wtf ik ben zuig, laat ik me zo behandelen? laat ik zo tegen me spreken? niet dus!' Als iemand je telkens opnieuw kwetst moet je echt voor jezelf kiezen meid, hij is t niet waard.
Oud 07-08-2003, 09:47
Rubke18
Rubke18 is offline
Je moet denk ik toch eens verder gaan met je eigen leven en dat kan misschien voorlopig beter even zonder hem.

Enjoy life
Oud 07-08-2003, 09:48
Verwijderd
uitmaken, waarom wil je in godnaam met iemand waar je al 7 maanden elke dag ruzie mee hebt? en die je verder vaak kwetst
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 09:50
VG
VG is offline
Hmmm, ruzies die over lucht gaan...
Werk dat voor gaat... (kan ik enigszins mee inkomen, maar niet onder deze omstandigheden...)

Do the math!
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 10:40
teddybeer1983
teddybeer1983 is offline
Dat je bij elkaar in de klas zit is een slecht argument om het niet uit te maken. Je kan toch niet zeggen dat je een relatie in stand moet houden, ondanks dat je niet meer verliefd bent, omdat je in dezelfde klas zit. Als je het uitmaakt dan wil je elkaar waarschijnlijk even niet zien en dat kan niet omdat je in dezelfde klas zit, dat is dus wel ff door de zure appel heen bijten.

Maar als je vaak ruzie hebt en je je niet op je gemak voelt dan moet je het gewoon uitmaken. Hij doet heel erg onaardig tegen je, dus waarom zou je het aan houden.
Oud 07-08-2003, 10:48
Verwijderd
Uitmaken. Wat heb je nu aan iemand waarmee je constant ruzie hebt en die zijn werk belangrijker vindt dan het feit dat jij in het ziekenhuis ligt.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 11:03
Verwijderd
Ik zou ook voor uitmaken gaan, om al die redenen die hierboven al zijn gegeven. En wie weet, misschien werkt jullie 'relatie' nog wel beter als vriendschap.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 11:09
beija_flor
beija_flor is offline
Hij wilt dan geen vrienden met me zijn omdat hij dat niet aan zou kunnen zegt hij. HIj heeft ook vaker gezegd dat hij zich wat aanzou doen enzo, ik weet echt niet wat ik ermee aanmoet.
Ik sprak hem gisteravond nog, weer heftige ruzie... en toen kwam het weer goed. Ik kan er meestal gewoon niet tegen als hij moet huilen en dan laat ik me maar weer ompraten. Het is niet zo dat ik niet verder met m zou willen, ik zou dat wel willen als hij maar veranderde maar daar zal ik me maar niet teveel aan vastklampen...
Oud 07-08-2003, 11:15
Verwijderd
Citaat:
Zuig schreef op 07-08-2003 @ 12:09:
Hij wilt dan geen vrienden met me zijn omdat hij dat niet aan zou kunnen zegt hij. HIj heeft ook vaker gezegd dat hij zich wat aanzou doen enzo, ik weet echt niet wat ik ermee aanmoet.
Ik sprak hem gisteravond nog, weer heftige ruzie... en toen kwam het weer goed. Ik kan er meestal gewoon niet tegen als hij moet huilen en dan laat ik me maar weer ompraten. Het is niet zo dat ik niet verder met m zou willen, ik zou dat wel willen als hij maar veranderde maar daar zal ik me maar niet teveel aan vastklampen...
Ik hoop dat je doorhebt dat hij jou in feite gewoon chanteert, door te zeggen dat hij zichzelf iets aan zou doen wanneer je het uit zou maken. Dat mag hij niet doen en daar moet jij je, hoe hard dat ook mag klinken, helemaal niets van aantrekken.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 11:16
Verwijderd
Citaat:
Zuig schreef op 07-08-2003 @ 12:09:
Altijd ruzie om niets is niet goed. Dat hij tegen jou zegt zichzelf wat aan te doen wanneer het uit gaat is ook niet goed, zo zet hij jou voor het blok en wordt de keuze echt te moeilijk.
Blijf eens een tijdje bij elkaar uit de buurt, allebei een beetje afkoelen. Denk er dan rustig over na; is het je waard om altijd maar ruzie te hebben en niet echt te kunnen kiezen omdat hij je ompraat? Neem er de tijd voor. Praat daarna met hem, wil hij niet luisteren? Mja, dan zou ik gewoon weglopen en hem lekker alleen laten zitten met zichzelf.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 11:23
beija_flor
beija_flor is offline
Ik weet het niet, we hebben een keer echt knallende ruzie gehad en we kwamen van een feest en ik moest echt huilen want hij had me bestwel voor schut gezet.. Toen moest ik hem gewoon echt van de straat slepen omdat hij van plan was voor een auto te springen. Hij zegt dat hij niet zonder me kan en ik weet niet of ik ook zonder hem kan want ik wil wel graag bij hem zijn.
Maar als ik hem zeg dat het me beter lijk om ff een tijdje afstand van elkaar te nemen dan wordt hij gewoon helemaal gek... en dat interpreteert hij weer als dat ik het definitief uitgemaatk heb op dat moment en dan wordt ik voor alels en nog wat uitgemaakt.. I 've been there so many times
Oud 07-08-2003, 11:24
Verwijderd
Citaat:
Zuig schreef op 07-08-2003 @ 12:23:
Ik weet het niet, we hebben een keer echt knallende ruzie gehad en we kwamen van een feest en ik moest echt huilen want hij had me bestwel voor schut gezet.. Toen moest ik hem gewoon echt van de straat slepen omdat hij van plan was voor een auto te springen. Hij zegt dat hij niet zonder me kan en ik weet niet of ik ook zonder hem kan want ik wil wel graag bij hem zijn.
Maar als ik hem zeg dat het me beter lijk om ff een tijdje afstand van elkaar te nemen dan wordt hij gewoon helemaal gek... en dat interpreteert hij weer als dat ik het definitief uitgemaatk heb op dat moment en dan wordt ik voor alels en nog wat uitgemaakt.. I 've been there so many times
Loop dan gewoon weg, hij probeert je zover te krijgen dat je bij hem blijft.. jij bent ook een persoon hoor, kies eens voor jezelf.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 11:26
beija_flor
beija_flor is offline
Ik wil het niet op m'n geweten hebben als er wel iets met hem gebeurt...
Oud 07-08-2003, 11:30
Verwijderd
Citaat:
Zuig schreef op 07-08-2003 @ 12:26:
Ik wil het niet op m'n geweten hebben als er wel iets met hem gebeurt...
Nou, klaar dan... je blijft bij hem, 't blijft allemaal lekker kut... jij gooit jouw leven weg, hij blij en verwend. Goede keuze hoor
Met citaat reageren
Oud 07-08-2003, 12:49
Kleintjeyakult
Kleintjeyakult is offline
Citaat:
Zuig schreef op 07-08-2003 @ 00:33:
valt niet mee te praten, want dan komen de verwijten weer en loopt het uit tot een knallende ruzie..
schrijf een brief. dan moet hij eerst jou hele verhaal lezen voorat hij kan reageren. (geef dan wel die brief als je erbij zit)
Oud 07-08-2003, 13:06
miekmuis
miekmuis is offline
Dit is nogal herkenbaar voor mij. Ik heb 11 maanden met mijn vriend, en ik heb het al werkelijk en keer uitgemaakt. We hebben ook altijd ruzie, dag in dag uit, en t gaat eigenlijk nergens over. Dat was eigenlijk ook vanaf het begin al zo.

Ik kan het nu eigenlijk nog niet uitmaken omdat we morgen naar de camping van zijn ouders gaan met mijn familie en hij daar ook zal zijn. Als ik t dan nu uitmaak gaat iedereen zich vreselijk ongemakkelijk voelen, dus ik wacht tot we weer naar huis gaan.

Ook wij verwijten elkaar van alles, maar de laatste paar weken hij mij vooral. Echt om gek van te worden, op totaal nonnodige momenten krijg ik weer een verwijt naar mijn hoofd.
Ja dat maakt ons allebei eigenlijk alleen maar ongelukkig dus aan het eind van de vakantie maak ik het uit.

Jou adviseer ik hetzelfde. Hij doet jou ontzettend veel pijn, maar waarschijnlijk wordt hij zelf ook niet veel gelukkiger van die relatie. Zet er gewoon een punt achter met die jonge, hoe moeilijk het ook is.
Oud 11-08-2003, 15:06
The Pirate
The Pirate is offline
Iedereen maakt wel eens ruzie, maar bij ons is het wel eens kibbelen of we zijn eens kwaad op elkaar voor eigenlijk iets heel stoms. Maar we maken eigenlijk nooit ruzie. Moest dit elke dag zijn heeft de relatie niet echt zin meer vind ik.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2003, 17:57
Luna
Luna is offline
een relatie zou iets op een positieve manier aan je leven toe moeten voegen, volgens mij is dat op dit moment bij jou niet het geval, als het een lange tijd meer negatieve dingen met zich meebrengt dan positieve kun je het denk ik beter uitmaken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-08-2003, 18:12
AtHell
AtHell is offline
Volgens mij ligt de oplossing in jouw naam
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten