Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Pfff, dit wordt nog wat. Deze man is een heuse drama-queen. Hij begint al te steunen en kreunen als je hem voorstelt dat het misschien wel handig is als hij het rooster verder dan twee dagen vooruit planned. (planned?!?) Want hij heeft ZOVEEL aan zn hoofd! (dan moet je mij hebben, voel me gelijk schuldig
![]() Het weigeren van fooien is een optie, alleen bereik ik daar dan voor mezelf niets mee lijkt me? |
![]() |
|
![]() |
zal ik jou eens een tip geven?
zoek een andere baan, want zo te horen is dit een baas waar je nog veel problemen mee gaat krijgen omdat hij zich niet aan de regels houdt. Het feit alleen al dat je maar 2 dagen van te voren weet wanner je moet werken is natuurlijk al belachelijk.
||
![]() |
Citaat:
![]() altijd handig om te hebben, mocht je twijfelen of je goed behandeld wordt of niet.
|
Verwijderd
|
Fooien worden in de regel niet als loon gezien, je mag ze zelf houden, een baas die je fooien inhoudt lijkt me geen zuivere koffie. In de meeste horecaondernemingen gaat het via een centrale fooienpot, gewoon als afspraak onder het personeel, maar dit lijkt me niet aardig. Ik zou daar in ieder geval niet willen werken, een goede communicatie met je werkgever is wel het minste wat je mag verwachten.
|
![]() |
||
Citaat:
|
De fooi is van het personeel......Echt een achterlijke regel van die baas van je.. Hij krijgt het niet, maar jullie (omdat jullie je werk goed hebben gedaan)......en de fooi is dus ook voor jullie
Ik kan overigens wel begrijpen als alle fooien in een pot worden gedaan en verdeeld worden over het personeel dat die avond heeft gewerkt, zodat bijvoorbeeld ook de koks meedelen... |
![]() |
|
1. Die fooi is. zoals gezegd, voor het personeel.
2. Het is best belachelijk dat je pas 2 dagen van tevoren weet wanneer je moet werken. Dus zorg dat deze 2 punten vernaderen of zoek een andere baan. Ik werk nu 1,5 jaar in een 4 sterren hotel/restaurant(in de bediening) en ik krijg altijd m'n fooi en weet gemiddeld 3 weken van te voren wanneer ik moet werken. Dus echt serieus laat die punten verbeteren of zoek een andere baan. Er zijn zat andere banen in de horeca.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Onzin |
Fooien: ja/nee/soms/ligt eraan/... Axel11 | 62 | 06-10-2016 16:33 | |
Liefde & Relatie |
zit ik in de frienzone of niet. of wat wilt zij mij duidelijk maken? THNX :) tony1357 | 5 | 26-01-2014 19:14 | |
Werk, Geld & Recht |
horeca personeel wordt onder betaald! horecaman | 48 | 11-06-2009 06:43 | |
Werk, Geld & Recht |
nieuw in de horeca, gelijk fooi?? happy to be | 5 | 13-12-2007 22:46 | |
Werk, Geld & Recht |
Fooi Verwijderd | 29 | 29-07-2005 11:43 |