Oud 22-09-2003, 21:30
Sublime85
Sublime85 is offline
Is er iemand die weet waar je AAA oplaadbare batterijen kunt kopen en waar...en of ze bestaan...en kan je die dan gewoon opladen in de standaart oplader of heb je daar een speciale voor nodig.

Want ik wil namelijk z'n pen MP3 speler gaan kopen en die hebben allemaal AAA batterijen nodig en om nu elke keer nieuwe te moeten kopen wordt ook duur.

GReetz
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-09-2003, 21:59
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Ze zijn ze er wel, oplaadbare AAA batterijen.. DIL te Rotterdam Zuid heeft ze, 5 gulden per stuk ongeveer..

Alleen zou ik even nakijken hoeveel zo'n spelertje verbruikt, want de capaciteit is bedroevend. Het is nog geen kwart van een penlite (AA)..
Oud 23-09-2003, 00:30
Enlightenment
Enlightenment is offline
Guldens bestaan niet meer.

AAA oplaadbare batterijen zijn er zeker, gewoon te koop. Let er wel op dat je NiMH-batterijen koopt en niet de oude Nikkel Cadnium rommel.
Oud 23-09-2003, 07:24
Sublime85
Sublime85 is offline
http://www.godot.com.tw/product.htm hier is de site van de mp3 speler, ze worden maar op 1 webwinkel in nederland verkocht zover google weet ik kies waarschijnlijk voor de 3661 of de 3551 dat zijn de beste van die serie en met 110 euro incl btw en verzendkosten niet echt duur.
http://www.mmport.nl/

greetz
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 07:30
Psychopath
Psychopath is offline
Bij mijn philips expanium plocket heb ik 2 ECO-PLUS NiMH batterijen mee gekregen. die kan ik opladen als ik ze in de speler hou en dan de adapter er op aan sluit.
Oud 23-09-2003, 09:35
]{ing
]{ing is offline
4 stuks Greenpoint aaa kosten 14 euro
Met citaat reageren
Oud 23-09-2003, 10:23
ice-dive
ice-dive is offline
GP powerbank 800mAh AAA, zijn op veel plaatsen te krijgen, check: http://www.gppowerbank.nl/
Oud 23-09-2003, 11:56
Orion
Orion is offline
Citaat:
ice-dive schreef op 23-09-2003 @ 11:23:
GP powerbank 800mAh AAA, zijn op veel plaatsen te krijgen, check: http://www.gppowerbank.nl/
Lang Leve GP!
Oud 23-09-2003, 15:34
Enlightenment
Enlightenment is offline
GP zijn goede laders ja.
Oud 23-09-2003, 16:04
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 23-09-2003 @ 16:34:
GP zijn goede laders ja.
Hangt voornamelijk af van het voltage wat ze kunnen behalen. Dit soort batterijen zijn 1,2 Volt nominaal. Wil je ze goed laden dan moet je 1,5 Volt per cel kunnen halen als ze nieuw zijn, en dat loopt op tot 2 Volt als ze oud zijn. Dit is het maximum voltage in je laadkarateristiek, daarna daalt het voltage weer wat. Dan hoort je snellader af te slaan, want dan zijn ze het volst. Als je lader dat voltage niet kan bereiken dan kom je dus nooit aan de volledige capaciteit.

Maargoed, niet dat veel mensen weten hoe je nou eigenlijk met die dingen om moet gaan, veel van de capaciteit gaat verloren door verkeerd gebruik. (niet goed ontladen, opladen als ze nog niet leeg zijn, slechte lader, etc).

Het valt me trouwens wel mee dat er al 800 mAh in die AAA'tjes past.. (mja, niet gaan kijken naar de interne weerstand).. Ik heb nog meegemaakt dat de (sub-)C cellen van 1800 mAh naar de 2000 mAh gingen.. Nu zitten ze zo'n beetje op 2400 mAh voor NikkelCadmiums. Met NikkelMetaalHydrides komen ze nu tot de 3000 mAh, maar daar is de interne weerstand weer hoger van.. (en dat is onhandig als je flink wat vermogen vraagt)
Oud 24-09-2003, 13:45
Verwijderd
Citaat:
ice-dive schreef op 23-09-2003 @ 11:23:
My thoughts exactly .
Met citaat reageren
Oud 24-09-2003, 22:51
Verwijderd
Bij de Hema hebben ze alle Batterijen oplaadbaar, dus ook die!
Heb zelf gewone AA hema oplaadbare batterijen en die hebben nog een redelijk lange levens duur!
+punt ze zijn niet duur!
Met citaat reageren
Oud 26-09-2003, 10:07
pillbox tales
pillbox tales is offline
en opladers?

k heb wel n gp oplader, (geweldige batt. idd) maar daar passen alleen aa batterijen in (er zijn wel combinatie-opladers te koop van gp, maar daar heb k t geld niet voor)

zijn alleen voor mn mp3 speler, dus heb geen zin om er al te veel geld aan uit te geven.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 17:59
Enlightenment
Enlightenment is offline
@SisterOfMercy

Heb je misschien een URL an een stuk over NiMH ofzo? Ik dacht juist dat deze techniek NiCd (Nikker Cadnium) verving omdat laatstgenoemde last had van het 'lui worden' van de batterij, waardoor deze steeds minder capaciteit had. Daarom mocht je hem ook nooit tussentijds opladen, en met NiMH wel. In hoeverre klopt dit?

Li Ion is weer beter dan NiMH dacht ik, maar dat zal wel te moeilijk/kostbaar zijn om dat in batterijen te gebruiken, alleen accu's momenteel (b.v. van je mobiele telefoon of laptop).
Oud 27-09-2003, 20:00
SisterOfMercy
SisterOfMercy is offline
Het probleem met LithiumIon accu's is dat ze een compleet ander laadprocede nodig hebben dan NiCads en NiMH's.. In een mobiele telefoon en een laptop kan je een eigen lader stoppen, en je kan zo'n accu niet opladen met een standaard lader.

Ik zal eens zoeken naar een URL waar dat soort dingen allemaal uitgelegd staan.. Maar voor mij, was het voor m'n hobby pure noodzaak om dat soort dingen te weten.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten