Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Wel zou het naief zijn om te denken dat iemand legale dingen wil gaan doen met KaZaA, maar het principe van P2P leent zich daar wel voor. Ook onbekende artiesten kunnen zo hun muziek aanbieden en hopen hier populairder door te worden. De niet-commerciële muziek zal hier zeker van profiteren. Als mensen de groep goed en sympathiek vinden, kunnen ze een klein bedrag doneren via paypal ofzo, hetgeen ook bij Open Source software/websites gedaan wordt, om zo de kosten te dekken. Citaat:
![]() Bedoel je dat er illegaal gebrand mag worden? Eigenlijk mag je wel muziek kopiëren op kleine schaal voor je buurman ofzo; je betaalt immers SONT-heffing.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Verder is er nog een -mijns inziens- zeer belangrijk aspect niet aan het licht gekomen; je betaalt de hoofdprijs voor een schijfje wat niet eens een CD is zoals Philips 't bedoeld heeft. Door allerlei rare anti-kopieërtechnieken zijn de schijfjes, totaal niet meer conform de standaarden zo geschreven in het zogeheten Red Book, amper nog leesbaar in bijvoorbeeld discmans en auto-CD spelers. |
![]() |
||
Citaat:
Als ik aan het devven ben, wil ik binnen 5 seconden switchen naar het nummer wat ik mn hoofd heb. Langer of gecompliceerde dingen verstoort mijn diepe concentratie.
|
Ik ben een andere soort gebruiker dan jij, hoesje doet me niks. Ik wil het digitaal en online hebben.
En ik heb twee dedicated UNIX fileservers waarvan de nightly backup server elke nacht de primary fileserver mirrored. Dus verliezen van AL mijn bestanden gebeurt niet zo snel. Mocht het wel gebeuren, is die stomme commerciële muziek het laatste wat me zal deren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
heb jij dat niet dan? (Alhoewel ik wel kan begrijpen dat het verschilt per cd/stijl/artiest) |
![]() |
|
Nee, ik schaam me ervoor dat ik hele foute mensen heb ondersteund. Maar afgezien van dat; mja wat heb ik aan zo'n hoesje? Boekje soms wel grappig, maar geef mij maar een website van de artiesten.
Ik ben ook iemand die een analoge foto weinig waard vind. Digitaal; dan heb je iets wat tot in de eeuwigheid zonder kwaliteitsverlies kan blijven bestaan. Iets waat je in de toekomst mee kan werken. Al m'n foto's heb ik dan ook gescand en bewaar ik op 2x160GB schijven (eentje een mirror, op andere lokatie opgeborgen). Zo is mijn hele jeugd veilig gearchiveert. Andere mensen vinden dat ze niets met digitaal kunnen en echt iets in handen willen hebben, vaak ook het soort mensen dat digitale foto's gaat uitprinten op hun HP printer met €2,50 kosten per pagina. Ook zijn dat mensen die als je ze een URL van een website geeft met informatie, ze die gaan uitprinten en dan op de bank gaan lezen. Dat soort mensen kunnen niet omgaan met de nieuwe techniek. Ik wil ze niet afzeiken hoor, kan hun denkwijze best volgen. Alleen ben ik dus iemand die wel die stap gemaakt heeft.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
@Enlightenment
Zou jij mp3's dan online kopen zodat je ze kan downloaden? Ik zou dat iig niet doen, als ik muziek koop, wil ik een mooi hoesje met cd ![]() Sterker nog, de helft van mijn CD's zit nog in plastic :X ![]() En over die commerciele rommel, dat is wat ik eerder zei, over de muziekstijl, soort etcetc. De cd's die ik koop zijn van bands die niet meer bestaan, of van die bands die er niks/weinig mee verdienen, meer voor de heb.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb laatst de CD Voyageur van Enigma gekocht. Deze was voorzien van het "fantastische" copy control systeem Cactus Data Shield 200. Bestaat uit een set audio-CD tracks en een CD-Extra track met WMA versies en een player.
Met wat simpel werk was hij te rippen naar MP3, maar bij nader onderzoek bleek dat een van de smerige geintjes die dit "systeem" toepast eruit bestaat dat er om de zes seconden errors geintroduceerd zijn op de disc. Scannen met Plextools gaf aan dat het tussen de 3 en 37(!) errors waren op die zes seconden plekken. Dit leidt ertoe dat er op sommige CD spelers hoorbare artifacten ontstaan (pops, click e.d.). Nog erger is dat de U.K. versie en de U.S. versie van deze CD niet voorzien zijn van dit systeem. Alleen de E.U. en Canadese versies zijn er mee opgezadeld. Dus mijn conclusie : Ik word als klant opgezadeld met een bijvoorbaat defect product, waarbij de reden van het defect (copy control) niet werkt (simpel te omzeilen en er zijn non-protected versies te krijgen) en tevens word ik als klant ook nog beperkt in mijn playback mogelijkheden (alle moderne players die niet alleen de eerste sessie met audio tracks zien, maar ook de CD-Extra track spuigen de CD uit met een ERROR melding). Ik heb dat niet gepikt en een boze brief met bovenstaande feiten aan EMI gestuurd, waarin ik ze verteld heb dat ze mij als klant in de toekomst niet meer zullen zien en heb daarnaast deze brief in een copy control thread op het enigmamusic BB gezet : http://www.enigmamusic.com/forum/sho...did=3751&perpa ge=10&pagenumber=7 Daarnaast heb ik de CD teruggebracht naar de verkoper en mijn geld teruggevraagd (heb ik ook teruggekregen). Als de platenbusiness denkt dat ze het zullen overleven door de betalende klanten met een playback control hun rechten te ontnemen dan zullen ze er toch rap achterkomen dat dit de snelste manier is om financieel het onderspit te delven. Piracy zal niet de grootste bron van inkomsten verlies zijn, maar weglopende klanten. Gelezen op Tweakers-dot-net. Edit: wat irritante fouten uit de tekst gehaald. Laatst gewijzigd op 09-10-2003 om 00:17. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik ben een absolute gek, ik heb zo'n 600 cds waarvan de overgrote meerderheid gewoon zo is gekocht. De laatste tijd begin ik meer en meer te kopiëren en te downloaden omdat het zelfs voor mij te ver gaat zoveel neer te tellen voor een cd. Cds die ik echt wil hebben owv de artiest (ik denk aan Nirvana vooral, maar ook gewoon de dingen die ik super vind), koop ik nog steeds, cds of muziek die ik wel goed vind en wel eens zal draaien, kopiëer ik. Maar als ik nog cds koop, dan is het vrijwel altijd aan goedkopere prijzen bij speciale aanbieders. Of tweedehands...
Alleen mijn absolute favorieten ben ik nog bereid meteen tegen volle prijs te kopen. Maar ik vind het ook te gek dat een en dezelfde cd bij den Tut voor 7 euro kan liggen terwijl die bij de Free Record nog steeds voor 18-19 en zelfs-21 euro ligt. Allebei nieuw. Is te schandalig voor woorden! Dus als de prijzen omlaag zouden gaan, zou ik veel meer kopen ja ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Software] Om CD's te branden DikkeBanaan | 2 | 08-06-2005 18:39 | |
Software & Hardware |