Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-10-2002, 11:41
Boogie
Boogie is offline
Is het mogelijk om audio bestanden op een rewritable cd te branden zodat die te beluisteren is in een cd-speler/discman?

Ik dacht namelijk dat dat niet kon, omdat ik dat eens heb geprobeerd met mijn brander/software, maar die gaf aan dat niet mogelijk was. Op mijn discman staat echter, dat die ook rewritable cd's leest.

Ligt dat dan aan mij brander dat ik dat niet kan, ligt dat aan mijn software (ik gebruik Easy CD Creator) of ligt dat aan mij CD-RW's?

En hoe kan ik dat veranderen? Kan het wellicht met een ander programma wel?
Oud 03-10-2002, 11:57
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Ja, dat is zeker wel mogelijk. Maar je moet dan een ongeformatteerde CD-RW gebruiken. Dus eentje waarop je niet op kan schrijven dmv drag&drop.

Gewoon dat CD-tje erin stoppen, en dan moet EasyCDCreator het allemaal vanzelf goed doen. Waarschijnlijk krijg je wel een waarschuwing dat niet iedere CD-spele CD-RW's kan lezen, maar als die van jouw dat wel kan, is er dus geen probleem!
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 16:10
Flexus
Flexus is offline
Citaat:
Boeing 747-400 schreef:
Ja, dat is zeker wel mogelijk. Maar je moet dan een ongeformatteerde CD-RW gebruiken. Dus eentje waarop je niet op kan schrijven dmv drag&drop.

Wat bedoel je daar mee? Ik pak gewoon een RW, zorg dat ie leeg is (ff erasen met nero of easycd) en ik sleep er tracks naartoe. Dan hangt het vervolgens van je audio equipment af of ie 'm kan afspelen.
Met citaat reageren
Oud 03-10-2002, 16:22
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Citaat:
Flexus schreef:
Wat bedoel je daar mee? Ik pak gewoon een RW, zorg dat ie leeg is (ff erasen met nero of easycd) en ik sleep er tracks naartoe. Dan hangt het vervolgens van je audio equipment af of ie 'm kan afspelen.
Wat ik daarmee bedoel, is dat je niet een geformatteerde CD moet gebruiken. Je kan met Easy CD-Creator/Nero een CD-RW formatteren, zodat je deze CD net als een diskette kan gebruiken (dus je kan dmv van drag&drop dingen schrijven en wissen). Door dit te doen verlies je ongeveer 100Mb aan data-ruimte op je CD. Dus van de 650Mb blijft nog zo'n 550Mb over voor data. Als je nu een muziek CD wilt maken, dan is het dus belangrijk dat je die CD NIET formatteerd, zodat je er nog de volledige 650Mb op kan schrijven (anders kan een audio CD-speler hem gewoon niet lezen).

Ik denk dat jij hetzelfde bedoelt als ik, want een geformatteerde CD hoef je ook niet te wissen met je brand-programma, die wis je gewoon door op de CD alles te selecteren, en op delete te drukken.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten