Oud 10-11-2003, 12:26
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
is zwemmen echt gezond?? en hoe lang moet je dan baantjes trekken wil het gezond zijn en wil je conditie eraan overhouden??
en val je er ook vanaf als je dat elke week doet??

ik doe nu namelijk niks en wil vanaf morgen met een vriendin elke week gaan zwemmen en vroeg me dit dus af...
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 12:52
Divina Flor
Divina Flor is offline
Volgensmij is het gezond, ook ontspannend etc..
Ik heb geen idee hoe lang je baantjes moet trekken, maar eh, uurtje/anderhalf uur per week moet toch wel zin hebben.
En waarom zou je er niet vanaf vallen, als je maar genoeg calorien verbrandt lijkt me.
(al weet ik niet hoe snel dat gaat met zwemmen...)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 13:01
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik probeer zelf ook iedere week ongeveer een uurtje te gaan zwemmen en ik vind het wel fijn om even wat ontspannends te doen. Ik zwem zelf dan voornamelijk baantjes en dan gewoon schoolslag.

Zwemmen is de sport waarmee je de meeste spieren tegelijk verbruikt en waarbij de blessurekans erg klein is. Ook verbrand je vrij veel calorien omdat je dus veel spieren tegelijk gebruikt. Ik merk zelf niet echt dat ik veel afval ofzo maar waarschijnlijk doe ik het daar ook niet vaak genoeg voor.
Oud 10-11-2003, 13:02
duifeltje
duifeltje is offline
off-topic: wat voor kleur haar heb je, als je elke week gaat zwemmen kan lichtblond haar een beetje groenig worden.

on-topis: Ja, het is gezond, al je spieren worden getraind bij zwemmen (wat bij de meeste sporten niet zo is) en ik denk dat je er ook wel conditie van krijgt
Oud 10-11-2003, 13:02
Verwijderd
bij de stappengoor, bij die zoveel meter bad hangt/iig heeft er gehangen, zal nu nog wel zijn, een blad met hoeveel baantjes je moet strekken voor je conditie/vetverbranding ect.

ik zou t zo niet weten eigelijk
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 13:03
Verwijderd
Citaat:
duifeltje schreef op 10-11-2003 @ 14:02:
off-topic: wat voor kleur haar heb je, als je elke week gaat zwemmen kan lichtblond haar een beetje groenig worden.
dat is alleen als je t hebt geblondeerd
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 13:49
Verwijderd
Citaat:
spacegirl schreef op 10-11-2003 @ 14:03:
dat is alleen als je t hebt geblondeerd
en als er zó veel chloor in het water zit dat paar slokken ervan binnen krijgen al dodelijk is

Maar ehm, ja, zwemmen is echt gezond, of je er nou van af valt of niet. Elke week een uurtje baantjes trekken helpt in elk geval om ervoor te zorgen dat je uithoudingsvermogen en spierkracht niet achteruit gaan, als je vaker gaat zwemmen of als je je best doet om hard te zwemmen of als je van te voren een belabberde conditie had, gaat je conditie zelfs vooruit; als je gewoon gezond eet zul je er ook wel bij afvallen ja. Bovendien zul je niet gauw iets kneuzen of verdraaien of verstuiken, want water is zachter dan asfalt/gras/zand/gymvloer.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 17:19
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
spacegirl schreef op 10-11-2003 @ 14:02:
bij de stappengoor, bij die zoveel meter bad hangt/iig heeft er gehangen, zal nu nog wel zijn, een blad met hoeveel baantjes je moet strekken voor je conditie/vetverbranding ect.

ik zou t zo niet weten eigelijk
jah maar we gaan naar de reeshof vanwege prettiger volk omdat ik er zon hekel aan heb als die kutjong allemaal over da hokje gaan hangen en aangezien we daar geen zin in hebbe gaan we dus naar de reeshof
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 17:40
Verwijderd
Citaat:
MissBi@tch schreef op 10-11-2003 @ 18:19:
jah maar we gaan naar de reeshof vanwege prettiger volk omdat ik er zon hekel aan heb als die kutjong allemaal over da hokje gaan hangen en aangezien we daar geen zin in hebbe gaan we dus naar de reeshof
daar vragen daar zullen ze t ook vast hebben denk ik
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 18:19
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
jah doe ik ook wel maar k dacht misschien weten jullie er een antwoord op
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 18:27
*lieve_steph*
*lieve_steph* is offline
Ik zwom ook altijd een uurtje in de week, ongeveer 50 baantjes... Opzich heel goede ontspanning/beweging/conditietraining.
Maar als je baantjes trekken nou net ietsje te saai vindt, kun je ook gaan Aquajoggen! Das pas ontzettend melig, en ontzettend effectief! Ik doe dat nu ook een half uurtje in de week, maar dat is veel effectiever dan baantjes trekken. Je krijgt er een goede conditie van, en bovendien worden je spieren nog beter getraint zeg maar... Je doet gewoon oefeningen, maar omdat je in t water zit, is het zwaarder en effectiever dan op het land...
Maar jah... Het woord effectief erg vaak gebruikt, maar dat is het gewoon!
Nou ik ga zometeen weer lekker aquajoggen

*kusje*
Oud 10-11-2003, 19:44
Amazed
Amazed is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 10-11-2003 @ 14:01:
Zwemmen is de sport waarmee je de meeste spieren tegelijk verbruikt
Ghihi
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 20:13
El Kim
El Kim is offline
Tip: ga bij een zwemvereniging.

heb ik zelf vroeger ook gedaan, was harstikke leuk! Ik moest stoppen wegens tijdgebrek maar ik zwem nog steeds graag. Op een vereniging wordt je gemotiveerd om je best te doen-als het goed is dan - en je leert hoe je goed kan zwemmen en je conditie komt op peil, én je gaat eerder dan wanneer je het op eigen houtje doet.
Oud 10-11-2003, 22:06
Verwijderd
Citaat:
Divina Flor schreef op 10-11-2003 @ 13:52:
Ik heb geen idee hoe lang je baantjes moet trekken, maar eh, uurtje/anderhalf uur per week moet toch wel zin hebben.
En waarom zou je er niet vanaf vallen, als je maar genoeg calorien verbrandt lijkt me.
(al weet ik niet hoe snel dat gaat met zwemmen...)
Ik ben van zwemmen nog nooit afgevallen...en ik heb (heel) veel gezwommen... 't is meer spieren kweken oid...

In veel baden hangen tegenwoordig van die borden, met een stappenplan oid... Is misschien ook wel op internet te vinden, ik weet alleen niet meer hoe het heet.

Maar zwemmen is idd wel gezond ed en je schijnt er de meeste spieren mee te gebruiken (meer dan bij andere sporten, bedoel ik dan).

Gewoon lichtblond haar kan btw ook groen worden van chloor...maar ik geloof dat daar tegenwoordig al weer één of andere shampoo voor is, die dat tegen gaat.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 22:56
Verwijderd
Beste cardio die er is omdat je de meeste spieren gebruikt.
Afvallen is het niet ech tvoor bedoeld maar ik bedoel als je een paar uur per week gaat baantjes trekken ben je wel spieren aan het bouwen en gewoon vetweefsel aan het omzetten in spierweefsel... ik zwom vroeger altijd veel.

En eh... mijn haar is nog nooit groen geworden van chloor.... eerder watlichter en ik ben van jongs af aan naar het zwembad geweest, binnen en buiten. En mijn haar is altijd lichtblond geweest.... (als je het verft dan ja kan het groen zijn maar al je van nature blond bent... waar komt dit nu weer vandaan?)
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 23:03
Verwijderd
Citaat:
sweetsterretje schreef op 10-11-2003 @ 23:56:
(als je het verft dan ja kan het groen zijn maar al je van nature blond bent... waar komt dit nu weer vandaan?)
Ik ken een meisje waarbij dat is gebeurd.
Met citaat reageren
Oud 10-11-2003, 23:10
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Zwemmen is de sport waarmee je de meeste spieren tegelijk verbruikt en waarbij de blessurekans erg klein is.
Motorcross?

Naja elke vorm van beweging (sport) is natuurlijk 'gezond' (binnen het beperkte) dus zwemmen ook. Al ga je maar 10 minuten.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 08:49
FrantiC
FrantiC is offline
ha! daar ben ik ook wel nieuwschierig naar...
ik zwem zelf sinds een aantal weken +/- 60 baantjes, op maandagavond, en ik ben ook wel nieuwschierig waar het nou allemaal wel en niet goed voor is...
Oud 11-11-2003, 10:35
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Met zwemmen kun je ontzettend veel. Je kunt spieren kweken, uithoudingsvermogen opschroeven en vet vebranden.
Het is maar net wat je het belangrijkst vind om te doen, dan moet je accenten gaan leggen.
Oud 11-11-2003, 11:01
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Citaat:
Zwemmen is de sport waarmee je de meeste spieren tegelijk verbruikt en waarbij de blessurekans erg klein is. Ook verbrand je vrij veel calorien omdat je dus veel spieren tegelijk gebruikt.
Heel goed Ik denk dat het het sowiezo 5 keer in de week (1 uurtje) moet doen om echt af te vallen, dit combineren met goed en gezond eten natuurlijk, anders helpt het nog niks!

Ik zelf zit bij een zwemclub en dat is erg leuk, misschien ook iets voor jou?
Oud 11-11-2003, 16:15
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
maarre maakt het dan ook nog veel uit hoe je zwemt? ik kan namelijk bv niet goed borstcrawl maar dat is dan zeker weer t beste ik zwem net als een oud wijf zeg maar
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 16:16
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
en over dat aquajogging dat is idd een idee dat gaan we nog ff bekijken we gaan vanavond gewoon ff daarheen en gewoon zwemmen dan kijken we ff naar de prijzen enzo ook .....
Met citaat reageren
Oud 11-11-2003, 16:40
Verwijderd
Citaat:
MissBi@tch schreef op 11-11-2003 @ 17:15:
maarre maakt het dan ook nog veel uit hoe je zwemt? ik kan namelijk bv niet goed borstcrawl maar dat is dan zeker weer t beste ik zwem net als een oud wijf zeg maar
Ga bij een zwemclub, dan kun je het leren.
Of zwem gewoon schoolslag.

Aquajogging is duur...en waar ik ooit geweest ben was de gemiddelde leeftijd ver boven de 65+.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 12:29
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
nou we doen dus gewoon normaal schoolslag op buik en rug maar op de rug ben ik echt verleerd whhaha echt ff oefenen maar dat komt goed... enne je merkt idd meteen dat je veel spieren wel gebruikt als je een tijd niet hebt gezwommen... we gaan het gewoon opbouwen nu.. dus mn conditie zal in elk geval verbeteren
Met citaat reageren
Oud 12-11-2003, 20:46
Verwijderd
Weet iemand een zwemclub of vereniging in de omg van Rotterdam Zuid? Toch een stuk gezelliger dan alleen zwemmen.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 20:26
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
alleen is idd niet leuk maar wij hebbe genoeg praat met zn tweeen (hele week bijpraten )
Met citaat reageren
Oud 14-11-2003, 20:31
Verwijderd
Citaat:
Jadie schreef op 12-11-2003 @ 21:46:
Weet iemand een zwemclub of vereniging in de omg van Rotterdam Zuid? Toch een stuk gezelliger dan alleen zwemmen.
De Spartaan, traint oa in Sportfondsenbad Zuid
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten