Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik denk dat het wel positief kan werken Misschien, hij zal waarschijnlijk schrikken van de vraag, misschien hierdoor nog verder wegzakken, maar misschien ook nog meer de drang hebben zichzelf aan te pakken, bedoel je dat?
Dat hij niet meer wil leven, betekent dat hij wel wil leven, juist omdat hij het belangrijk vindt wat er in zijn leven gebeurt. Waarschijnlijk hoe zijn leven voor zijn depressiviteit was... Hij wil vechten voor zijn ''oude ik'', tenminste, daar ga ik even vanuit (sommige mensen willen dat niet eens meer). Maar ik vind je beredenering nog steeds een beetje vaag. ![]()
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ja, precies, ik denk dat het veel mensen zou kunnen wakkerschudden als hun gevraagd wordt waar ze gebleven zijn, wat er met hen gebeurd is.
True, kan ik me ook wel in vinden. Ja, is het ook wel. ![]() ![]() Als je naar de dood verlangt, verlang je toch niet naar juist het leven? Of wel, maar dan het betere leven, zodat die mensen zich weer gelukkig voelen (dat is dus uiteindelijk de kern waarna deze mensen verlangen?)
|
Ik denk dat als iemand zegt dat hij of zij naar de dood verlangt, gewoon simpelweg wil dat zijn of haar problemen ophouden. En met de dood zijn die problemen, denken ze zo weg.
Dan is er voor hen niets meer om depri over te zijn, omdat ze dan toch dood zijn. Ik vind dat zoiets zwak is om te zeggen, "ik wil dood".. lekker makkelijk weer.. je gaat dan je problemen niet aan, je gaat ze uit de weg. Het is veel beter om je problemen aan te gaan en ertegen te vechten ![]()
||
Citaat:
Ik ga hier niet verder op in, want we kunnen deze discussie blijven voeren! ![]() ![]()
||
Citaat:
Ikzelf kende ook ooit depressiviteit. Ik dacht: welk absoluut nut kan het leven hebben? Geen. Ik heb nooit oprecht zelfmoord overwogen. Voor zelfmoord had ik nog te weinig levensdrang. Ik heb wel overwogen serie-moordenaar te worden. Later toch maar van afgestapt. Alleen de oneindigheid van de onvoorwaardelijke liefde kan ons bestaan nut geven. Daarom heb ik daarvoor gekozen. In principe zit ik nu nog in dezelfde situatie als toen, wat betreft mijn leven. Wat betreft mijn gemoed en innerlijke staat ben ik opgeklaard. Ik ben veel vrolijker, veel minder depressief. Depressiviteit was mijn grote geluk. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() Niet iedereen die dit doet gaat hun problemen uit de weg, jij gaat er nu van uit dat iedereen problemen heeft (zo komt het iig over). Na het lezen van de laatste zin, begrijp ik je beter... ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik snap heel goed wat je bedoelt en ik ben het ook wel met je eens (ik denk vaak zoals jij het nu opschrijft, sommige mensen kunnen slecht tot niet alleen zijn en dat vind ik best sneu ![]()
|
![]() |
Ehm.. er voor hem zijn als je denkt dat hij het nodig heeft. Naar hem luisteren. Misschien kan je hem ook iets geven wat hem houvast biedt als hij alleen is en het niet meer ziet zitten.... een ingelijste foto van jullie samen, een brief waarin je hem vertelt hoeveel je van 'm houdt, enzovoorts. En, als hij het weer aankan, hem afleiding bieden door samen naar de film te gaan ofzo.
|
![]() |
|
Wat arrete moi zei. Ik denk dat je niet veel meer kan doen
dan hem steunen, er voor hem zijn. Luisteren wanneer het nodig is, praten, knuffelen enz. Laat hem weten dat jij er voor hem bent, hem wilt steunen enz... Maar zorg ook dat je er zelf niet aan onder door gaat. Jij bent ook belangrijk, als je merkt dat je er zelf ook onder lijdt, probeer dan afstand te nemen, hoe moeilijk dat ook is...
||
Citaat:
Ik weet dat je jezelf dan even volledig wegcijfert maar als je jezelf voor de volle 100% geeft weet die vriend wel dat je om hem geeft en dat geeft al meer hoop dan jezelf ook vet mee laten tellen (zie mijn andere topic btw, 'stem in mijn hoofd', hij weet dit niet en ik ben ook niet van plan dit aan hem te vertellen..) Ik hoop dat je er iets aan hebt Groetjes, Janou
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Homo, verliefd op beste vriend en zelfmoord... Robert2327 | 2 | 23-01-2017 12:11 | |
Psychologie |
Wat houd depressief precies in? London | 19 | 18-08-2013 14:56 | |
Psychologie |
Depressieve Vriend Aqualia | 14 | 02-07-2012 20:12 | |
Psychologie |
Niet echt depressief maar depressief gevoel. sofiedew | 8 | 09-02-2006 10:42 | |
Psychologie |
manisch-depressief nescio | 13 | 20-12-2003 14:39 | |
Verhalen & Gedichten |
nog geen passende titel (dagboek van een leraar) prulleke | 4 | 18-04-2003 22:56 |