Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Ja het is meer in de richting van prozagedichten. Deze stijl ligt mij de laatste tijd wel. Dank voor je reactie!
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Over je gedicht: De stijl bevalt me; je gedichten lezen zo ongelofelijk heerlijk weg. Daarnaast is de inhoud altijd erg interessant; interessant om over na te denken, de betekenis te zoeken, en toch erg toegankelijk, waardoor je gedichten meestal erg rakend zijn! Je schept een goede sfeer, je gedicht is ook erg beeldend; ik kan me er zo een mooie verbeelding bij voorstellen. Na je uitleg te hebben gelezen vind ik beiden gedichten sterk op elkaar aansluiten. De verhaallijn spreekt me aan, de verwijzingen naar eerdere gebeurtenissen, en de veranderingen die je daarmee aangeeft zijn erg goed verwerkt in je gedicht. Ik begrijp eigenlijk de hele inhoud van dit gedicht; ik heb enkel wat moeite om de laatse strofe helemaal te begrijpen: "Ook al kom je niet terug, laat je mij achter, ik ga niet meer dood. Ik weet wat er mis ging; stilte, ochtend, warme adem, romantiek om je vingers bij af te likken en ga maar, neem wat leuks mee." Ik snap de twijfel, maar begrijp de abrupte wending na 'ik ga niet meer dood niet' - 'en ga maar, neem wat leuks mee.' Deze kan ik niet helemaal plaatsen in de context, vind het een wat vreemde benadering. ik zou eerder het stukje 'ik weet wat er mis ging....bij af te likken' tussen leestekens zetten; daardoor veranderd de toon wat, wordt het meer als een beschouwing van buitenaf gezien, die lijkt mij passender (maar misschien ben ik nu wel te vaag ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Hoe weet je dat joh?? Ik ben met stomheid geslagen. Ja, goh, in het verleden heb ik twee kleine boekjes uitgebracht ja. "Belanden" in 2002 en "Verlangen naar van alles" begin dit jaar. De eerste nog meer voor vrienden/familie, de tweede is ook te koop bij Waanders en bij Westerhof in Zwolle. Ja of bij mijzelf natuurlijk ![]() xineof, je maakt me nu wel heel nieuwsgierig naar hoe je dit weet. Om even in te gaan op je verdere reactie - al vind ik het ontzettend moeilijk, omdat je me verlegen maakt met al die lovende woorden. Je hebt helemaal gelijk wat betreft die laatste strofe, ik zit daar zelf ook mee in mijn maag. Maar ik kom er niet helemaal uit hoe je het bedoelt. "Ik weet wat er mis ging... bij af te likken" tussen leestekens, okee. De rest dan weglaten? En proberen er een sterk einde bij te versieren?
||
Citaat:
![]() En je kent Ieme? Das je broer? Écht je broer? |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() Wat ik bedoelde met die laatste strofe: "Ook al kom je niet terug, laat je mij achter, ik ga niet meer dood. - Ik weet wat er mis ging; stilte, ochtend, warme adem, romantiek om je vingers bij af te likken - en ga maar, neem wat leuks mee." Zo lijkt het me iets duidelijker. Dan zou ik trouwens wel 'en' in de één na laatste regel met een hoofdletter schrijven ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() Hoezo?? xineof, ik kom nog terug op je reactie maar ga nu naar mijn nest. Thnx in elk geval voor de hulp.
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
weerwolfspel #61 deel 2 fizzle-fluffy | 158 | 12-08-2009 22:56 | |
De Kantine |
Weerwolfspel #42 deel 2 Yoshimare | 500 | 15-12-2007 15:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Verhalen & Gedichten |
De wedstrijd: stem hier op je favoriete gedicht! xineof | 49 | 18-05-2004 16:06 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
De hemel als 'eindstation'? wondersbestaan | 151 | 23-03-2004 09:35 | |
Software & Hardware |
Winamp 2.9x Kaboon | 65 | 24-04-2003 21:27 |