Oud 15-12-2003, 21:01
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Jungle

Ontweken hartezeer
en touwen
van oprechte
Krokodillentranen
ontrollend

Al ellebogend
een weg
gevonden
Door muren
van plakkend
verdriet
Over daken
van oprechte
voeling met
wrange zielen

En als ik dan even
toch
Het evenwicht
verlies
Een plof
bijna
dan
klamp ik me
vast
aan het touw
van tranen

En zwaai ik me
uit de
Woelige Jungle
naar
de plaats waar
gevoelens
plaats maken voor
rationalisering

Het geleefd worden
begint
De wereld
eindigt hier.

hulp graag het wil maar niet vlotten.

Laatst gewijzigd op 15-12-2003 om 21:07.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-12-2003, 00:29
Secreet
Secreet is offline
Het is misschien wat te langdradig, wel op mooie momenten afgebroken overigens. het enige waar ik een beetje over struikelde was het woord " ontrollend" wat ik niet echt passend of begrijpelijk vind (is het wel een bestaand woord?) zo ja, ik vind het wat lastig lezen.
Maar er zitten veel mooie stukjes in, zoals:

" dan
klamp ik me
vast
aan het touw
van tranen"

Ik zou er niet al te veel aan veranderen als ik jou was.
Oud 16-12-2003, 16:37
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Citaat:
Secreet schreef op 16-12-2003 @ 01:29:
Het is misschien wat te langdradig, wel op mooie momenten afgebroken overigens. het enige waar ik een beetje over struikelde was het woord " ontrollend" wat ik niet echt passend of begrijpelijk vind (is het wel een bestaand woord?) zo ja, ik vind het wat lastig lezen.
Maar er zitten veel mooie stukjes in, zoals:

" dan
klamp ik me
vast
aan het touw
van tranen"

Ik zou er niet al te veel aan veranderen als ik jou was.
mjah kweet niet echt of het een bestaand woord is, ik denk het wel, het is zoiets als een kluwen van tranen die dan ontrold wordt... maar idd: leest een beetje lastig (we werken eraan )
thx voor commentaar
Oud 16-12-2003, 19:02
xineof
xineof is offline
Op één of andere manier doet dit gedicht mij heel erg denken aan het Platonische schema . Maar ik heb het vast mis .

Goed gebruik van enjambement, je geeft het gedicht een vrije vorm; knap gedaan! De verwoording vind ik wat minder; niet echt pakkend, maar het leest goed door, en je gedicht heeft een interessante inhoud!
Oud 16-12-2003, 19:22
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Citaat:
xineof schreef op 16-12-2003 @ 20:02:
Op één of andere manier doet dit gedicht mij heel erg denken aan het Platonische schema . Maar ik heb het vast mis .

Goed gebruik van enjambement, je geeft het gedicht een vrije vorm; knap gedaan! De verwoording vind ik wat minder; niet echt pakkend, maar het leest goed door, en je gedicht heeft een interessante inhoud!
ehmmm... platonische schema?
Oud 16-12-2003, 19:33
xineof
xineof is offline
Citaat:
Flower_4_u schreef op 16-12-2003 @ 20:22:
ehmmm... platonische schema?
Excuses, ik dacht er gewoon aan . 'Platonische schema': Je zou het dus een 'schema' kunnen noemen; een theorie van Plato; de mens bestaat uit lichaam en ziel, en de 'ziel' moet eigenlijk, om optimaal geluk en het goede, ware te bereiken, 'vrij' zijn van het lichaam; dus min of meer de ideeënwereld betreden. Dan kan de ziel 'vrij' zijn; leeft deze echter nog in het lichaam, dan is de ziel 'onvrij'. (dit is even heel kort ). En daar dacht ik aan toen ik je gedicht las .
Oud 16-12-2003, 19:37
Flower_4_u
Flower_4_u is offline
Citaat:
xineof schreef op 16-12-2003 @ 20:33:
Excuses, ik dacht er gewoon aan . 'Platonische schema': Je zou het dus een 'schema' kunnen noemen; een theorie van Plato; de mens bestaat uit lichaam en ziel, en de 'ziel' moet eigenlijk, om optimaal geluk en het goede, ware te bereiken, 'vrij' zijn van het lichaam; dus min of meer de ideeënwereld betreden. Dan kan de ziel 'vrij' zijn; leeft deze echter nog in het lichaam, dan is de ziel 'onvrij'. (dit is even heel kort ). En daar dacht ik aan toen ik je gedicht las .
oh, op die manier maar ik moet je teleurstellen: zo doordacht is het niet geschreven
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten