Oud 26-12-2003, 23:06
K.D.Cobain
K.D.Cobain is offline
Ik ben dus op zoek naar serieuze reacties van mensen die kunnen uitleggen waarom ze voor juist een bepaalde MBO richting hebben gekozen, of ze het zo leuk vinden als dat ze gedacht hadden, en wat je ermee wilt gaan doen in de toekomst.
Ik heb zelf 1 jaar MBO Niv4 gedaan en gestopt ben met de opleiding.
Ik werk nu alweer bijna 2 jaar maar zou toch graag terug naar school gaan want zonder diploma kom je niet echt verder,
Nu hoop ik ideeën op te doen voor een richting want zelf heb ik niet echt idee van wat voor richting ik zou moeten doen.
please share je mening.
Thanks !
Oud 27-12-2003, 09:43
lotjesnotje
lotjesnotje is offline
ik doe mbo dierverzorging(nivo 4). Dit heb ik gekozen omdat iets met dieren mij heel erg leuk lijkt. Wat ik precies wil worden weet ik nog niet maar daar kom ik wel achter.

Op deze school hebben ze een nieuw onderwijssisteem met geen lessen meer. Je kan workshops aanvragen en soms worden ze aangeboden. Je werkt in groepen en dan maak je een prestatie die je ook zelf moet verzinnen en zelf een opdrachtgever voor moet zoeken in de dierenbranch. Er komt dus heel veel op je zelf terecht. Dit is aan de ene kant wel fijn maar je verwacht wel feedback van je school wat we echter niet krijgen. Wij zijn echter wel het probeerjaar

Dit klinkt allemaal wel heel erg... is het een beetje ook wel want ze weten niet eens wat ze met ons het 2de jaar aan willen.

Met dit nieuwe onderwijssiteem heb je wel veel stages. Dit vind ik wel goed want omdat ik nog in mijn orienterende fase zit kan ik van elke bedrijfstak wat zijn en kijken of het wat voor mij is.

Of deze opleiding is wat ik er van verwacht heb gedeeltelijk wel maar ook niet echt. Je word opeens heel zelfstandig en naar mijn mening iets te veel.

Mischien heb je niks aan mijn lul verhaal maar goed... mischien moet je eerst vertellen wat je totaal niet wilt...

Laatst gewijzigd op 27-12-2003 om 16:23.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2003, 11:26
rodina
rodina is offline
Tja wat maakt mijn opleiding zo leuk... geen idee, niets eigenlijk.

Doe Grafisch Lyceum, grafisch vormgeven.
Tis kut, je leert niets, slechte organisatie, docenten die er zo mogelijk nog minder van snappen dan leerlingen zelf.. und so weiter
Oud 27-12-2003, 11:55
TIGEK
TIGEK is offline
Maritiem officier heel leuk alleen jammer dat de leerkrachten nog in 1900 leven
Oud 27-12-2003, 12:19
Zaina
Zaina is offline
Ben ook gestopt met MBO niveau 4. Had geen zin meer, zie wel of dat ik ooit weer verder ga. Maar dat lijkt me sterk.
Oud 27-12-2003, 12:21
rare kwast
rare kwast is offline
mbo verpleegkunde (niveau 4)
dit is leuk omdat je zo veel verschillende dingen leert, en dit nog eens vaak kan toepassen in je omgeving (tsv lessen enzo)
je leert veel en je helpt andere mensen
Oud 27-12-2003, 18:21
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
MBO niv 4 Boekhoudkundig Medewerker. Wat er zo leuk aan is, niet veel eigenlijk. Ik ben er alleen goed in vandaar dat ik het heb gekozen.
Ik heb hiervoor 2 jaar MBO ICT gedaan wat ik wel ontzettend leuk vond, maar ik ben niet geslaagd dus vandaar dat ik ben overgestapt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten