Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Mystiek

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2004, 07:43
littlegurl
littlegurl is offline
Hej allemaal,
Ik ben absoluut niet bijgelovig en geloof helemaal niet in paranormaalheid en dat soort dingen.
Maar wat ik eigenlijk al heel lang heb, is dat ik dingen van te voren weet. Geen nuttige dingen hoor, maar de grootste onzin. Laatst had iemand in de klas een presentatie en hij liet ons een plaatje zien wat ik al wist, ook wat hij er bij vertelde wist ik al, terwijl ik voor 100% zeker weet dat dit de eerste keer is dat die presentatie is en nooit iemand anders die presentatie heeft gehouden. Wat ik ook vaak heb is dat ik bepaalde zinnen uit een gesprek al weet. Als mijn moeder bijvoorbeeld iets aan mij vraagt en dan geef ik antwoord, lijkt het net of we dat gesprek al een keer gevoerd hebben ik weet dan wat ik ga antwoorden en geef ook nog eens dat antwoord. Meestal net voordat ik ga slapen heb ik een soort van droom over dit soort zinloze dingen en die komt dan ook nog eens uit!!

Het klinkt misschien heel erg raar, maar dit is echt waar. Weten jullie wat het is? Zijn het visioenen(al geloof ik zelf niet eens dat het bestaat, maar goewd) en wat kan ik ermee?

Bedankt voor het lezen!
Littlegurl...
Oud 20-02-2004, 11:36
PurpleMyst
PurpleMyst is offline
Klinkt als deja vu's. Iedereen heeft dat wel eens en je hoeft je er verder geen zorgen om te maken.
Oud 20-02-2004, 13:32
pe51
pe51 is offline
Hoi littlergurl,

Ik ben het met Purplemyst eens, en heb nog wat aanvulling.

Het kunnen voorspellende dromen zijn en voorspellende gevoelens, of déjà-vu's. Bij een déjà-vu zie je of heb je het gevoel dat je de situatie al eens een keer beleefd hebt. En bij voorspellende dromen herinner je je de droom, als het gebeurt, en omdat je de droom gezien hebt, zie je dat de droom klopt. Dat het zo gaat als in de droom. Bij een voorspellend gevoel krijg je van tevoren een gevoel dat iets zal gaan gebeuren. Dat gevoel krijg je dan voordat het gebeurt. Het kan ook een soort voorspellend weten zijn in plaats van een gevoel, of weten en voelen samen, of zoiets. Een visioen is hetzelfde als een droom, maar dan heb je die als je wakker bent.

Dit soort dingen heeft iedereen eigenlijk, vooral jongeren. Soms gaan deze dingen over belangrijke zaken, soms over onbelangrijke. Dat scheelt per persoon weer. Bij een enkeling gaan deze dingen zich verder ontwikkelen, dan wordt het sterker.

En purplemyst heeft gelijk, dat je je er geen zorgen om hoeft te maken. Het maakt eigenlijk niet eens zoveel uit, hoe je het moet noemen. Gewoon wennen aan deze dingen is vaak het beste. Het zijn eigenlijk heel gewone dingen (volgens mij, als je t nagaat), al snappen de meeste mensen dat nog niet zo. En omdat ze er nooit over praten lijkt het heel bijzonder. Voor mij voelen deze dingen heel gewoon aan, als je eraan gewend bent tenminste.

groeten, peter.
Oud 23-02-2004, 15:22
tinysha
tinysha is offline
heey ik wil ff zegge dat ik dit ook heel vaak heb dat ik iets zie en dan later gebeurd en dan denk ik huh? dit heb ik toch al eens eerder gezien....
ook heb ik vaak dat ik dingen opvang van mensen hun gevoelens
bijvoorbeeld als ik op msn zit ofsow en diegene met wie ik praat is boos dan voel ik dat en word ik zelf vaak ook boos.....
of verdrietig ik heb hieover al eens gelezen maar ik weet niet wat ol dermee moet.
ook weet ik soms wat mensen denken heel raar eigenlijk.
maar je zou het boek char het medium eens moeten gaan lezen daar staat veel in over dit soort dingen
ik hoop dat je er wat aan hebt groetjes!!!
Oud 23-02-2004, 16:26
Verwijderd
Laten we er hier over verder gaan:
Gaat over hetzelfde

http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=714456
Advertentie

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten