Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Maar dit is geen recent werk, en die moet ik hebben, dus moet max 5 jaar geleden zijn Laatst gewijzigd op 05-01-2004 om 20:15. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Iemand anders? |
![]() |
|
ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar er was gisteren een programma op tv over een jongen die toen hij klein was heel erg mishandeld is door zijn moeder.. Hij heeft daarover ook een boek uitgebracht..
Ik heb geen idee hoe het heet, maar die jongen (de schrijver ook) was iig "David Bisson" samen met nog iemand anders.. Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar zijn verhaal maakte iig heel veel indruk op mij... iig veel succes! ![]()
||
![]() |
Citaat:
Iemand anders nog tips/aanraders...(recent) Laatst gewijzigd op 11-01-2004 om 12:04. |
![]() |
|
Het boek vals licht,
het gaat over een jongen die een hoerenverslaving heeft. Njaja het ligt allemaal veel ingewikkelder natuurlijk maar het gaat dus over die jongen en een meisje met een heel treurig verleden. Het is een recent boek. Het heeft wel weer aardig wat bladzijdes, maar je moet toch ook lezen ! |
![]() |
|
hmm, tsja, problemen heeft het toch wel, maar of je er nog wat aan hebt:
De Passievrucht - Karel Glastra van Loon 1999 Armin heeft een zoontje van 3 wanneer zijn vrouw overlijdt. 10 jaar later heeft hij een nieuwe vrouw (beste vriendin eerste vrouw) en wil daar een kind mee, dan ontdekt hij altijd onvruchtbaar geweest te zijn en gaat dus op zoek naar 'de dader' Hij gaat alle mannen af met wie Monica (o, ja zo heet ze, was het even vergeten) het gedaan zou kunnen hebben. Ook een hoop flashbacks over de eerste tijd (jaar?) na monica's dood. (contact schoonouders o.a.) tsja, weet niet wanneer je mondeling hebt, of dit dus nog helpt en of het wel goed genoeg is. Gaat ook wel over frustraties en het is een zoektocht die er niet geweest zou zijn als Monica nooit vroegtijdig was overleden... Succes met je mondeling in elk geval!
|
als het door de grote meerderheid(dus meer dan 50%+1) van de critisi, recensenten en alle andere mensen die (er voor gestudeerd hebben en) er een mening over gegeven hebben.
Nou oke, niet echt mijn definitie, maar Giphart en Keuls liggen ook maar op het randje van de literatuur bijvoorbeeld. Een 'officiele' definitie zou ik je ook niet kunnen geven, helaas. Carry Slee schrijft jeugdliteratuur, maar deze autobiografische boeken behoren niet tot de literatuur Misschien dat jij het literatuur VIND, maar dan hoeft het nog niet zo te ZIJN, snappie?
||
Verwijderd
|
Citaat:
Veel docenten vinden het dus kennelijk ook literatuur. |
![]() |
|||
Citaat:
Literatuur is mijns inziens gewoon de hoeveelheid schriftelijke bronnen die door de mensheid geschreven is. Dit is natuurlijk een behoorlijk brede opvatting.. dat weet ik. Ik heb nog even gezocht op internet, en dit vond ik op de site van een leesclubje ( ![]() Citaat:
|
![]() |
|
maar als je het zo bekijkt is bijna alles literatuur...
Hmm, oke, altijd een leuk gegeven voor mijn mondeling dit... Tsja, zo blijkt maar weer dat de opvatting over literatuur door de jaren heen erg kan veranderen (maar dat staat ook wel in dat stukje inderdaad)
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Essay: Pleidooi in boek lolala | 0 | 15-03-2007 16:27 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
moslima's in nederland>>>referaat voor nederlands malaika | 5 | 28-09-2005 21:36 | |
Yvonne Keuls Zozo | 5 | 18-01-2004 13:41 | |
schrijven van een artikel Verwijderd | 7 | 04-10-2003 18:15 | |
Psychologie |
'Probleem' boeken, goed of slecht? Quiana | 20 | 02-11-2002 16:09 | |
recentie van 'ik ook van jou' van Ronald Giphart gezocht | 5 | 10-06-2001 11:11 |